פפ גווארדיולה צדק? ז'ואאו קאנסלו מתוסכל ממעמדו בבאיירן מינכן

play
ז'ואאלו קאנסלו, מגן באיירן מינכן | רויטרס
פפ גווארדיולה צדק? ז'ואאו קאנסלו מתוסכל ממעמדו בבאיירן מינכן 02:13

המגן הפורטוגלי עזב את מנצ'סטר סיטי כדי לשחק, אבל במהרה מצא את עצמו מסופסל בבוואריה. ב"בילד" תפסו אותו שובר את הכלים באימון

(גודל טקסט)

ז'ואאלו קאנסלו עזב את מנצ'סטר סיטי לטובת השאלה עם אופציית רכישה עד תום העונה בבאיירן מינכן, באחת העסקאות היותר מפתיעוץ של חלון ינואר 2023, יש שיגידו מהעסקאות המוזרות. המגן הפורטוגלי היה בשנים האחרונות אחד השחקנים המועדפים על פפ גווארדיולה, מהבודדים שכמעט שלא יצאו מההרכב או הוחלפו, אבל מאז המונדיאל בקטאר הוא הפך לשחקן ספסל במנצ'סטר סיטי שראה את ריקו לואיס הצעיר פותח במקומו, ביקש לעזוב וקיבל את אישורו של המנג'ר לחתום בשורות אלופת גרמניה. בממלכה סיפרו על עימות בין גווארדיולה לקאנסלו, אך שניהם הכחישו וטענו שמדובר רק בדקות משחק שלהן זקוק קאנסלו כדי להיות מאושר. כעת, כחודש אחרי המעבר לבוואריה, הפורטוגלי נקלע לסיטואציה כמעט זהה.

בבאיירן מינכן ציפו לקאנסלו והוא הגיע בקול תרועה רמה לגרמניה, גם הופעותיו הראשונות במועדון גרמו לתהייה מדוע הסכימה מנצ'סטר סיטי לשחרר את אחד המגנים הטובים בעולם, שכבש ובישל מיד עם הגעתו לבאיירן מינכן, אבל בליגת האלופות נגד פריז סן ז'רמן כבר הוחלף במחצית ובשני משחקי הליגה האחרונים שותף רק פעם אחת, ל-12 דקות במשחק שהוכרע במחצית.

ז'ואאלו קאנסלו, מגן באיירן מינכן
סיטי התקדמה, קאנסלו עומד במקום | אימג'בנק GettyImages, INA FASSBENDER

יומיים לפני הגומלין נגד פריז סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות וכשבוע אחרי שנבחר להרכב השנה של פיפ"א, המאמן יוליאן נגלסמן רמז שקאנסלו לא צפוי לפתוח גם מול הצרפתים כאשר הגדיר אותו כ"מגן מאוד התקפי, שחקן שכל הזמן חושב לתקוף" והוסיף שהוא "לא שיחק מעולם כבלם ימני במערך של חמישה שחקני הגנה", אבל בנוסף החמיא לו שהוא "מתמודד היטב עם הסיטואציה", מה שממש לא נראה כך על פי עדויות שפורסמו בעיתון הגרמני "בילד".

באימון שערכה באיירן אתמול לשחקנים המחליפים ולאלו שלא שותפו בשבת וביניהם קאנסלו, כך על פי "בילד" ששם גם עלו תמונות שלא מותירות יותר מדי מקום לספק, הפורטוגלי יצא מהאימון על דעת עצמו לפרק זמן מסוים, מיעט לשוחח עם חבריו ולא הסתיר את תסכולו ממעמדו החדש-ישן.

גווארדיולה הפתיע בשנים האחרונות כאשר שיחרר מספר כוכבים מהסגל לבקשתם, בעיקר פראן טורס ואריק גרסיה שמאז עזיבתם לברצלונה מתקשים לשחזר את היכולת הגבוהה שהציגו באנגליה, ונראה שזהו מקרה נוסף של שחקן שמנצ'סטר סיטי התגברה במהרה על חסרונו ומיידית הוכיחה שהיא מסתדרת היטב גם בלעדיו, בעוד הוא שוב איבד את מקומו בהרכב ובעיקר נותר מתוסכל.