צפו בתקציר: זירקזי שוב עלה מהספסל וכבש, 0:2 לבאיירן על וולפסבורג

ג'ושוע זירקזי
ג'ושוע זירקזי | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

שבוע לאחר שעשה זאת נגד פרייבורג, הילד בן ה-18 נכנס בדקה ה-83 ותוך שתי דקות העלה את הבווארים ליתרון לאחר משחק חלש, גנאברי (89) חתם. לייפציג שמרה על הפסגה כשחזרה מפיגור ל-1:3 על אאוגסבורג

(גודל טקסט)

בלי לשים לב, הליגה הגרמנית הופכת לאחת המעניינות, המותחות והצמודות ביותר באירופה העונה. המחזור ה-17 נמשך היום (שבת) עם שישה משחקים, שננעלו עם 0:0 חלש בין הרטה ברלין למנשנגלדבאך. מוקדם יותר, באיירן מינכן התאמצה אך ניצחה 0:2 את וולפסבורג, לייפציג חזרה מפיגור ל-1:3 על אאוגסבורג, שאלקה ופרייבורג נפרדו בתיקו 2:2 וקלן גברה 0:1 על ורדר ברמן בקרב התחתית.

באיירן מינכן – וולפסבורג 0:2
הבווארים נראים לא טוב, והתקשו גם נגד הקבוצה מולה ניצחו תשעה מ-10 המשחקים האחרונים ולא הפסידו לה מאז 2015. במשך 83 דקות כמעט ולא התקרבה אלופת גרמניה לשער, והיתה קרובה לסיים משחק בית ללא שער זכות בליגה לראשונה מאז אוקטובר 2018. עד שנכנס ג'ושוע זירקזי, הילד בן ה-18 שבמחזור שעבר עלה לראשונה בבונדסליגה וכבש תוך שתי דקות – והוא עשה זאת גם הפעם. בדקה ה-85 הוא הגיע ראשון למסירת רוחב מתומאס מולר והבקיע את ה-0:1. השער העיר את באיירן, ותוך ארבע דקות לבנדובסקי מצא את סרג' גנאברי לא בנבדל והחלוץ המשיך פנימה, קובע 0:2 ומנצח עבור באיירן את המשחק.

לייפציג – אאוגסבורג 1:3
ברד בול ארנה נפגשו שתי הקבוצות הכי לוהטות בגרמניה בתקופה האחרונה. לייפציג ניצלה את הדעיכה ביכולת של מנשנגלדבאך ותפסה את המקום הראשון, בעוד אאוגסבורג טיפסה מהתחתית היישר לצמרת-מרכז הטבלה עם שישה מחזורים ללא הפסד והצגות התקפיות נהדרות. ואכן, כבר תוך שמונה דקות מרקו ריכטר עם פעולה נהדרת בצד ימין עבר שני שחקני הגנה ושלח כדור רוחב לאמצע, שם חיכה פלוריאן נידרלכנר והמשיך פנימה.

פטריק שיק. נתן עוד משחק אדיר (Boris Streubel/Bongarts/Getty Images)
פטריק שיק. נתן עוד משחק אדיר (Boris Streubel/Bongarts/Getty Images)

לייפציג הופתעה, אבל לא נכנעה. מהר מאוד היא השתלטה על המשחק והגיעה לשלוש הזדמנויות קרובות עוד לפני הדקה ה-30. אבל למרות השליטה הביתית, הקבוצה של יוליאן נגלסמן לא הצליחה למצוא את השער במחצית הראשונה, וירדה להפסקה בפיגור. באמצע המחצית השנייה, בדקה ה-65, ערך המאמן שינוי במערך והכניס את מרסל סביצר. השינוי היה מיידי. תוך שלוש דקות סביצר הוביל התקפה שאמנם הורחקה, אבל קונרד ליימר השתלט על הכדור וכבש מרחוק את שער השוויון.

עם השער לייפציג המשיכה לתקוף באמונה שהיא יכולה להשיג את המהפך, ובדקה ה-80 פטריק שיק, שהיה מצוין במחצית הראשונה, התרומם נהדר לכדור קרן ונגח את ה-1:2. וכדי לחתום את המשחק הגיע יוסוף פולסן, ובדקה ה-90 סיים מתפרצת עם 1:3 וחיסל את סיכויי החזרה של אאוגסבורג. לייפציג הבטיחה את היציאה לפגרה במקום הראשון, והמרחק מבאיירן מינכן נשמר.

הרטה ברלין – בורוסיה מנשנגלדבאך 0:0
כשהיא יודעת שהיא חייבת ניצחון כדי לא לתת ללייפציג לברוח לה, גלדבאך התייצבה למשחק החוץ שעל הנייר היה אמור להיות קל. אבל על הדשא היה מדובר בסיפור אחר, והשחקנים של מרקו רוזה התקשו לייצר הזדמנויות. רק בדקה ה-39 הגיע מרקוס תוראם להזדמנות הראשונה של מנשנגלדבאך עם סלאלום יפה בתוך הרחבה, אבל רונה יארסטיין הדף את הבעיטה שלו ברגע האחרון.

המחצית השנייה לא היתה סיפור שונה, ולמרות הבלחה מדי פעם לא ראינו כדורגל גדול מאף אחת מהקבוצות. בריל אמבולו היה קרוב לכבוש בדקה ה-64, אבל גם הוא לא הצליח להעלות את האורחת על הלוח. בסיום התוצאה נשארה 0:0, שכמובן אכזב מאוד את הנציגה הגרמנית בליגה האירופית.

שאלקה – פרייבורג 2:2
הקרב על מקום באירופה יהיה מותח במיוחד בסיום העונה, ושאלקה ופרייבורג הן כרגע הקבוצות שנמצאות על קו התפר שבין מקום בליגת האלופות, מקום בליגה האירופית ומקום על הספה בקיץ הבא. גם ההיסטוריה מלמדת על מאזן די שווה בין שתי הקבוצות, וכך היה גם הפעם על המגרש. שאלקה, שהפסידה משחק אחד בלבד בתשעת האחרונים, פתחה טוב יותר ועלתה ליתרון בדקה ה-26 משער של סאוט סרדאר.

אבל פרייבורג, שאיבדה גובה בשבועות האחרונים, לא ויתרה למארחת וחזרה במחצית השנייה עם פנדל מוצלח של נילס פטרסון (54) ואז עוד פנדל מרגלי וינצ'נצו גריפו בדקה ה-67. הכחולים ענו 10 דקות לסיום, כשאחמט קוטוג'ו שעלה מהספסל הכניע את מארק פלקן עם בעיטה מרחוק.

תוצאות נוספות
קלן – ורדר ברמן 0:1

מיינץ – באייר לברקוזן 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי