אלאבה יחזור להרכב באיירן נגד דורטמונד, מולר יפתח על הספסל

דויד אלאבה
דויד אלאבה | Gettyimages

חדשות טובות לבווארים לקראת משחק העונה (שבת 19:20, ספורט1), גם מנואל נוייר כשיר לחזור לשער. המוליכה רוצה לנצח את אלופת גרמניה פעמיים בעונה, פברה מתלבט בין דילייני בקישור האחורי למערך התקפי יותר

(גודל טקסט)

מזמן לא היה בבונדסליגה סיום כזה מותח לעונה. הגרמנים היו רגילים לראות את באיירן מינכן דורסת וזוכה באליפות דומיננטית, וגם העונה כל המהמרים הלכו על תואר שביעי ברציפות. ואז הגיעה דורטמונד, והגיעו ג'יידון סאנצ'ו ופאקו אלקאסר ואקסל ויטסל, ויחד הם שטפו את הליגה ושלטו בטבלה במקביל לרצף כישלונות של באיירן.

מאז האלופה המכהנת התאוששה, אבל מחר (שבת 19:20, שידור ישיר בספורט1) תהיו זו דורטמונד שתגיע מהמקום הראשון למשחק עונה נגד הבווארים. שתי נקודות מפרידות בין השתיים, ואמנם יש עוד 21 כאלה בקופה, אך לכולם ברור שהמנצחת במשחק תהיה בעלת הסיכויים הטובים ביותר לזכות בתואר. ניצחון של לוסיאן פברה ושחקניו ייתן להם פער של חמש נקודות שבכושרם הנוכחי זהו פער בלתי ניתן לסגירה, בעוד ניצחון של באיירן יחזיר אותה לפסגה וייתן לה את השליטה על סיום העונה.

באיירן מגיעה למשחק אחרי העפלה לחצי גמר הגביע בשיניים, עם 4:5 משוגע על היידנהיים מהליגה השנייה ברביעי האחרון. זה לא מקום טוב להגיע ממנו, אבל בקבוצה של ניקו קובאץ' מאמינים כי אחרי תוצאה כזאת, אפשר לעשות הכל. מנואל נוייר, שלא שותף בגביע כמו גם נגד פרייבורג במחזור האחרון, צפוי לחזור לשער. עוד מי שאמור לחזור או דויד אלאבה, שכזכור נפצע לפני המשחק של נבחרת אוסטריה נגד ישראל. ניקו קובאץ' צפוי לעלות עם חאבי מרטינס במרכז המגרש כאופציה הגנתית יותר, מה שאומר שתומאס מולר צפוי לפתוח על הספסל.

אלאבה. יחזור אחרי היעדרות קצרה (Gettyimages)
אלאבה. יחזור אחרי היעדרות קצרה (Gettyimages)

באיירן ניצחה בשבעת משחקי הבית האחרונים שלה בבונדסליגה, ולמעשה לא הפסידה במינכן לדורטמונד במשחק ליגה כבר חמש שנים. עבור דורטמונד, שניצחה במפגש הקודם ביניהן בתחילת העונה, זו תהיה הזדמנות להשלים סוויפ על היריבה המרה לראשונה מאז עונת האליפות ב-2011/12.

דוטמונד מזמן לא היתה קרובה כל כך לאליפות. הצהובים שחורים שלטו בליגה והיו במקום הראשון כמעט לאורך כל העונה, וניצחון ייתן להם את התנופה הסופית לקראת הפלת ההגמוניה של באיירן. האורחת תחסר את אשרף חכימי ואבדו דיאלו, מה שאומר שרפאל גררו יפתח בהגנה. פברה צפוי לעלות במערך של 4-1-4-1 שיציב את מריו גצה לצד מרקו רויס וסאנצ'ו מאחורי אלקאסר, בעוד ויטסל יוצב לבדו במרכז. אפשרות נוספת היא שגצה או אלקאסר יחכו על הספסל ותומאס דילייני יתמוך בוויטסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי