שבת בגרמניה: באיירן מארחת את ברמן ורוצה לפתוח פער

פרנק ריברי עם תומאס מולר ועם רוברט לבנדובסקי
פרנק ריברי עם תומאס מולר ועם רוברט לבנדובסקי | AFP

הקבוצות נפגשות ארבעה ימים לפני חצי גמר הגביע (16:20, שידור ישיר בספורט1). נוייר הפצוע ייעדר ואולריך יחליפו. קובאץ': "מוזר לשחק פעמיים נגד אותה היריבה, מרוכזים רק במשחק מחר". גלאדבך ולייפציג בקרב צמרת

(גודל טקסט)

חמישה מחזורים לסיום העונה, 15 נקודות בסה"כ בקופה, ומאבק האליפות בגרמניה הוא הצמוד ביותר מבין הליגות הגדולות באירופה. כל הקבוצות יודעות: אין מקום לטעויות. המחזור ה-30 בליגה הגרמנית יוצא מחר (שבת) לדרך עם שישה משחקים, כשבמוקד המחזור תארח באיירן מינכן את ורדר ברמן (16:20, שידור ישיר בספורט2), בעוד סגניתה בורוסיה דורטונד תשחק רק ביום ראשון. באייר לברקוזן תשחק נגד נירנברג, אוגסבורג תפגוש את שטוטגארט, מיינץ תחכה לפורטונה דיסלדורף. קרב מרת מרתק בין החמישית בטבלה לייפציג לבין בורוסיה מנשנגלדבאך השלישית (19:30), ובמשחק נוסף תארח שאלקה את הופנהיים (21:30)

באיירן מינכן – ורדר ברמן (16:20, שידור ישיר בספורט2)
הפריויו לקראת יום רביעי אז יפגשו השתיים בחצי גמר הגביע הגרמני בוזרשטדיון. אלופת גרמניה נמצאת בכושר מצוין והשיגה 25 נקודות מ-27 אפשריות בתשעת המחזורים האחרונים. בשבוע שעבר הביסה 1:4 בחוץ את פורטונה סילדורף בחוץ ללא קושי. לבאיירן יש מאזן מטורף נגד האורחת שכן היא גברה עליה בכל 16 המשחקים האחרונים בין הקבוצות בליגה. באליאנץ' ארנה, באיירן ניצחה בכל שבעת המשחקים האחרונים וכבשה 36 שערים.

המארחת תחסר את השוער מנואל נויר שייעדר כשבועיים ובמקומו ישחק השוער המחליף סוון אולרייך. המאמן ניקוי קובאץ' אמר עליו: "יש לנו אמון מוחלט בשוער שלנו והוא הרוויח אותו בצדק". השוער לא ממש הרשים העונה כשספג 12 שערים בששת המשחקים בהם שיחק. עוד ייעדרו בבאיירן חאמס רודריגס ואריאן רובן, כשכשירותו של מאטס הומלס תיבחן בסמוך למשחק.


אולריך. אמון מלא (Gettyimages)

קובאץ' הוסיף: "זה מצב מוזר כשאתה פוגש פעמיים ברצף את אותה היריבה אבל זה לא חשוב. אנחנו מתרכזים קודם כל אך ורק במשחק הראשון ורוצים לנצח בבית לעיני הקהל. ברמן בכושר טוב ונצטרך להיזהר". האורחת מצפון גרמניה בהחלט בכושר מצוין ובשנה החדשה היא קבוצה אחרת לחלוטין. ברמן ניצחה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים והיא לא הפסידה בליגה ב-2019. ניצחון יוכל להקפיץ אותה לפחות זמנית למקום השישי על חשבון הופנהיים בקרב על הליגה האירופית. החלוץ מרק קרוסה כבש חמישה שערים בחודש מרץ אך עדיין לא מצא את הרשת בחודש אפריל.

בורוסיה מנשנגלדבאך – רד בול לייפציג (19:30, שידור ישיר בספורט2)
הקבוצה של דיטר הקינג דורגה בפברואר במקום השני בטבלה אך מאז דעכה מעט ואם תמשיך כך היא עלולה לאבד את הכרטיס היקר לליגת האלופות. הקבוצה צנחה במחזור האחרון למקום החמישי על אך שניצחה 0:1 בהאנובר 96. לוח המשחקים שנותר עד לסיום העונה קשה מאוד כשהיא תפגוש גם אתה הופנהיים ובורוסיה דורטמונד והיא חייבת לנצח.

האורחת מצידה מציגה את ההגנה הטובה ביותר בבונדסליגה עם 22 שערי חובה בלבד. ביתרון שבע נקודות על פני המקום החמישי, לייפציג יודעת שהחלום לשחק בליגת האלופות גם בעונה הבאה – קרוב-קרוב. הקבוצה של ראלף ראנגניק לא הפסידה מאז המחזור ה-18 ורק באיירן מינכן השיגה יותר נקודות ממנה מאז. החלוץ טימו ורנר כבש בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים.


טימו ורנר. בכושר מצוין (Gettyimages)

אוגסבורג – שטוטגארט (16:30)
זה נראה בלתי נמנע ובקרוב מאוד שטוטגארט תרד לליגת המשנה בפעם השנייה תוך ארבע שנים. הקבוצה מדורגת במקום ה-18 מתחת לקו האדום במרחק שש נקודות מחוף מבטחים, ושעון החול שלה הולך ואוזל. במחזור האחרון נכנעה 1:0 בביתה לורדר ברמן, ובמשחקי החוץ מצבה אף גרוע יותר – ניצחון אחד בלבד במשך כל העונה. נגד המארחת לא הפסידו האדומים כבר ארבעה משחקים רצופים. לא בטוח שזה יספיק. אוגסבורג מרגישה הרבה יותר בנוח עם פער של שבע נקודות מהאיזור המסוכן אך אם תפסיד עלולה להסתבך בעצמה.

שאלקה – הופנהיים 21:20 (שידור ישיר בספורט2)
בצוותא עם פרייבורג, הופנהיים היא מלכת התיקו בבונדסליגה עם 11 תוצאות כאלה. פספוס נוסף, במשחק החוץ בשאלקה, עלול להיות קריטי. הקבוצה ההתקפית הנפלאה של יוליאן נגלסמן כבשה 60 שערים, ההתקפה הטובה בליגה חוץ מצמד המוליכות, אך היא מובילה בנקודה בלבד על פני ברמן השביעית. בשלושת המשחקים האחרונים ההתקפה בהחלט עובדת והופנהיים כבשה עשרה שערים והשיגה 9 מ-9. החלוץ אנדריי קרמאריץ' כבש חמישה שערים בששת המשחקים האחרונים. שאלקה מנגד הצליחה לחלץ נקודה יקרה בשבוע האחרון עם שער שוויון מאוחר של מאטיה נסטאסיץ'. במשחקי החוץ היא מציגה מאזן טוב יותר ממשחקי הבית. לאור הפער הקטן שלה מהקו האדום, שעומד על שש נקודות בלבד – אסור לה למעוד.

משחקים נוספים: באייר לברקוזן – נירנברג (16:30, שידור ישיר בספורט3), מיינץ – פורטונה דיסלדורף (16:30)


שחקני הופנהיים. הקרב על המקום השישי רותח (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי