צפו בתקציר: 2:5 מופרע לבאיירן מינכן על פרנקפורט

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Andreas Gebert/Pool via Getty Images

שלושה ימים לקלאסיקר הגדול, ההתקפה של האלופה כובשת אך ההגנה חורקת. לבנדובסקי כבש את ה-27 שלו העונה, שער ובישול למולר. הינטרגר כבש צמד מדהים והוסיף עצמי

(גודל טקסט)
בחודש נובמבר הובסה באיירן מינכן 5:1 על ידי איינטרט פרנקפורט. ניקו קובאץ', מאמן הבווארים, שילם על כך מייד במשרתו ומאז יצאה האלופה לדרך חדשה תחת המאמן האנזי פליק. הערב (שבת) הגישה באיירן את הנקמה עם ניצחון 2:5 לעיני המגרש הריק, שהיה מלווה בסאונד של אוהדים.
 
 
שלושה ימים לפני הקלאסיקר הגדול נגד בורוסיה דורטמונד, המוליכה החזירה את הפער בפסגה לארבע נקודות עם הניצחון השישי ברציפות. הבווארים המשיכו עם הכדורגל ההתקפי הנפלא וכבשו חמישייה בלי יותר מדי מאמץ והגיעו ל-80 שערי זכות העונה ב-27 משחקים בלבד – שלושה בממוצע למשחק, כשתומאס מולר בישל ללאון גורצקה את השער הראשון והבקיע בעצמו. רוברט לבנדובסקי תרם שער בודד (ה-27 שלו העונה בליגה) ביום די בינוני.
 
 
אך המאמן צריך להיות מודאג מהיכולת ההגנתית של חניכיו, שספגו צמד תוך ארבע דקות מהבלם מרטין הינטרגר (52 ו-56) שהפך יתרון ברור של 0:3 למשחק צמוד למשך דקות ספורות. בהמשך הוא כבש שער עצמי אומלל שהבטיח את הניצחון לאלופה. בכל מקרה, מול בורוסיה דורטמונד המהירה והקטלנית – זה בוודאי לא יספיק.
 


המגרש הריק (ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images)


הספסל של פרנקפורט שומר על מרחק (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)

הרכבים
באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פאבר, דויד אלאבה, ג'רום בואטנג (לוקאס הרננדז, 74), אלפונסו דייוויס, ג'ושוע קימיך (מיקאל קוויזאנס, 85), לאון גוצרקה, קינגסלי קומאן (ג'ושוע זירקזי, 85), תומאס מולר, איבן פרישיץ' (סרג' גנאברי, 64), רוברט לבנדובסקי.

איינטרכט פרנקפורט: קווין טראפ, אלמאמי טורה, מרטין הינטרגר, שטפן אילסנקר, איוון אנדיקה (טימותי צ'נדלר, 46), גלסון פרננדס, סבסטיאן רודה (דאיצ'י קאמדה, 71), דני דה קוסטה (אריק דורם, 76), מיאט גאצ'ינוביץ' (ג'יבריל סוו, 71), פיליפ קוסטיץ', אנדרה סילבה (באס, דוסט, 76)

מהלך המשחק
ההתקפה המסוכנת הראשונה הגיעה בדקה השביעית כשתומאס מולר ביצע הטעייה באגף ימין והגביהה ברגל שמאל – רוברט לבנדובסקי כמעט הגיע אך הכדור הורחק לקרן שלא הולידה מצב מסוכן. באיירן הגבירה את הקצב ובדקה העשירית לבנדובסקי המשיך להתקרב כשבעט למשקוף אחרי כדור קרן. בדקה ה-14 המגן בנג'מין פאבר הגיע לעמדה קורצת ונגח אחרי הרמה של ג'ושוע קימיך, קווין טראפ הצליח להדוף.


קומאן מול אנדיקה (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)


מולר וטראפ (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)

באיירן שלטה בצורה מוחלטת באותן הדקות ובדקה ה-17 באה על שכרה. תומאס מולר הוכיח שוב מדוע הוא המבשל מספר אחד בגרמניה כשבדקה ה-17 הגיע מצד שמאל וסיפק כדור רוחב נפלא. לאון גורצקה הצטרף נהדר ובעט נהדר לרשת, 0:1 לבאיירן. אחרי חצי שעה של כדורגל האורחת לא הצליחה להיכנס אפילו פעם אחת לרחבה של מנואל נוייר.

בדקה ה-33 שוער האלופה יצא בדיוק בזמן לכדור ארוך שנשלח לעבר מיאט גאצ'ינוביץ ומנע מצב הבקעה ברור. אחרי דקות רדומות, האלופה כמעט הכפילה את היתרון בדקה ה-38. דויד אלאבה בעט כדור גבוה וטראפ הדף לקרן, ומייד לאחר מכן לבנדובסקי נגח כדור אלכסוני סמוך לקורה.
 

גורצקה בתפקיד לבנדובסקי (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)

בתזמון מצוין, רגע לפני הירידה להפסקה – באיירן הכפילה את היתרון. דיוויס הרים מצד שמאל, מולר השתלט על הכדור, נתן לו לקפוץ על הקרקע ולא התקשה מול השוער. לאחר בדיקה של ה-VAR השער אושר סופית, 0:2 לבאיירן.

מולר. שער ובישול (ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images)

האלופה עלתה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח. בדקה ה-46 לבנדובסקי השיג את מבוקשו כשנגח בקלילות לרשת אחרי הרמה של קומאן, 0:3 קל. היה נראה שהמשחק גמור, אלא שלאורחת היו תוכניות אחרות. יותר נכון לבלם מרטין הינטרגר.

לבנדובסקי חוגג עוד יום במשרד (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)

בתוך ארבע דקות הבלם הימם את האלופה עם צמד שערים והחזיר את קבוצתו למשחק. בדקה ה-52 כבש שער מצמק: הגנת באיירן נרדמה אחרי כדור קרן, מנואל נוייר היסס ביציאה והינטרגר בעט יפה מהאוויר לרשת, 1:3. כעבור ארבע דקות האוסטרי עלה גבוה ונגח לחיבורים, זה רק 2:3!


צמד מדהים תוך ארבע דקות. הינטרגר (Andreas Gebert/Pool via Getty Images)

התקוות של המארחת לחזור למשחק נגוזו בדקה ה-62 אחרי טעות איומה של גלסון פרננדש שניסה למסור לחברו בהגנה אך עשה זאת בחוסר אחריות, דייוויס אמר תודה ובעט בקלות לרשת, 2:4 לבאיירן. פליק ביצע חילוף ראשון כאשר העלה מהספסל את סרג' גנאברי במקומו של איבן פרישיץ'. הגרמני סידר מצב מצוין לקומאן אלא שהצרפתי בעט רע. לצד ההתקפה המסחררת, ההגנה הבווארית המשיכה בחולשתה. מיאט גאצ'ינוביץ' מצא את עצמו במצב נוח מאוד מתוך הרחבה בדקה ה-67 אך נוייר רשם הצלה גדולה ומנע את ה-3:4.

השער נפל בצד השני ובאיירן סגרה עניין. גנאברי נשלח לאחד על אחד, הגיבור הינטרגר ניסה לבלום את המהלך אך התבלבל ברגליים ודחק לשערו-הוא. 2:5 לבאיירן. בדקה ה-83 המחליף באס דוסט פגש את הקורה של נוייר.

מנואל נוייר. לא ציפה לספוג פעמיים (ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי