גרמניה חזרה מפיגור כפול ל-3:3 ונמנעה מהפסד היסטורי לאוקראינה

play
יוזואה קימיש, שחקן נבחרת גרמניה | GettyImages, Maja Hitij
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.6 08:09

המנשאפט אירחו את רברוב ושחקניו למשחק הכנה כשנה לפני היורו, האברץ (83) וקימיש בפנדל (90+1) חילצו ממבוכה

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה כשלה בענק במונדיאל האחרון בקטאר, אבל בחרה שלא לזעזע יתר על המידה והשאירה את המושכות אצל המאמן האנזי פליק. הערב (שני) במשחק הכנה נוסף לקראת אליפות אירופה שאותה היא תארח בעוד שנה, היא שוב הובכה, אם כי נמנעה מהפסד כשחזרה ל-3:3 דרמטי נגד אוקראינה.

מדובר במשחק הכנה עבור שתי הנבחרות, אחת כאמור תארח את יורו 2024 ואחת מקווה להעפיל אליו ולפניה בשבוע הבא משחקים בשלב המוקדמות, אבל הגרמנים ניצלו את המפגש בין הנבחרות כדי להביע את תמיכתם בעם האוקראיני ולמשחק באצטדיון בברמן הוזמנו כ-1,000 ילדים אוקראינים על ידי ההתאחדות הגרמנית. אוקראינה התייצבה למשחק, ניצלה את ההרכב החסר של הגרמנים והייתה בדרכה הבטוחה לניצחון היסטורי על גרמניה אחרי שלא עשתה זאת בשמונת המפגשים הקודמים בין השתיים, אבל יתרון 1:3 נמחק כלא היה בדקות הסיום והשתיים נפרדו ב-3:3.

קאי האברץ, שחקן נבחרת גרמניה
גרמניה ניצלה מהפסד היסטורי. קאי האברץ | אימג'בנק GettyImages, Maja Hitij

נבחרתו של פליק עלתה ליתרון מהיר משער של ניקלאס פולקרוג, שנהנה כבר בדקה השישית מבישול של מריוס וולף, אבל שחקניו של סרגיי רברוב השלימו מהפך בזק – בדקה ה-19 כבש ויקטור ציגנקוב ובחלוף ארבע דקות היה זה הבלם אנטוניו רודיגר שכדור שנבעט עליו הסתיים בשער עצמי וסידר לאוקראינה מהפך.

למחצית השנייה שלח פליק את קאי האברץ, אבל ציגנקוב השלים צמד בדקה ה-56 וקבע 1:3 לאוקראינה שכבר ראתה את עצמה משיגה ניצחון היסטורי. פליק שלח לכר הדשא את ג'מאל מוסיאלה ופלוריאן וירץ, הלחץ עשה את שלו ובדקה ה-83 רודיגר כיפר על השער עצמי עם בישול להאברץ. דקה בתוך תוספת הזמן נקבעה תוצאת המשחק, כאשר יוזואה קימיש מנקודת הפנדל בעט לרשת. 3:3 בסיום.

גרמניה תקיים ביום שישי משחק הכנה עם פולין וברביעי הבא תתמודד נגד קולומביה. לעומת זאת, אוקראינה תפגוש את מקדוניה הצפונית ומלטה בימים שישי ושני כחלק ממוקדמות היורו.