"הכוכב הבא אחרי מסי": מוקוקו בן ה-16 יערוך בכורה בדורטמונד

יוסופה מוקוקו | Max Maiwald/DeFodi Images via Getty Images

הכישרון הסנסציוני חגג יום הולדתו ורשאי לשחק בבונדסליגה, צפוי לשחק כבר בשבת מול הרטה (21:20, ספורט1) ולהפוך לשחקן הצעיר בתולדות המפעל: "קל לו מדי בנוער". דאבור מחוץ לסגל הופנהיים, באיירן תפגוש את ברמן

(גודל טקסט)

פגרת הנבחרות הסתיימה והליגות הכל כך אהובות עלינו חוזרות. מחר (שבת) ייצא לדרך המחזור השמיני בבונסליגה עם שבעה משחקים, כאשר במוקד כמה וכמה משחקים לוהטים, אך כל העיניים נשואות לעבר דורטמונד, שתפגוש את הרטה ברלין (21:20, שידור ישיר בספורט1), ויוסופה מוקוקו בן ה-16 צפוי לערוך בכורה בקבוצה הבוגרת. כמו כן, באיירן מינכן תפגוש את ורדר ברמן (16:25, שידור ישיר בספורט1) והופנהיים ללא מואנס דאבור תשחק מול שטוטגרט (חגיגה גרמנית, 16:25, ספורט1).

הרטה ברלין – דורטמונד

יוסופה מוקוקו הוא כנראה השחקן שאוהדי הכדורגל בעולם הכי מצפים לראות אותו על כר הדשא. ממש היום הוא חוגג יום הולדת 16, והחל מהיום הוא רשאי לשחק בליגת הבוגרים. כבר מחר הכישרון הסנסציוני צפוי להשתלב לראשונה ולערוך בכורה בקבוצה, ובכך הוא יהפוך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הבונדסליגה וישבור את שיאו של נורי שאהין מ-2005, אז ערך בכורה בגיל 16 ו-11 חודשים.

כדי להמחיש מעט באיזה כישרון מדובר – בגיל 12 בלבד הוא שיחק עם קבוצת עד גיל 17 של דורטמונד וכבר בגיל 14 כבר שיחק עם הנוער – עד גיל 19. אתם מוכנים לנתון הבא? העונה, בשלושה משחקים בלבד בליגת הנוער הגרמנית, הוא כבש עשרה שערים. קראתם נכון – עשרה שערים בשלושה משחקים. והוא יותר קטן שם מכולם. בגלל הדברים האלו כבר בחודש ינואר האחרון הוא התאמן לראשונה עם הקבוצה הבוגרת.

יוסופה מוקוקו | Max Maiwald/DeFodi Images via Getty Images

"הבנתי שהשיא שלי יישבר בקרוב", אמר נורי שאהין. "קל לו מדי בקבוצת הנוער והוא צריך לעשות את הצעד הבא". גם חלוץ העבר, סמואל אטו, החמיא למוקוקו: "הוא הרבה יותר טוב ממני בגילו. מעולם לא ראיתי ילד בן 15 כל כך טוב. הוא יהיה הכוכב הבא אחרי ליאו מסי".

גם מאמן דורטמונד, לוסיאן פאברה, החמיא: "יש לו פוטנציאל גדול. אתה לא יודע אם הוא ימני או שמאלי והוא קטלני מול השער". מאמן נבחרת גרמניה, יואכים לב, שם גם הוא את עינו על מוקוקו: "לא ייאמן שילד בגילו, שמשחק מול יריבים שגדולים ממנו בשנתיים או שלושה, יכול להבקיע כל כך הרבה שערים".

באיירן מינכן – ורדר ברמן

אלופת אירופה חוזרת לליגה ומקווה לרשום ניצחון שישי ברציפות ולא למעוד מול הירוקים, ובכך לשמור על הפסגה שבוע נוסף בתקווה שלייפציג, דורטמונד ולברקוזן יאבדו נקודות והפער במקום הראשון יגדל. המאמן האנזי פליק יחסר כמובן שני שחקנים חשובים ביותר שסובלים מפציעות – ג'ושוע קימיך ואלפונסו דייויס.

האנזי פליק | Sascha Steinbach-Pool/Getty Images

מארק רוקה הספרדי צפוי לפתוח בהרכב באיירן, כך על פי הדיווחים, וישחק לצד לאון גורצקה בקישור האחורי. צמד המגנים של נבחרת צרפת, בנג'מין פבאר ולוקאס הרננדס, יעלו ב-11 גם הם, כאשר רוברט לבנדובסקי ישחק כמובן בחוד. קינגסלי קומאן וסרג' גנאברי צפויים לפתוח באגפים.

הופנהיים – שטוטגרט

מואנס דאבור, כזכור, התגלה כחיובי לקורונה בעת שהותו עם נבחרת ישראל, ועל כן הוא עזב את הסגל, חזר לגרמניה, ומחר לא ייקח חלק במשחק של הופנהיים – הקבוצה ה'נגועה' ביותר בבונדסליגה. גם סרגיס אדמיאן, רוברט סקוב וקווין פוגט נדבקו בנגיף וייעדרו. לצערו של המאמן סבסטיאן הנס, הוא נאלץ להתמודד גם עם מכת פציעות נוראית, כשדניס גייגר ייעדר בין השאר משחקני המפתח – והכוכב הכי גדול של הקבוצה, אנדריי קרמאריץ', נמצא בספק, כמו גם פאבל קאדרז'אבק והשוער אוליבר באומן.

משחקים נוספים

פרנקפורט – לייפציג (19:20, ספורט3)
ארמיניה בילפלד – לברקוזן (חגיגה גרמנית, 16:25, ספורט1)
מנשנגלדבאך – אאוגסבורג (חגיגה גרמנית, 16:25, ספורט1)
שאלקה – וולפסבורג (חגיגה גרמנית, 16:25, ספורט1)

מואנס דאבור | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי