בדורטמונד התרגשו מהקהל, הולאנד: "פנטסטי לכבוש שער מולם"

הצהובים-שחורים פתחו עם 0:3 על גלדבאך כשגולת הכותרת הייתה 9,300 אוהדים ביציע. קל: "האווירה הייתה מדהימה". החלוץ התמוגג: "זה הרגיש לא יאומן, היינו זקוקים להם". המנכ"ל הודה: "התגעגענו, נהגתם באחריות"

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד לא יכלה לפתוח את עונת 2020/21 בצורה טובה יותר. הקבוצה של לוסיאן פאברה הביסה 0:3 בקלילות את בורוסיה משנגלדבאך, והסבה הנאה גדולה לכל האוהדים שיכלו לראות מהיציע את קבוצתם האהובה לראשונה מאז ה-29 בפברואר. 9,300 אוהדים בצהוב-שחור הגיעו למשחק. האוהדים שמרו על ריחוק חברתי, עמדו בזמני ההגעה שנקבעו מבעוד מועד והפגינו משמעת מופתית גם ביציאה מהאצטדיון. בין אלף ל-1,500 אוהדים השתמשו בתחבורה ציבורית כדי להגיע. 75% מהאוהדים הגיעו מהעיר עצמה ורבע מהקהל הגיע מיישובים אחרים.

מנכ"ל המועדון, יואכים ווצקה, הודה לאוהדים: "הקהל שלנו פנטסטי, התגעגענו אליכם. היחס שלכם היה אחראי מאוד, אנחנו גאים בכם". גם ראש העיר החמיא לדורטמונד: "הצופים חוו משחק יפה ובטוח, המועדון התנהג למופת בצל הקשיים".

והיה גם משחק גדול. ארלינד הולאנד כבש צמד, בדיוק המקום ממנו עצר בעונה שעברה, כאשר בשער השני פתח בספרינט נפלא לרחבה אחרי כדור קרן של גלדבאך. השער הראשון במשחק היה מרגש לא פחות כאשר ג'וד בלינגהאם היה לשחקן הצעיר ביותר שמבשל שער (בגיל 17 שנה ו-82 ימים) מאז בדיקת הנתונים ב-2004/05. קשר בן 17 אחד בישל לקשר בן 17 אחר – ג'ובאני ריינה, שהספיק לכבוש גם במשחק הגביע לפני שישה ימים. "דורטמונד פתחה כמו שצריך כשהציגה קרח בוורידים בחלק הקדמי. הולאנד דן (הכריע) את המשחק", נכתב ב"בילד".

פאברה התרגש: "אני אוהב לעבוד עם הצעירים, וכמובן שגם עם הוותיקים. הגיוון עושה לנו טוב. מאטס הומלס יצא יפה קדימה, ג'יידון סאנצ'ו וארלינג הולאנד רצו בלי סוף, השער השלישי שלנו היה מבריק. נצטרך את כל השחקנים במהלך העונה הארוכה הזו".

סבסטיאן קל התייחס גם הוא לקהל כמובן: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה, ציפינו לפתוח את העונה. האווירה הייתה מדהימה גם לעיני רק 9,300 צופים. ברור שזה לא היה קל, גלדבאך עשתה עונה יפה מאוד אשתקד ובלטה במחצית הראשונה. זה היה משחק שווה לדעתי אבל היינו מאוד יעילים. כמות הצעירים שלנו מרשימה ומצב הרוח בחדר ההלבשה הוא פנטסטי".

הולאנד: "זו תוצאה טובה מאוד, אני שמח שהכל מתנהל היטב, תענוג לשחק לעיני הקהל שלנו. זה הרגיש לא יאומן. הם תמכו בנו והיינו זקוקים לזה, הם נתנו לנו אנרגיות נוספות. ברור שזה פנטסטי לכבוש שער מולם ולשמח אותם".

אוהדי בורוסיה דורטמונד | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund/Getty Images

ריינה שמח גם כן: "זו התחלה טובה של העונה, יש לנו הרבה צעירים וזה מהנה. לכולם יש כל כך הרבה אנרגיה, אבל עלינו להמשיך לעבוד ולהשתפר. שמחנו לראות שוב חלק מהאוהדים שלנו. זה מאוד חשוב לנו כשחקנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי