באיירן הובכה בענק, לברקוזן תוכל לחגוג אליפות במחזור הבא

play
שחקן באייר לברקוזן פלוריאן וירץ עם ניית'ן טלה | GettyImages, Maja Hitij
צפו במהפך חסר התקדים: באיירן הובילה 0:2, אך הפסידה 3:2 בהיידנהיים 02:16

היידנהיים קלקלה את הופעתו ה-700 של מולר עם מהפך ו-2:3 ביתי, המוליכה ניצחה 0:1 את אוניון והגדילה את הפער ל-16. שטוטגרט נצמדה לבווארים, לייפציג הביסה ועקפה את דורטמונד

(גודל טקסט)

הבונדסליגה הגרמנית מתקרבת בצעדי ענק לעבר סיום העונה ואחרי שהמחזור ה-28 יצא לדרך אמש (שישי) עם תיקו 1:1 בין פרנקפורט לברמן, היום באייר לברקוזן גברה על אוניון ברלין בחוץ ויכולה ממש להריח את האליפות, בזכות המעידה המביכה של באיירן מינכן אצל היידנהיים. מאוחר יותר, בורוסיה דורטמונד נוצחה בבית בידי שטוטגרט במשחק עם חשיבות למאבק על הכרטיסים לליגת האלופות.

שחקני באייר לברקוזן חוגגים
האליפות התקרבה עוד קצת. לברקוזן חוגגת | אימג'בנק GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

אוניון ברלין – באייר לברקוזן 1:0

המוליכה הגיעה לעיר הבירה בסגל מלא וטרי אחרי שמרבית כוכביה נחו מול פורטונה דיסלדורף בגביע, קטעה רצף של שלושה ביקורים ללא ניצחון אצל אוניון, חיברה ניצחון תשיעי רצוף בליגה לראשונה בתולדותיה, ובזכות המעידה של באיירן הגדילה את הפער מהמקום השני ל-16 נקודות. בחישוב פשוט, המשמעות היא שלברקוזן תבטיח את האליפות הראשונה בתולדותיה במחזור הבא, חמישה משחקים לסיום העונה, אם תכניע את ורדר ברמן או שהבווארים לא ינצחו בבית את קלן. רובין גוזנס הורחק באוניון ברלין אחרי שספג כרטיס צהוב שני בתוספת הזמן של המחצית הראשונה (45+3), שתי דקות אחר כך כריסטופר טרימל נגע ביד ברחבה של המארחת ואיפשר לפלוריאן וירץ להבקיע בפנדל (45+8) את שערו השמיני העונה בליגה, שהבטיח עבור צ'אבי אלונסו והחבורה שלו משחק 28 ללא הפסד בליגה העונה, שווה לשיא שקבעה באיירן ב-2013/14.

תומאס מולר, באיירן מינכן
תומאס מולר לא ירצה לזכור את הופעתו ה-700 | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

היידנהיים – באיירן מינכן 2:3

זה לא שהיה לבאיירן סיכוי אמיתי לשמור על תואר האליפות אם הייתה מנצחת בהיידנהיים, אבל אובדן של יתרון כפול והפסד ראשון אי פעם ליריבה שנמצאת בעונת בכורה בתולדותיה בבונדסליגה – בוודאי לא מוסיפים ביטחון לקבוצה המעורערת ממילא של תומאס טוכל, שלושה ימים לפני המשחק מול ארסנל ברבע גמר ליגת האלופות. המארחת הצנועה קלקלה לתומאס מולר את הופעתו ה-700 במדי באיירן מינכן, שמשאירה אותו מרחק תשע הופעות מספ מאייר, שיאן המועדון בכל הזמנים. הארי קיין כבש בדקה ה-38 את שערו ה-32 והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שעושה זאת בעונת בכורה בבונדסליגה, לפני שסרג' גנאברי, שבישל לו, הכפיל ל-0:2 (45). אלא שהירדמות של דאיו אופמקאנו סייעה לקווין ססה לצמק (50) וצמד של טים קליינדינסט (51, 79) השלים את המהפך המהמם של היידנהיים שהגיעה אחרי שישה מחזורים ללא ניצחון, ועשתה צעד עצום לעבר הבטחת ההישארות שלה בליגה הראשונה.

שחקן שטוטגרט סרו גיראסי
השווה שיא מועדון וקירב את שטוטגרט לליגת האלופות. סרו גיראסי | אימג'בנק GettyImages, Christof Koepsel

בורוסיה דורטמונד – שטוטגרט 1:0

אחרי שכבר ניצחו את דורטמונד פעמיים העונה – 1:2 בליגה ו-0:2 בגביע, השוואבים הנחילו לצהובים-שחורים הפסד בית רביעי העונה בבונדסליגה. שטוטגרט סופרת 26 נקודות מ-30 האחרונות וקרובה לחזור לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 2009/10, לאחר שנצמדה לבאיירן מינכן השנייה כשכל אחת עם 60 נקודות. סרו גיראסי הבקיע בדקה ה-64 את השער היחיד במשחק וה-24 שלו במסגרת הזו העונה, שהשווה את שיא המועדון שקבע מריו גומז בעונת 2008/9. דורטמונד נדחקה למקום החמישי בעקבות הניצחון של לייפציג מוקדם יותר, ונעצרה אחרי חודש מרץ מושלם שבו ניצחה בכל חמשת משחקיה בכל המסגרות, דווקא ארבעה ימים לפני המפגש עם אתלטיקו מדריד ברבע גמר ליגת האלופות.

משחקים נוספים:

פרייבורג – ר.ב. לייפציג 4:1 לפרייבורג: וינצ'נזו גריפו (59). ללייפציג: אמאדו היידארה (2), לואיס אופנדה (18, 44), בנימין ששקו (54).

מיינץ – דרמשטאדט 0:4 למיינץ: אנדראס האנש-אולסן (33), בראיין גרודה (60), לי ג'יי-סונג (80, 84).

פ.צ. קלן – בוכום 1:2 לקלן: סטפן טיגס (91), ג'אן לוקה וולדשמידט (92). לבוכום: פליקס פסלאק (53).

משחקי יום ראשון:

הופנהיים – אוגסבורג וולפסבורג – בורוסיה מנשנגלדבאך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי