פליק מתרגש לפני דורטמונד: "משחק שכל העולם צופה בו"

האנזי פליק | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

מאמן באיירן מוכן לקלאסיקר האדיר בשבת (19:15, ישיר בספורט3). גורצקה חזר להתאמן ונמצא בתמונת ההרכב, דייויס ימשיך להיעדר. מצוקת בלמים אצל הצהובים-שחורים, פאברה: "כולם יעשו הגנה"

(גודל טקסט)

הכדורגל הגרמני מתמרק לקראת המפגש הכי גדול שהוא יכול לספק, הקלאסיקר, באיירן מינכן נגד בורוסיה דורטמונד. מחר (שבת, החל מ-19:15, שידור ישיר בספורט3) שתי האימפריות יתמודדו אחת מול השנייה לקרב על המקום הראשון בבונדסליגה.

אחרי שישה מחזורים – לשתי הקבוצות מאזן זהה, חמישה ניצחונות, הפסד אחד ו-15 נקודות בסך הכל.שתיהן מגיעות ברצף של ארבע ניצחונות ליגה רצופים, אך ניכר שההבדלים ביניהן, על פי המספרים, הם בין ההגנה להתקפה. באיירן הפציצה לא פחות מ-24 שערים בשישה מחזורים (נתון מפחיד), בזמן שדורטמונד כבשה 13 "בלבד". מנגד, הגנת דורטמונד ספגה רק שני שערים, בעוד הגנת באיירן כבר ספרה תשעה כדורים שיצאו מהרשת שלה.

אז מי תנצח – ההתקפה של באיירן או ההגנה של דורטמונד? את זה נדע מחר, אך בינתיים אלופת אירופה קיבלה בשורות טובות. לאון גורצקה, שנעדר משני המשחקים האחרונים, חזר להתאמן ונמצא בתמונת ההרכב של המאמן האנזי פליק למשחק. ניקלאס זולה לעומתו ימשיך להיעדר. אגב, פליק שיחק שלוש פעמים מול דורטמונד מאז התמנה לתפקיד המאמן וניצח בכולן – 0:4 ו-0:1 במסגרת הבונדסליגה ו-2:3 בתחילת העונה הנוכחית במסגרת הסופר קאפ הגרמני.

לאון גורצקה | Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images

"אני מצפה כבר למשחק", אמר פליק לקראת ההתמודדות. "זה תענוג, כולם יודעים שכל העולם צופה במשחק הזה. נגיע למשחק עם ביטחון". לאחר מכן המאמן לא שכח להחמיא ליריבה: "לדורטמונד יש שחקנים מצוינים שעובדים קשה שמקשים עליך להחזיק בכדור. הרצון לנצח הוא ענק". לצערו של המאמן, אלפונסו דייויס ימשיך להיעדר.

בגזרת דורטמונד, אמרה צ'אן חזר לאימונים, אך מוגדר בספק להתמודדות. גם הבלם מאטס הומלס בספק, וייתכן שהצהובים-שחורים יסבלו מבעיה רצינית במרכז ההגנה מכיוון שגם דן-אקסל זגאדו יחמיץ את המשחק. מנואל אקאנג'י יפתח בוודאות כבלם.

"כל השחקנים מוכנים לעשות הגנה. זה מתחיל משחקני ההתקפה ועד לשחקני החלק האחורי", אמר לוסיאן פאברה, מאמן דורטמונד, בהצהרה שאולי תעצבן קצת את אוהדי הקבוצה – אך לאור מה שבאיירן עושה בחודשים האחרונים, פשוט אין ברירה אחרת חוץ מלבוא ולנסות להגן.

דורטמונד לא ניצחה את באיירן בליגה מאז ה-10 בנובמבר 2018, וכעבור שנתיים מינוס שלושה ימים, סגנית האלופה תנסה לעשות מחר הפתעה בזיגנאל אידונה פארק מול מי שנראית כקבוצה הטובה בעולם היום. וכדי שזה יקרה, מלבד יכולת גבוהה של ארלינד הולאנד, כדאי שמה שאמר המגן הימני תומא מונייה ייכנס לכולם לראש: "נצטרך לתת 100% מול באיירן – אולי אפילו יותר".

לוסיאן פאברה
לוסיאן פאברה | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי