צפו בדרמה: המבורג הפסידה בדקה ה-95, שטוטגרט העפילה לבונדסליגה עם 0:6 ענק

שחקני שטוטגרט
שחקני שטוטגרט | Alexander Hassenstein/Getty Images

מחזור אחד לסיום העונה, האדומים פירקו את נירנברג וניצלו את המהפך האדיר של היידנהיים מול הדינוזאורים כדי להבטיח מעשית עלייה. ויסבאדן ודרזדן ירדו לליגה השלישית

(גודל טקסט)

הליגה הגרמנית השנייה נמצאת ברגעי ההכרעה, והמחזור ה-33 נערך היום (ראשון) במלואו עם תשעה משחקים שהתקיימו במקביל. ארמיניה בילפלד כבר העפילה לבונדסליגה, ולאור תוצאות משחקי היום קיבלנו גם עולה שנייה – שטוטגרט, שהבטיחה מעשית את שובה לליגה הראשונה אחרי שנת היעדרות. האדומים פירקו 0:6 את נירנברג וניצלו את ה-1:2 הדרמטי של היידנהיים על המבורג בכדי להעפיל חזרה לבונדסליגה. בנוסף, ויסבאדן ודינמו דרזדן ירדו מעשית לליגה השלישית.

נירנברג – שטוטגרט 6:0
יכולת פשוט מדהימה של האורחת הערב. היא לא הייתה אמורה לחגוג כבר היום את העלייה, אך קיבלה את הבשורה על שער הניצחון הדרמטי של היידנהיים מול המבורג בדקה ה-95, מה שהבטיח מעשית את ההעפלה. כרגע הקבוצה ממוקמת שנייה עם 58 נקודות, שלוש יותר מהיידנהיים השלישית – אך עם הפרש שערים של 23+ לעומת 12+ של יריבתה, מחזור אחד בלבד לפני הסיום – כך שרק תסריט הזוי ימנע ממנה את העלייה לבונדסליגה.

היידנהיים  המבורג 1:2 – לצפייה בתקציר לחצו כאן
זה ממש לא היה התכנון של הדינוזאורים. הם התחילו את המשחק במקום השלישי ובמאבק העלייה, הובילו, אך לבסוף ספגו מהפך פשוט משוגע בדקה ה-95, איבדו סיכוי העפלה באופן אוטומטי וכעת גם המקום השלישי אשר מוביל למבחנים בסכנה – שכן יריבתה הערב עלתה אליו על חשבונה. יואל פוהיאנפאלו הלוהט העלה את האורחת ליתרון והיא הייתה בדרך לניצחון שהיה מותיר את הפער שלהם משטוטגרט השנייה על נקודה בלבד, אך שער עצמי של לואי בייר בדקה ה-80 שינה את הסיפור והקטין משמעותית את סיכויי העלייה שלה. ואז, חמש דקות בתוך התוספת, הם ספגו מרגליו של קונסטנטין קרשבאומר וירדו סופר מאוכזבים מכר הדשא – בידיעה שהם פישלו בגדול במאני טיים עם הפסד היום ותיקו במחזור הקודם. 

במחזור הסיום, שייערך ביום ראשון הבא, המבורג (54 נקודות) תארח את סנדהאוזן, תקווה לנצח ובמקביל שהיידנהיים (55 נקודות) תאבד נקודות מול הראשונה בטבלה שכבר עלתה מזמן לבונדסליגה – ארמיניה בילפלד. הקבוצה שתסיים במקום השלישי תשחק במשחקי המבחן על העלייה מול הקבוצה שתסיים במקום ה-16 בבונדסליגה.

סנדהאוזן – דינמו דרזדן 1:0
האחרונה בטבלה אמנם ניצחה בזכות שער דרמטי של מרקו הארטמן בדקה ה-90, אך נשרה לליגה השלישית יחד עם ויסבאדן. במאזנן של שתי הקבוצות מהמקומות 17 ו-18 יש 31 נקודות, כאשר לקרלסרוהה מהמקום ה-16 ישנן 34 נקודות. אמנם על הנייר קיים סיכוי קטן מאוד להישרדות, אך בפועל הוא לא רלוונטי בעקבות הפרש השערים הטוב משמעותית של קרלסרוהה (12-) לעומת  ויסבאדן (22-) ודרזדן (26-).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי