נשיא קלן: "קטאר רוצה לחסל את ישראל, ונתנו לה לארח מונדיאל"

play
נשיא פ.צ. קלן, ורנר וולף | GettyImages, Christof Koepsel
מי אם לא הוא: הארי קיין כבש, באיירן מינכן ניצחה בקלן 01:42

ד"ר ורנר וולף מודאג מכניסה של משקיעים מהמפרץ לכדורגל הגרמני: "כולם יודעים שבקטאר מבוססים מנהיגים של חמאס וחיזבאללה"

(גודל טקסט)

24 מתוך 36 המועדונים בשתי הליגות הבכירות בגרמניה, הצביעו אתמול (שני) בעד האפשרות של מכירת זכויות הניהול של שידור ושיווק למשקיעים מחו"ל. לכאורה סיפור קטן, אבל כזה שעלול להתפתח לגדול במיוחד.

בגרמניה שומרים במשך שנים ארוכות על שיטת 50+1 שמשאירה חלק עצום מההשפעה על המועדונים בידי האוהדים – כשברקע כניסה של אוליגרכים וטייקונים לליגות אחרות. אתמול הושג הרוב הדרוש של שני שלישים לטובת מכירת חלק מהזכויות השיווקיות של שתי הליגות הראשונות ויש מי שחושש שההצבעה נתנה את האות לשינוי שבוא יבוא, ושגם שיטת 50+1 תתפוגג.

אחד המועדונים שהצביע נגד מכירת הזכויות היה פ.צ. קלן. הנשיא, ד"ר ורנר וולף, סיפר על החשש שלו מכניסה של משקיעים ממדינות שפוגעות בזכויות אדם ומגלמות השקפת עולם שונה לחלוטין מזו בגרמניה. בין היתר, סיפק דוגמה מהמלחמה בישראל, שפרצה אחרי הפלישה הרצחנית של מחבלי חמאס ואזרחים מרצועת עזה ב-7 באוקטובר.

"בואו ניקח לדוגמה את קטאר והקונפליקט הנוכחי בין ישראל לחמאס", אמר וולף, "זה ברור איפה ראשי נמצאים ראשי חמאס… אם אני מבין נכון, ראשי חמאס וגם אלו של חיזבאללה מבוססים בקטאר. גם אם קטאר מתווכת בעסקאות לשחרור החטופים, היא זו שתומכת בשיטה, והשיטה נועדה להרוס את ישראל. ועולם הכדורגל נתן למדינה כזו לארח את המונדיאל".

נשיא פ.צ. קלן, ורנר וולף
ד"ר ורנר וולף, נשיא פ.צ. קלן | אימג'בנק GettyImages, Christof Koepsel

וולף הוסיף בהקשר של ערב הסעודית וקטאר: "כמובן שאני מודאג. בגרמניה אנחנו מגיעים ממסורת כדורגל שונה לחלוטין. הענף נמצא בשליטת המועדונים והאוהדים ובניגוד לאנגליה, כאן המועדונים הם לא חברות כלכליות. אם נתחיל לעשות שינוי, ההידרדרות תהיה מהירה. העמדה שלנו היא שאנחנו לא צריכים משקיע או שותף, הכדורגל הגרמני יכול לעשות את העבודה בעצמו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי