צפו: באיירן מינכן מחצה 0:4 את דורטמונד ב"קלאסיקר"

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

חגיגה של הבווארים ב"קלאסיקר": לבנדובסקי הבקיע צמד מרשים (17, 76) והפך לראשון בתולדות הבונדסליגה שכובש בכל 11 המחזורים הראשונים, גנאברי הוסיף שער משלו (47) והומלס העניק לאקסית שער עצמי (80)

(גודל טקסט)

מי שחשב שבאיירן מינכן במשבר, קיבל הערב (שבת) תגובה חד משמעית מצדה. אחרי שבוע סוער שכלל את פיטוריו של המאמן ניקו קובאץ' בעקבות תבוסה 5:1 נגד פרנקפורט, אלופת גרמניה התייצבה ל"קלאסיקר" הגדול והביסה 0:4 את בורוסיה דורטמונד ללא תנאי, בדרך למקום השלישי בטבלת הבונדסליגה.

הבווארים שלטו ללא עוררין בכל הנעשה על כר הדשא ומי שניצח על החגיגה היה, איך לא, רוברט לבנדובסקי. שערו הראשון של הפולני, שהיה גם הראשון של באיירן הערב, הפך אותו לשחקן הראשון בתולדות הליגה הגרמנית שכובש בכל 11 המחזורים הראשונים. לקינוח, לבנדובסקי שבר את שיאו של גרד מולר האגדי, כשהשלים צמד ועלה ל-16 שערי ליגה העונה: הכמות הגבוהה ביותר אחרי 11 משחקים. גם סרג' גנאברי השתתף בחגיגה, כשכבש את השער השני של באיירן אחרי מתפרצת קטלנית.

מי שאולי סבל הכי הרבה בצד המפסיד היה מאטס הומלס. הבלם לא רק ספג הפסד משפיל נגד האקסית, הוא גם כבש לרשתו שלו את השער הרביעי שלה. המאזן המביך של דורטמונד בביקוריה האחרונים באליאנץ ארנה במסגרת הליגה רק נהיה גרוע יותר: בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, התוצאה הכוללת היא 2:26 לטובת באיירן. קבוצתו של לוסיאן פאברה הייתה יכולה להיצמד לגלדבאך בפסגה במקרה של ניצחון, אך במקום זה היא עלולה לסיים את המחזור מחוץ לשישייה00 הראשונה בטבלה אם פרייבורג תנצח מחר את פנקפורט.

הרכבים
באיירן מינכן
: מנואל נוייר, בנז'מן פבאר, חאבי מרטינס, דויד אלאבה, אלפונסו דיוויס, ג'ושוע קימיך, לאון גורצקה (תיאגו אלקנטרה, 72), קינגסלי קומאן (איבן פרישיץ', 75), סרג' גנאברי (פיליפה קוטיניו, 70), תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

דורטמונד: רומן בורקי, אשרף חכימי, מנואל אקנג'י, מאטס הומלס, אקסל ויטסל, יוליאן וייגל (פאקו אלקאסר, 61), ניקו שולץ, יוליאן ברנדט, תורגן הזאר, ג'יידון סאנצ'ו (רפאל גריירו, 36), מריו גצה (מרקו רויס, 61).


נוייר חוגג את שער היתרון של באיירן (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

מהלך המשחק
מלבד מסירת עומק מסוכנת כבר אחרי שלושים שניות, שאותה קטע בורקי לפני שלבנדובסקי הצליח להשתלט, אף קבוצה לא הצליחה לסכן את השער ברבע השעה הראשונה. אבל בדקה ה-17, הגנת דורטמונד נרדמה וראתה את בנז'מן פבאר מגביה לראשו של לבנדובסקי, שנגח פנימה את ה-0:1 של באיירן.

עשר דקות מאוחר יותר הפולני השתחרר ברחבה ומסר לקומאן שהגיח במרכז, אבל הומלס עצר על קו השער בעיטה לא מספיק טובה של הצרפתי. המהלך נמשך והכדור הגיע לגנאברי שבעט מצוין, אבל הניסיון נבלם על ידי בורקי. גנאברי איים פעם נוספת עם בעיטה מרחוק בדקה ה-43, השוער השווייצרי קלט בקלות.


הנגיחה של לבנדובסקי בדרך אל הרשת (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)


הומלס. שער עצמי אומלל מול האקסית (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה באיירן יצאה למתפרצת מצד שמאל, מולר העביר כדור רוחב ואחרי שלבנדובסקי פספס את הכדור, גנאברי כבש מקרוב את ה-0:2 של הבווארים. בדקה ה-52 גנאברי כמעט השלים צמד אחרי שקיבל מסירה גדולה מקומאן, אבל פספס מקרוב. שבע דקות לאחר מכן קומאן עשה זאת שוב ומצא ברחבה את לבנדובסקי, שביטל את הומלס בהטעיה יפה, אבל הבעיטה שלו שרקה ליד העמוד.

בדקה ה-70 דורטמונד סוף סוף ייצרה מצב, כאשר חכימי פרץ באגף ימין ושלח מסירת רוחב. מרטינס נגע אבל לא הצליח להרחיק וזה הגיע לאלקאסר, שלא הצליח לשים את זה ברשת ממרחק של מטרים ספורים.


גם גנאברי השתתף בחגיגה (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

בדקה ה-76 המופע של לבנדובסקי נמשך: הפולני קיבל לבד במרכז, מסר ימינה למולר וקיבל בחזרה כדי להכניע את בורקי ללא קושי בדרך ל-0:3 של באיירן. ארבע דקות חלפו וזה כבר הפך להשפלה, כשפרישיץ' כדרר בצד שמאל וניסה למסור לרחבה, אבל הומלס עזר לו עם הסטה של הכדור פנימה שהעלתה את באיירן ל-0:4 שנשמר עד לסיום המשחק.


מי שחשב שבאיירן במשבר, שיחשוב פעמיים (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)


הושפלו ב"קלאסיקר". שחקני דורטמונד מאוכזבים (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי