חמישייה של לברקוזן בדרך ל-50 משחקים בלי הפסד: "רוצים את הטרבל"

play
באייר לברקוזן חוגגת משחק 50 העונה ללא הפסד | רויטרס
צפו: לברקוזן הביסה 0:5 את בוכום והגיעה ל-50 משחקים רצופים ללא הפסד 03:02

צפו: אלופת גרמניה רחוקה שלושה משחקים מעונה מושלמת אחרי 0:5 על בוכום: "רוצים לעשות היסטוריה, להניף את הצלחת, ואז לצאת לחופשה עם שלושה גביעים"

(גודל טקסט)

שלושה משחקים – זה כל מה שנשאר ללברקוזן כדי להשלים עונה כמוה לא הייתה מעולם. אלופת גרמניה הטרייה, שעלתה ביום חמישי לגמר הליגה האירופית אחרי דרמה ביתית מול רומא ושער (נוסף) בדקה ה-97 שהפך אותה לשיאנית האירופית של משחקים ללא הפסד, נותרה בלתי מנוצחת גם אחרי המשחק ה-50 שלה ב-2023/24 (41 ניצחונות ותשע תוצאות תיקו), בו הביסה כיאה למספר העגול 0:5 את בוכום.

צ'אבי אלונסו ערך שמונה שינויים בהרכב, וגם זה לא מנע מהאורחת לנצח יריבה שהייתה זקוקה לנקודה כדי להבטיח סופית ורשמית עוד עונה בבונדסליגה, אך תגיע למחזור הסיום כשהיא עדיין בסכנה ליפול אל המקום ה-16 שמוביל למבחנים מול פורטונה דיסלדורף שסיימה שלישית בליגת המשנה. אדום מוקדם של פליקס פסלאק, שעצר את נתן טלה בדרכו לשער בדקה ה-15, לא הותיר לבוכום אפילו סיכוי קל שבקלים לחולל סנסציה. פטריק שיק כבש שער נהדר בדקה ה-41 אחרי הכנה של ארתור והניגרי ויקטור בוניפייס דייק מהנקודה הלבנה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, עם שערו ה-20 העונה בכל המסגרות.

הניצחון על בוכום ביום ראשון גרם גם לכך שלברקוזן הפכה לקבוצה השלישית בלבד בתולדות הבונדסליגה שנותרה ללא הפסד בכל משחקי חוץ בעונה. "אחרי הכרטיס האדום הזה זה היה משחק אחר לגמרי עבורנו", אמר צ'אבי אלונסו במסיבת עיתונאים. "אני מאוד מרוצה מהתוצאה. זה היה חשוב לנו. עכשיו יש לנו מטרת על בשבת לזכות בתואר בלי שום הפסד. זה מעולם לא קרה בעבר".

אלכס גרימאלדו שחקן באייר לברקוזן חוגג שער
מגן עם דאבל-דאבל. אלכס גרימאלדו | רויטרס

עוד בנושא

דניאל פרץ ערך הופעת בכורה בבונדסליגה, באיירן שבה למקום השני אחרי העלייה ההיסטורית של הולשטיין קיל: גם סט. פאולי העפילה לבונדסליגה לברקוזן בעננים אחרי שבירת השיא: "תחושה מצמררת, נחישות בלתי נתפסת"

כאשר ראה ששחקניו הורידו הילוך, אלונסו ערך חילופים והשיג בעזרתם את השער השלישי: יונאס הופמן הרים כדור קרן מצד שמאל ואמין עדלי נגח בעוצמה אל הרשת בדקה ה-76. יוסיפ סטאנישיץ', האיש שהציל את הרצף עם ה-2:2 מול רומא בתוספת של התוספת ביום חמישי, ירה פנימה את הרביעי אחרי חלוקת מתנות מצד הגנת בוכום בדקה ה-86, ועוד הספיק לבשל לאלכס גרימאלדו מול שער ריק בתוספת הזמן. המגן הספרדי, שקם גם הוא מהספסל, השלים דאבל-דאבל מדהים בליגה: 10 שערים ו-13 בישולים. הוא הצטרף לחברו פלוריאן וירץ (11 ו-11) כשניים היחידים בליגה עם ספרות כפולות בשתי הקטגוריות, וגם בוניפייס (13 ו-8) וג'רמי פרימפונג (9 ו-7) עוד בתמונה.

אם תנצח גם בשבת, לברקוזן תוכל לסיים עונה עם 90 נקודות – נקודה פחות משיא הליגה שקבעה באיירן מינכן ב-2012/13. ארבעה ימים לאחר מכן תפגוש את אטאלנטה בגמר הליגה האירופית בדאבלין ואחרי עוד שלושה ימים תשחק בגמר הגביע מול קייזרסלאוטרן מהבונדסליגה השנייה.

"אני חושב שכבר עצם הזכייה בבונדסליגה – אתם לא יכולים לדמיין כמה זה אומר עבור המועדון או האוהדים", אמר קשר לברקוזן, רוברט אנדריך. "אנחנו נרים את הצלחת בשבוע הבא באצטדיון שלנו. זה הולך להיות מאוד אמוציונלי. ואז אנחנו נוסעים לדבלין ונוסעים לברלין. אנחנו רוצים להשיג שם שני תארים ואז לצאת לחופשה עם הטרבל בתיק".

משחקי המחזור האחרון (שבת, 16:30):

באייר לברקוזן – אוגסבורג הופנהיים – באיירן מינכן שטוטגרט – בורוסיה מנשנגלדבאך איינטרכט פרנקפורט – ר.ב. לייפציג בורוסיה דורטמונד – דרמשטאדט אוניון ברלין – פרייבורג היידנהיים – קלן ורדר ברמן – בוכום וולפסבורג – מיינץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי