בליגת העל יאמצו? שחקני הבונדסליגה יתבקשו לשאת שבבי מעקב

שחקני באיירן מינכן
שחקני באיירן מינכן | באיירן מינכן, האתר הרשמי

בגרמניה, שם תחודש העונה בשבת כשכל הקבוצות מבודדות בעיר מינכן, ימליצו לכדורסלנים להסתובב עם צ'יפ: "המטרה היא לבדוק עם מי הם באים במגע", אמר מנהל הליגה. השחקנים מוטרדים

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בזמן שהכדורסלנים בישראל מתעמתים עם מנהלת הליגה בנוגע לנהלי הבידוד וחלקם אף מפרים את ההנחיות, בגרמניה לוקחים את אמצעי הזהירות צעד קדימה: ב-ESPN פורסם הערב (שישי) כי מנהל הבונדסליגה, סטפן הולץ, אישר כי השחקנים יתבקשו לשאת עליהם שבבי מעקב.

10 קבוצות ישתתפו בטורניר להשלמת העונה שתחודש מחר במינכן, שם יישהו השחקנים, המאמנים, השופטים ושאר אנשי הצוות כשהם מבודדים בבית מלון למשך שלושת השבועות הקרובים על מנת להימנע מחשיפה לנגיף הקורונה. על פי מסמך ששחררה הנהלת הליגה, השחקנים יעברו בדיקות קורונה עם הגעתם לעיר וגם כל מספר ימים בהמשך ומשפחותיהם לא יורשו לבקר במלון. לכדורסלנים מותר לעזוב את בתי המלון בקבוצות של שלושה, אך אסור להם לבוא במגע עם אנשים מחוצה לו ולאכול במסעדות.

ב-ESPN ציינו כי הנהלת ה-NBA תעקוב מקרוב אחרי הנעשה בגרמניה, שכן ההתפחויות בבונדסליגה ישליכו על תכניות הליגה האמריקאית לחדש את הפעילות ב-31 ביולי באורלנדו.

בנוסף, לפי הדיווח הכדורסלנים בגרמניה מוטרדים כיוון שאף אחד מהם לא הסכים לרעיון להסתובב עם צ'יפ מעקב וחלקם אף שמע על זה לראשונה רק אתמול. הולץ אמר ל-ESPN כי נשיאת השבבים אינה בגדר חובה: "זה אופציונלי, המטרה היא לבדוק עם מי הם באים במגע. אם שחקן אחד ייצא שלילי בבדיקה, כל הקבוצה תהיה בסכנה וזה עלול להביא לביטול הליגה".

כוכב באיירן מינכן מאודו לו, בהגעה לבית המלון (Pool/Tilo Wiedensohler/camera4/BBL/Pool via Getty Images)
כוכב באיירן מינכן מאודו לו, בהגעה לבית המלון (Pool/Tilo Wiedensohler/camera4/BBL/Pool via Getty Images)

המנהל המקצועי של באיירן מינכן, מרקו פשיץ', הבהיר כי במועדון הבווארי עודדו את השחקנים לשתף פעולה אך לא כפו עליהם להסתובב עם השבב: "אנחנו מקווים שכולם יבינו למה הם עושים את זה", אמר פשיץ'.

בבונדסליגה לא קיים ארגון שחקנים וכדורסלנים רבים הביעו דאגה מכך שהליגה כלל התייעצה עמם בנוגע למתווה חידוש העונה: "הנושא הזה על הפרק בכל מה שקשור לטורניר הזה", אמר אחד הסוכנים בגרמניה. "אף אחד לא שאל לגבי דעתם של השחקנים מלכתחילה, בלי קשר לעניין שבבי המעקב".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי