פליק הפך למועמד המוביל לאימון באיירן: "הבסנו אותם"

באיירן מינכן
באיירן מינכן | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

הבווארים חוגגים את ה-0:4 בקלאסיקר, מי שהיה עוזרו של קובאץ' צפוי להשתדרג: "אנחנו רגועים לגביו, דורטמונד אפילו לא בעטה לשער", אמר רומיניגה שהבהיר כי בכוונתו לדבר גם עם ונגר. לבנדובסקי ניפץ שיא מ-1968

(גודל טקסט)
מפגש בין באיירן מינכן לבורוסיה דורטמונד הוא תמיד לוהט, מסקרן ולא פעם גם מסתיים בהפתעה מוחלטת, אבל ספק אם מישהו ציפה למה שקרה אמש (שבת). באיירן מינכן, בשבוע בו פיטרה את מאמנה ושבוע לאחר 5:1 בפרנקפורט, רמסה 0:4 את היריבה הגדולה שלה על צלחת האליפות וסיפקה תצוגה כל כך משכנעת, דורטמונד אפילו לא בעטה פעם אחת למסגרת שערה, שלא מן הנמנע שהמאמן האנזי פליק כעת ישמור על כיסאו.


פליק, שבעברו היה עוזרו של יואכים לב בנבחרת גרמניה, הגיע לבאיירן מינכן בקיץ האחרון בתור עוזר לניקו קובאץ', אבל בהחלט ייתכן שהוא יסיים את העונה על הקווים. בשבוע האחרון היו לא מעט שמות של מועמדים שעלו, גם ארסן ונגר אישר ששוחחו איתו, אבל מי שזכה בגביע העולם ב-2014 בתור עוזר מאמן ככל הנראה יקבל את האמון אחרי "קלאסיקר" משכנע בלשון המעטה.


בסיום המשחק, פליק המאושר סירב להתייחס לעתידו: "אני מאוד מאושר כי עשינו את מה שהיינו צריכים ושיחקנו את הכדורגל שהאוהדים רוצים לראות מאיתנו. זה כל מה שחשוב כרגע, לא העתיד שלי אלא של באיירן מינכן. שמחתי לקבל את כל האמון והביטחון מהמועדון בשני המשחקים השבוע וכעת למועדון יש את הזמן לחשוב ולהחליט".




עם זאת, היו"ר קרל היינץ רומיניגה היה ישיר יותר: "האנזי פליק יישאר עד הודעה חדשה. אני מאוד מכבד את ארסן ונגר, אשוחח איתו ונבהיר את הדברים. אני לא רוצה שום מתח מיותר מולו. אנחנו אחרי תצוגה מאוד משכנעת, הבסנו את היריבה, כולם נלחמו עם ובלי הכדור ואפילו לא בעטו לנו לשער. פליק אמר לפני המשחק שמבחינתו יש לו שני משחקים כדי לעבור את קו הסיום והוא חצה אותו בהצלחה יתרה. אנחנו רגועים מאוד לגבי האפשרות להמשיך איתו".


תומך נוסף של פליק לאימון באיירן מינכן, כמובן, הוא יואכים לב ששימש כפרשן במשחק ואמר: "אני חושב שהוא יכול להישאר המאמן. יש לו את כל היכולות והאיכות ואני מאמין שבבאיירן מינכן יכולים לסמוך עליו".



תצוגת תכלית של הבווארים (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)


למרות דבריו של פליק, נראה שבאיירן מינכן כבר החליטה. הנשיא אולי הנס הצהיר לאחר המשחק: "השחקנים הגיבו לכך שקובאץ' כבר לא מאמן אותם ועשו את מה שציפינו מהם. בשבועיים הקרובים נגיע להחלטה לגבי זהות המאמן הבא, אבל פליק בהחלט חזק במחשבות שלנו". 


רוברט לבנדובסקי, כהרגלו, הוסיף אתמול צמד למאזנו ובכך הפך לשחקן הראשון אי פעם בבונדסליגה שמבקיע 16 שערים אחרי 11 מחזורים בלבד, עקף את גרד מולר האגדי שכבש 15 שערים ב-11 משחקים ב-1968/9. לעומתו, מי שלא ירצה לזכור את המשחק מול האקסית הוא מאטס הומלס מדוטמונד שכבש שער עצמי ואמר בסיום: "באיירן הייתה טובה יותר. היו לנו דקות טובות כשמרקו (רויס) ופאקו (אלקאסר) עלו, אבל זה הכל. לא היינו אמיצים מספיק, עשינו טעויות. פשוט לא היינו מספיק טובים".


לוסיאן פאברה, מאמן דורטמונד, אמר בקצרה לרשת "סקיי": "הם פשוט היו טובים יותר. היינו כל כך רעים, זה פשוט לא ייאמן". המאמן גם אישר שג'יידון סאנצ'ו הוחלף כבר אחרי 36 דקות מסיבות טקטיות: "הוא לא נפצע, פשוט לא היה מספיק טוב. הלכתי עם מה שראיתי". הקשר יצא מהאצטדיון בסערה וסירב לשוחח עם העיתונאים.



לבנדובסקי. שיא בונדסליגה חדש (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי