לא למדתם כלום: גורצקה נגד פיפ"א והמונדיאל בערב הסעודית

play
רק ניצחון ירגיע את הרוחות. גורצקה | רויטרס
תקציר: ארצות הברית – גרמניה 3:1 01:59

שחקן נבחרת גרמניה על הבחירה בסעודים ל-2034: "נעשתה טעות, זה לא תוקן". לפני המפגש מול טורקיה הוא מייחל לכדורגל בלי פוליטיקה

(גודל טקסט)

שחקן נבחרת גרמניה לאון גורצקה טוען שראשי פיפ"א לא למדו כלום מהטעויות שעשו במונדיאל הקודם בקטאר, כשהפעם בחרו לתת לערב הסעודית את הזכות לארח את המונדיאל ב-2034.

גורצקה נשאל האם לדעתו ההתאחדות הגרמנית צריכה להביע קו נחרץ אחרי הבחירה בערב הסעודית כמארחת, אחרי הטעות שנעשתה עם קטאר בטורניר הקודם. "אני בהחלט רואה את זה ככה", אמר גורצקה, "זה עדיין קורה. הטעות הייתה בלתת להם את האירוח, והקריטריון ששיחק תפקיד מכריע. ברור שזה לא תוקן, וברור שזה לא בסדר".

לאון גורצקה, שחקן נבחרת גרמניה
"לי אישית לא היו שום בעיות עם יוליאן, לא יודע לגבי אחרים". גורצקה | רויטרס

עם זאת, בזמן שנבחרת גרמניה מתכוננת למפגש מול טורקיה בברליןבשבת, גורצקה מודה שהוא מקווה לאירוע נטול פוליטיקה. זה כמובן לא יכול לקרות, לאור העובדה שבפעם הקודמת שגרמניה אירחה את טורקיה היה רוב מוחלט לאוהדים טורקים, שמיליוני מהגרים מהמדינה חיים בגרמניה.

"כדורגל יכול לנצל את הכוח שלו ולחבר בין אנשים", אמר גורצקה, "המשחק יכול להיות חם, אבל בסוף לוחצים ידיים". לדבריו, "ראינו מול גלאטסראיי איזו אווירה יכולה להיות" מול יריבות מטורקיה.

על היורו בקיץ 2024 שתארח גרמניה אמר גורצקה שהוא שמח שהוא יהיה נקי מדרמות פוליטיות, כמו קטאר או ערב הסעודית: "אנ חושב על הקיץ, ואני שמח שהשאלות האלה לא יופיעו, ונוכל להתעסק בכדורגל. לזה כולנו מקווים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי