רויס: "דמות כמו קלופ רואים רק בטלוויזיה. שמח שנשארתי"

מרקו רויס, יורגן קלופ
מרקו רויס, יורגן קלופ | SASCHA SCHUERMANN/AFP/Getty Images

קפטן בורוסיה דורטמונד סיפר בראיון עד כמה המאמן היה חשוב עבורו: "כשהוא יושב מולך עם הכריזמה שלו, אתה נפעם. יש לו דרך מיוחדת". על כך שדחה הצעות גדולות: "תמיד בחרתי במועדון שלי, רוצה לזכות באליפות"

(גודל טקסט)
בקיץ 2012 הצטרף מרקו רויס לבורוסיה דורטמונד ומאז הפך לסמל שלה. יש היגידו שהגיע עונה אחת מאוחר מדי, לאחר שתי האליפויות. גם בעונה שעברה לא הצליח הקשר לזכות באליפות כשראה שוב את באיירן מינכן זוללת עוד תואר. בינתיים, הגרמני סיים עם הצהובים-שחורים ארבע פעמים למקום השני. מי שצירף את הקשר מבורוסיה מנשנגלאדבך הוא לא אחר מאשר יורגן קלופ. רויס התראיין לאתר "גול" וסיפר על יחסיו המיוחדים עם המאמן.


רויס אמר: "אוי, אלוהים, יורגן הוא כמו חיה, מישהו שהייתי יכול לראות רק מישהו בטלוויזיה", סיפר לאתר "גול", "כשיורגן יושב מולך עם כל ההילה שלו, התוקפנות והכריזמה שלו, עם הגודל שלו – זה מאוד מרשים, גם הדרך בה הוא מדבר אלייך. זה כמעט ולא קורה ביחסים מקצועיים. הוא שובה אותך בקסם ולא נותן לך ללכת. הוא ללא ספק אחת הסיבות שבגללן חתמתי בדורטמונד. נשארתי נפעם מהשיחה איתו".


הקשר המשיך: "לפני תחילת העונה אתה יכול לתכנן הרבה דברים, אבל בכדורגל יכולים לקרות כל כך הרבה דברים לא צפויים כמו שינויים בסגל, פציעות. כשמועדון רוצה להחתים שחקן, חשוב שהמאמן ילמד את הפילוסופיה של השחקן ואת נקודות היתרון שלו. כשינג'י קגוואה חתם במנצ'סטר יונייטד, אני הייתי המחליף שלו. דיברנו על העמדה שלי על כר הדשא ואיך הוא יכול לעזור לי להשתפר. קלופ יכול לפתח את השחקנים ולשפר אותם, זה חשוב מאוד. יש לו דרך מיוחדת באימונים ובאינטרקצייה האישית".




על גמר ליגת האלופות ב-2013: "היינו באמת חזקים במחצית הראשונה, ואפשר רק לחשוב מה היה קורה אם היינו מצליחים להוביל 0:1 נגד באיירן מינכן. אבל בסופו של דבר, צריך לומר את האמת, היה לנו קשה מול באיירן שהיו מנוסים יותר. היה להם את הפיתרון הנכון בזמן הנכון, עם המטרה של אריאן רובן".


במהלך השנים האחרונות היו לרויס לא מעט הצעות לעזוב אך הוא דחה בזו אחר זו את הקבוצות הגדולות בעולם. המנהל המקצועי של דורטמונד סיפר שאיש מהנהלת ברצלונה הגיע למלון הקבוצה ב-2015 וניסה לשכנעו לעזוב. גם ארסנל שלחה נציג שערך שלוש שחות עם השחקן, כשגם ממילאן, פריז סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי הגיעו הצעות.


מבחינתו, רויס, ממש לא טעה: "כמובן שחשבתי על ההצעות של המועדונים האלה במשך יותר מיום, אבל שאר מה שפורסם היה שקר. לא הייתי קרוב לחתימה בשום קבוצה. בסוף, תמיד, בחרתי במועדון שלי, ואני לא מתחרט על זה. כי אני שייך לדורטמונד, הקבוצה שלי, ואני רוצה לזכות באליפות הבונדסליגה ולהיות שוב בגמר ליגת האלופות". בשנה הבאה רויס, שכבש 21 שערים אשתקד, פי שלושה ממאזנו בעונת 2017/18 – ינסה לעשות זאת שוב.



מרקו רויס. "בחרתי במועדון שלי" (Gettyimages)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי