באיירן הודתה לאוהדים. מולר: "האליפות הכי מרגשת חוץ מהראשונה"

באיירן מינכן אלופה באיירן מינכן אלופה | Stuart Franklin/Getty Images
באיירן מינכן אלופה באיירן מינכן אלופה | Stuart Franklin/Getty Images
באיירן מינכן אלופה באיירן מינכן אלופה | KAI PFAFFENBACH / POOL / AFP) / ALTERNATIVE CROP (Photo by KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty
האנזי פליק האנזי פליק | KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty Images
באיירן מינכן אלופה באיירן מינכן אלופה | Stuart Franklin/Getty Images

האצטדיון הואר באדום עם הכיתוב: "תודה". הבווארים רשמו את החצי השני הטוב בתולדות הבונדסליגה ושברו עוד שיאים. הקשר: "בסתיו זה היה לא פשוט בכלל". לבנדובסקי שזכה לשבחים מהיו"ר הבטיח: "הטוב עוד לפנינו"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן זכתה באליפות כבר מזמן אבל המשיכה ללחוץ על הגז עד לשריקת הסיום של הבונדסליגה. הקבוצה של האנזי פליק הביסה אתמול (שבת) 0:4 את וולפסבורג וסיימה את העונה עם 13 ניצחונות ליגה רצופים. הבווארים לא יכלו כמובן לחגוג עם האוהדים אז הסתפקו במחווה אחרת כאשר בשעה 21:00 שעון גרמניה האצטדיון הביתי היה מואר בצבע אדום עם הכיתוב "DANKE" (תודה) לכבוד האוהדים. החגיגות על כר הדשא. בטוויטר הרשמי של המועדון הוסיפו את ההאשטג "#MEI8TER" לכבוד זכייה שמינית ברציפות באליפות.

אליפות השיאים: 34 שערים ללבנדובסקי, 21 בישולים למולר

אין ספק שזו הייתה אליפות השיאים. באיירן השיגה 49 נקודות מתוך 51 עם יחס שערים 44+ ובכך רשמה את החצי השני הטוב בתולדות הבונדסליגה (בעונת הטרבל השיגה מספר נקודות זהה). תומאס מולר קבע שיא בישולים לעונה בבונדסליגה עם 21 אסיסטים והיה חתום גם על השער המאה של המועדון העונה בליגה. החלוץ רוברט לבנדובסקי שנבחר לשחקן העונה, סיים את 2019/20 עם 34 כיבושים ב-31 משחקי ליגה ו-49 שערים בכל המסגרות – מבריק.

החלוץ זכה בתואר מלך השערים בפעם החמישית בקריירה, כולן מאז עונת 2013/14 (20 שערי ליגה). הוא עשה זאת גם ב-2015/16 (30 שערים) ובשלוש העונות האחרונות (29, 22 ו-34 בהתאמה). רק גרד מולר עשה זאת יותר פעמים ממנו (שבע), שהיה היחיד לפני לבנדובסקי שזכה בתואר שלוש פעמים ברציפות. עם 236 שערים הוא מדורג שלישי בדירוג כל הזמנים בבונדסליגה והכובש הזר הטוב ביותר. 162 מ-236 שעריו הגיעו במדי באיירן, כשהוא שווה לקרל היינץ רומניגה. רומיניגה עצמו אמר אמר: "להבקיע 34 שערים בעונה אחת זה מדהים. רק מולר האפיל עליו וזה אומר הכל. אני רוצה לברך אותו, הוא החלוץ הטוב בעולם", אמר יו"ר באיירן מינכן.

"רק ארבעה שערים" | צילום מסך: "בילד"

לבנדובסקי עצמו אמר: "זו הייתה עונה לא קלה אבל בסופו של דבר המאבק חיזק אותנו. החודשיים-שלושה הראשונים היו לא טובים, אבל תמיד האמנו בעצמנו. שיחקנו טוב מאוד. ברור שאני מרוצה מ-34 השערים שלי, אני אסיר תודה לחבריי לקבוצה, זה הישג שהגיע בזכותם. חבל שהחמצתי שלושה משחקי ליגה. אני תמיד מנסה לעשות כמיטב יכולתי. להבקיע מאה שערים כקבוצה זה מדהים". בהמשך צייץ בטוויטר: "הטוב ביותר עוד לפנינו" עם רמז ברור – הגביע עם האזניים הגדולות.

האנזי פליק, שניצח ב-28 מ-31 משחקיו בתפקיד: "אני גאה בהישגי הקבוצה שלי. הדרך בה הפעלנו לחץ, האנרגיה שלנו משחק אחר משחק, כל הדברים האלה שימחו אותי מאוד. אנחנו מאוד מקווים לשחק לעיני הקהל שלנו בעונה הבאה ושנוכל לחזור על ההישג הזה".

על האפשרות שטיאגו אלקנטרה יעזוב: "אני בכלל לא חושב שזה יקרה. תמיד אמרנו שהוא שחקן מדהים. אני חושב שאחרי משחק כזה ואחרי עונה כזו אתה צריך לקבל כעיתונאי שאנחנו לא יכולים לענות על שאלה כזו. אין חדש לגבי החוזה אבל אנחנו מדברים כמעט כל יום. אין שאלה לגבי האיכות שלו, הוא מוסיף לנו משהו, הוא שחקן יוצא דופן.

תומאס מולר. האליפות הכי מרגשת חוץ מהראשונה | Stuart Franklin/Getty Images

מולר: "זה שונה כמובן, אנחנו מאוד לא רוצים להתרגל לזה. אבל אנחנו מודים לכל מי שאיפשר לנו לסיים את העונה לכר הדשא. ובעיקר מודים לאוהדים שלנו שממשיכים לאהוב כדורגל למרות הכל. אני מאוד מקווה שנוכל לפגוש אותם שוב צעד אחר צעד. התחרות אינטנסיבית אבל האווירה שונה, אתה מאבד תחושה. המחצית השנייה של העונה הייתה פנומנלית עבורנו. אני חושב שזו האליפות הכי מרגשת שלי חוץ מהפעם הראשונה, בסתיו היה לא פשוט בכלל לא מהצד שלי ולא מצד המועדון. הרגשנו שהשחקנים הצעירים הקשיבו לנו ויחד הגענו להצלחה גדולה". תחלק פליק הקשר רשם שמונה שערים ו-17 בישולים.

ב"בילד" נכתב: "בסופו של דבר זו לא הייתה החגיגה הרגילה עם מקלחת הבירה והמגע הפיזי אבל האליפות הזו תישאר לנצח בלבם של כל המעורבים בדבר וגם האוהדים שצפו בחלק השני מהטלוויזיה. באיירן היא אלופת הקורונה". בעיתון הגדול בגרמניה הוסיפו בציניות: "רק ארבעה שערים", שכן שני שערים היו חסרים לשבירת השיא ההיסטורי של 1971/72. "למתחרות הייתה הזדמנות, ברגעים מסוימים באיירן נראתה חלשה, אבל אז היא קמה משנת החורף והייתה פשוט פנומנלית. המתחרות צריכות להטיל בעצמן ספק", נכתב ב"קיקר". המטרה הבאה: גמר הגביע הגרמני נגד באייר לברקוזן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי