תואר על הפרק: באיירן רוצה דאבל, פטר בוס רומז שיעשה בונקר

סוון בנדר, תומאס מולר | Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images

הבווארים יפגשו בגמר הגביע הגרמני (שבת, 20:50, ספורט4) את לברקוזן של אקס מכבי ת"א ("אם נצטרך נשחק עם כל ה-11 ברחבה שלנו"). פליק: "שמחים מהחתמת סאנה"

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 תסתיים מחר (שבת) רשמית בכדורגל הגרמני. אחרי שבאיירן מינכן זכתה באליפות השמינית שלה ברציפות, הקבוצה תנסה להשלים דאבל שני ברציפות ו-13 בתולדותיה, כשתפגוש את לברקוזן (20:50, שידור ישיר בספורט4) במסגרת גמר הגביע.

הבווארים, שהחתימו היום רשמית את לירוי סאנה, עדיין לא יקבלו את הרכש החדש שלהם, ויקוו לגבור על אחת משתי הקבוצות היחידות שהצליחו לנצח אותם מאז מונה האנזי פליק למאמן – כאשר במחזור ה-13 צמד של לאון ביילי העניק ללברקוזן 1:2 על האלופה. כמו כן, במועדון רוצים לשמור את חלום הטרבל בחיים ועדיין שואפים לזכות גם בליגת האלופות.

מלסד סאנה שלא רשאי לשחק, באיירן תחסר גם את טיאגו אלקנטרה הפצוע, שעל פי הדיווחים קרוב מאוד לחתימה בליברפול. גם ניקלאס זולה וקורנטן טוליסו ייעדרו, כשמנגד כרים בלערבי לא יוכל לקחת חלק בהתמודדות.

לירוי סאנה | האתר הרשמי של באיירן מינכן

הקפטן מנואל נוייר דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק ואמר: "הגמר הוא נקודת השיא של העונה. לרוע המזל, תהיה אווירה שונה ממה שדמיינו בגלל שלא יהיו אוהדים, אבל זה לא יפריע לנו ואנחנו מאוד רוצים לזכות בתואר".

האנזי פליק יעמוד על הקווים לראשונה בקריירה כמאמן ראשי בגמר גביע. "אנחנו מתכוננים למשימה ואני מאוד מרוצה מהיכולת של השחקנים באימונים האחרונים. זה בוודאי לא יהיה יום רגיל עבורו, אבל כל משחק הוא שונה. סאנה? אנחנו שמחים שהוא הצטרף אלינו אבל זה לא הזמן לדבר על זה".

פליק יעלה את ה-11 הפחות או יותר קבועים שלו, כשמתחת לרוברט לבנדובסקי ישחקו תומאס מולר, קינגסלי קומאן וסרג' גנאברי. בקישור האחורי יפתחו ג'ושוע קימיך ולאון גורצקה. אלפונסו דייויס המוכשר יעלה כמגן שמאלי.

מנואל נוייר
מנואל נוייר | Hannibal Hanschke/Pool via Getty Images

מי שמאמן את לברקוזן הוא כמובן פטר בוס, אקס מכבי תל אביב, לו רקורד די גרוע במשחקי גמר, בלשון המעטה. כשאימן את הראקלס הפסיד בגמר הגביע ההולנדי, עם הצהובים הוא נכנע למכבי חיפה ב-2016 ועם אייאקס הוא הפסיד בגמר הליגה האירופית למנצ'סטר יונייטד. כעת הוא ינסה לעשות סנסציה, לזכות בתואר ראשון בקריירה וגביע שני בלבד בתולדות המועדון, כשהראשון היה לפני 17 שנה, וזה גם היה התואר האחרון בו זכתה הקבוצה.

לברקוזן סיימה את העונה באכזבה גדולה, כשאיבדה את המקום הרביעי (בו החזיקה לאורך רוב העונה) ולא הצליחה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. מחר זו תהיה ההזדמנות שלה להציל את העונה, לסיים בטעם מתוק ועם הנפת תואר – דבר שכבר לא זוכרים במועדון.

קאי האברץ כמובן יפתח בקישור ההתקפי, כאשר מי שצפויים לשחק לצידו הם מוסא דיאבי ולאון ביילי. בחוד ישחק קווין פולאנד. האחים סוון ולארס בנדר יפתחו בהגנה, ומחכה להם עבודה לא פשוטה מול החוליה ההתקפית האימתנית שתתייצב מולם.

האנזי פליק | KAI PFAFFENBACH/POOL/AFP via Getty Images

בוס אמר לקראת ההתמודדות: "נעשה הכל כדי לנצח, גם אם זה אומר שנצטרך לשחק עם כל 11 השחקנים ברחבה שלנו. זה יהיה דבר מיוחד בהתחשב לשיטת המשחק הרגילה שלנו. משחק כזה אפשר לנצח גם בדרכים שונות. השחקנים מאוד עייפים, פיזית ונפשית, התחלנו את העונה לפני 12 חודשים. כמעט שלא תהיה הפסקה בין העונה הזו לעונה הבאה ואני חושש מפציעות. חשוב גם לנוח, העונות יהיו מאוד חופפות".

פטר בוס
פטר בוס | Lars Baron/Bongarts/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי