מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה: המספרים מה-0:8 של באיירן והסוד של פליק

רוברט לבנדובסקי, לירוי סאנה, סרג' גנאברי | הטוויטר הרשמי של באיירן מינכן

הקבוצה הטובה בעולם סיפקה עוד תצוגת על, הפעם מול שאלקה במחזור הפתיחה של הבונדסליגה, והנתונים פשוט מטורפים. וגם: איך המאמן הביא את שחקניו לאיפה שהם היום וסאנה פירק את האקסית בפעם השנייה: "מצטער"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

שום קבוצה באירופה לא מתקרבת כיום לבאיירן מינכן, כך זה נראה. אלופת אירופה פתחה אמש (שישי) את עונת 2020/12 בבונדסליגה עם 0:8 פשוט אדיר על שאלקה, ומרגיש ששום דבר לא יכול לעצור את המכונה המטורפת שבנה האנזי פליק.

צפו ב-0:8 המטורף של באיירן על שאלקה

נשאלת השאלה: האם באיירן הנוכחית היא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה? ייתכן מאוד, כי לקבל ממנה שישיות זה כבר דבר שבשגרה ואפילו נהיה "בסדר" מבחינת היריבות. היא נראית קבוצה מושלמת וללא מגרעות. מפחיד.

אז קחו קצת מספרים: סרג' גנאברי (שסיפק שלושער) כבש את השער המהיר ביותר אי פעם שנכבש במחזור הפתיחה של הבונדסליגה, כעבור ארבע דקות. ומה עם רוברט לבנדובסקי? החלוץ האדיר, שסיפק בישול מדהים בראבונה לתומאס מולר, כבש את השער ה-163 במדי באיירן בבונדסליגה ועלה למקום השני בטבלת כל הזמנים בליגה עבור המועדון. הוא עקף לא אחר מאשר יו"ר באיירן, קרל היינץ רומינגה. במקום הראשון, אגב, נמצא גרד מילר האגדי עם 365 כיבושים.

מעבר לכך, לבנדובסקי כבש משחק עשירי ברציפות בבונסליגה מול שאלקה והפך לראשון אי פעם בליגה הגרמנית אשר כובש עשרה משחקים ברציפות נגד אותה יריבה. ג'מאל מוסיאלה, האנגלי בן ה-17, אשר כבש את השער השמיני ונעץ את המסמר האחרון בארון של שאלקה – הפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות באיירן בבונדסליגה. אגב, הבווארים הנחילו לשאלקה את ההפסד הגדול ביותר של המועדון מזה 51 שנים.

רוברט לבנדובסקי | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

אחד מסיפורי המשחק היה לירוי סאנה. הקשר שהגיע ממנצ'סטר סיטי ערך בכורה מדהימה בבאיירן, בה כבש שער ובישל פעמיים, דווקא מול המועדון בו גדל וערך את צעדיו הראשונים ככדורגלן לפני שהפך לכוכב. זו לא הפעם הראשונה שסאנה "משפיל" את שאלקה, שכן לפני כשנה וחצי הוא פירק אותה 0:7 יחד עם סיטי כשהוא נבחר לאיש המשחק עם שער ושלושה בישולים.

"הייתי הרבה זמן בשאלקה. לקבל תבוסה כזו בתחילת העונה זה דבר קשה. אני קצת מצטער על זה", אמר סאנה לאחר המשחק. "הרגיש טוב סוף סוף לשחק באליאנץ ארנה עם החברים החדשים. אני עדיין לא במאה אחוז שלי אחרי שהתאוששתי מהקרע ברצועה הצולבת".

ומה לגבי המאמן האנזי פליק? האיש שהביא למקסימום את היכולת של שחקניו מאז מונה לתפקיד, עדיין שואף ליותר וטוען כי חניכיו היו צריכים לכבוש יותר במחצית הראשונה, אשר הסתיימה "רק" ב-0:3. "שיחקנו בצורה מבריקה, אבל היינו צריכים לכבוש, שניים, שלושה או אולי ארבעה שערים נוספים במחצית הראשונה", אמר פליק בציטוט שאולי מסביר את הרעב הכל כך גדול שנראה אצל שחקני באיירן – הם תמיד רוצים עוד. "היה חשוב לנו להראות שאנחנו בדרך הנכונה גם העונה", סיכם המאמן.

לירוי סאנה | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי