ריברי: "גנאברי נפלא, סאנצ'ו? אין לו מקום בבאיירן מינכן"

פרנק ריברי
פרנק ריברי | Gabriele Maltinti/Getty Images

הקשר הצרפתי נהנה מכל רגע באיטליה: "לכל ליגה יש את הקסם שלה", מספר מדוע בחר בפיורנטינה: "רציתי שינוי אווירה ודרשתי חוזה לשנתיים" וכמובן מתייחס לאקסית: "יכולה לזכות בצ'מפיונס"

(גודל טקסט)
הוא כבר מדבר איטלקית בצורה מושלמת, כך מעידים ב"בילד" הגרמני שם ערך ראיון מקיף. פרנק ריברי השתלב נהדר במדי פיורנטינה אך כמובן שיישאר לנצח מזוהה עם באיירן מינכן. בראיון הוא מספר על אהבתו הרבה לבאיירן ועל כך שצופה במשחקים, מנתח את סרג' גנאברי שנחשב ליורשו ועוד ועוד.


ריברי נשאל האם צפה ב-2:7 של באיירן על טוטנהאם עם חולצה של האקסית וחגג את הגולים וענה: "שני דברים בטוחים – אני תמיד מאוד רגיש, ואני בעד באיירן. אני שמח לראות את החבר'ה מצליחים ונותנים משחק גדול". במהלך הראיון הוא שר את אחד משירי המועדון ומוסיף: "אני חווה את זה רק בטלויזיה ולא באיצטדיון אך זה עדיין חלק ממני. אני לא יכול לצפות בכל המשחקים בגלל האימונים, אבל אני מייד בודק בטלפון מה קרה במשחק של באיירן". כשנשאל האם הוא בקשר עם חבריו לשעבר פירט רשימה ארוכה של שחקנים: "כמעט עם כולם" וסיפר שהוא בקשר גם עם אולי הנס: "הוא פשוט התקשר לשאול איך אני מסתדר, איך החיים החדשים וזה היה נפלא. אני לא שחקן שלו כבר אבל החברות נמשכת. שואלים אותי 'מתי אתה שוב מגיע למינכן'".


מה באיירן יכולה להשיג העונה: "שמעתי שהקבוצה מלוכדת. יש לה הרבה עומק בסגל. שחקני הספסל באותם איכות כמו שחקני ההרכב הראשון, לדוגמא תומאס מולר או איבן פרישיץ'. זה יהיה קריטי עבור באיירן בחודשים מרץ-אפריל. באיירן בהחלט יכולה לזכות בליגת האלופות. כך זה היה כשהגענו לגמר ב-2012 ו-2013. המערך? באיירן משתנה כעת, היא יכולה לשחק בשיטות שונות. הצטרפותו של פיליפה קוטיניו טובה מאוד לרוברט לבנדובסקי. הוא לוקח אחריות ומספק מסירות נהדרות".



נפרד מבאיירן. תמיד תישאר חלק ממנו (Gettyimages)
 


על סרג' גנאברי: "ארבעה שערים זה מדהים. הוא שחקן שלומד מהר. הוא מקבל עוד ביטחון. הוא ילד שעובד קשה ודואג רק לכדורגל, שום דבר אחר לא מסיח את דעתו. הוא מזכיר אותי באופן הזה. יש לו אופי ואישיות, משחק ללא פחד. ברור שהציפיות ממנו יעלו עכשיו. לא קל לשחק טוב בכל משחקים – לפעמים אתה עייף, לפעמים דברים לא מסתדרים, יש לחץ. אבל הוא בדרך הנכונה. אני לא אוהב השוואות, תמיד אמרו עליי בצרפת 'הוא יהיה הזידאן החדש'. ריברי הוא ריברי, גנאברי הוא גנאברי".

 

החיים החדשים בפירנצה: "הכל שונה – האנשים, השפה. אחרי חודשיים קל לי לדבר. היה לי קל יותר ללמוד איטלקית מאשר גרמנית. אני לא אדם ביישן. כשאני יוצא לרחוב זה בלתי אפשרי, כולם מתלהבים, רוצים תשומת לב, תמונות וחתימות". כשנשאל על הכושר שלו אמר ריברי: "אני ב-90-95% יכולת. התאמנתי בקיץ לבד, אבל זה לא דומה. פירנצה דומה למארסיי, זה כמו משפחה. בניצחון כל העיר מאושרת ובהפסד בוכים".

 

על הליגה האיטלקית: "זו ליגה עמוסה בטקטיקה, הקבוצות משחקות יותר מבוקר. בבונדסליגה כולן משחקות התקפי. אבל לכל ליגה יש את הקסם שלה. זה נפלא לקבל מחיאות כאפיים מאוהדים של קבוצות יריבות, זה גורם לי לגאווה".



ריברי חוגג (Gabriele Maltinti/Getty Images)


 

על ההצעות בקיץ: "אני יכול לספר שהיו כמה מועדונים מאירופה וגם בליגה האנגלית. איינטרכט פרנקפורט? שמעתי על זה אבל הם הציעו לי חוזה לשנה אחת וזו לא הייתה אופצייה עבורי. אני מכיר את הגוף שלי והרצון שלי לשחק, דרשתי חוזה לשנתיים לפחות. קיבלתי כאן את האפשרות הזו מייד. רציתי חוויה חדשה וחיים חדשים. יכולתי להמשיך בבאיירן, אני ברמה הגבוהה ביותר עדיין, אבל החיים הם כאלה".

על ניקו קובאץ': "הייתה לנו מערכת יחסים טובה. באיירן זו קבוצה גדולה ונהדרת אבל יש הרבה לחץ, דורשים הצלחות מייד. זה לא קל לשחקנים וקשה עבור המאמן. זה היה מסובך גם עבורו, באיירן קבוצה ברמה אחרת מפרנקפורט. היו קשיים בהתחלה אבל בסופו של דבר זכינו בדאבל. בשנה השנייה לטעמי יותר קל לו. הוא הגיע עם הרעיונות שלו. יש לו הרבה מוטיבצייה, הוא המאמן המתאים לבאיירן".


על בורוסיה דורטמונד: "הם התנהלו נכון בקיץ וצירפו שחקנים משמעותיים אבל אולי הם צעירים מדיי ולא מבינים את המשמעות לשחק ברמה הגבוהה. זה אומר לשחק כדי לנצח בכל משחק, להיות ממוקד, להתמודד עם לחץ בהפסדים, כמעט כמו במינכן". כשנשאל על ג'יידון סאנצ'ו אמר: "הוא שחקן טוב, אבל לבאיירן יש מספיק שחקנים בעמדה הזו, איפה הוא ישחק? אני מקווה שיציג את העונה הטובה בקריירה שלו".
 

חוגג עוד תואר בבאיירן. העונה האחרונה הסתימה בדאבל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי