באיירן ניצחה 1:3 בשטוטגרט, הפסד מאכזב לדורטמונד נגד קלן

רוברט לבנדובסקי | Matthias Hangst/Getty Images

האלופה לא נלחצה מפיגור מוקדם והשלימה מהפך, שער בכורה לדוגלאס קוסטה. הצהובים-שחורים נכנעו בביתם 2:1. לייפציג עלתה למקום השני, שאלקה האומללה הובסה על ידי מנשנגלדבאך, 3:3 בין אוניון ברלין לפרנקפורט

(גודל טקסט)

המחזור התשיעי בבונדסליגה יצא לדרך כבר אתמול (שישי) עם ה-3:5 המשוגע של וולפסבורג על ורדר ברמן. הערב (שבת) מתקיימים שישה משחקים נוספים. האלופה באיירן מינכן, שמעדה במחזור הקודם, ביצעה מהפך נגד שטוטגרט ושמרה על הפסגה עם ה-1:3. לייפציג גברה 1:2 על ארמניה בילפלד והעפילה למקום השני על חשבון בורוסיה דורטמונד שמעדה ונכנעה 2:1 לקלן. ב-19:30 בורוסיה מנשנגלדבאך, שנראית נהדר בליגת האלופות אך מקרטעת בליגה, מחצה 1:4 את שאלקה האומללה ושבה למסלול הניצחונות.

צפו בכל שערי השבת בבונדסליגה

שטוטגרט – באיירן מינכן 3:1

האלופה סיימה רק ב-1:1 נגד ורדר ברמן במחזור הקודם ומשחק נוסף ללא ניצחון בבונדסליגה היה לא בא בחשבון מבחינתה. שטוטגרט ממרכז הטבלה פתחה בהתלהבות ועלתה ליתרון בדקה השביעית: סילאס וומאגיטוקה העביר כדור רוחב מצוין מצד ימין וטנגי קוליבאלי הקדים את מנואל נוייר ובעט לרשת.

בדקה ה-38 הבווארים השוו בתום התקפתה מתפרצת נהדר כאשר תומאס מולר מסר שמאלה לקינגסלי קומאן וקשר הכנף הצרפתי חתך לאמצע ובעט שטוח לרשת, 1:1. המארחת לא ויתרה ועלתה ליתרון שוב אך שער שלה נפסל כעבור דקה לאחר התערבות של ה-VAR. האלופה ביצעה מהפך בדיוק בזמן כשבתוספת הזמן של המחצית הראשינה רוברט לבנדובסקי ירה מחוץ לרחבה, השוער רק ליטף את הכדור שהיה חזק מדי וחדר לרשת, 1:2.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1019059

האנזי פליק לא היה מרוצה מהחלק הקדמי וביצע חילוף משולש בדקה ה-69 כשבין היתר נכנסו לירוי סאנה ודוגלאס קוסטה כאשר סרג' גנאברי וקומאן פינו את מקומם. דווקא שטוטגארט סיכנה והריחה את השוויון: ואחרי מהלך מרהיב של סילאס, אנטון בעט חזק מצד ימין והחמיץ במעט את הקורה של נוייר (85). כעבור דקה השוער רשם הצלה גדולה מרגלי סשה קלאיצ'יץ'. עוד דקה חלפה ובאיירן סגרה עניין עם שער בכורה של דוגלאס קוסטה בקדנצייה השנייה שלו במועדון, כשהברזילאי חתך לאמצע ובעט נהדר.

באמצע השבוע תתארח באיירן מינכן בספרד אצל אתלטיקו מדריד במשחק חסר חשיבות עבורה שכן הבטיחה את העפלתה לשלב שמינית הגמר מהמקום הראשון, וביום שבת תארח את לייפציג לקרב צמרת ענק.

דוגלאס קוסטה חוגג | THOMAS KIENZLE/POOL/AFP via Getty Images

בורוסיה דורטמונד – קלן 2:1

הצהובים-שחורים כבשו לא פחות מ-15 שערים בחמשת המשחקים האחרונים בכל המסגרות ורצו להמשיך בקצב אך התקשו במיוחד. בסיום העונה ייתכן שבדורטמונד יבכו על ההפסד הזה, נגד היריבה שרשמה את ניצחונה הראשון העונה דווקא בזיגנדל אידונה פארק. בדקה התשיעית האורחת היממה את דורטמונד כאשר הקשר אליאס סחירי דחק מקרוב לרשת כשנותר לא מכוסה לאחר כדור קרן, 0:1 לקלן. ארלינג הולאנד רשם החמצה לא אופיינית בדקה ה-26 אחרי מסירה של מרקו רויס ובעט החוצה מול השער.

המארחת הגבירה את הלחץ ובדקה ה-51 גם אמרה צ'אן עלה לעזרת ההתקפה אך בעט בסיבוב החוצה מעמדה נוחה, וחטפה מהצד השני. בדקה ה-60 סחירי השלים צמד, שוב באותו התרגיל אחרי שהגנת דורטמונד לא הצליחה להסתדר עם כדור קרן. רומן בורקי רשם הצלה גדולה מנגיחה אך החלוץ עט על הריבאונד. טורגן הזאר עלה מהספסל מייד לאחר השער במקום תומא מונייה בחילוף התקפי.

הזאר המחליף צימק בדקה ה-74 בבעיטה נגד כיוון התנועה של השוער אחרי בישול של מחליף אחר – ג'ובאני ריינה. מאטס הומלס כמעט השווה בדקה ה-87 אך סחט מהשוער הדיפה גדולה. בורקי עלה לעזרת ההתקפה בכגור קרן, הצליח להסיט את הכדור אך לא הצליח לעזור לקבוצתו להשוות. הולאנד רשם החמצה ענקית נוספת בתוספת הזמן כשבעט החוצה ממטר!

ארלינג הולאנד | Friedemann Vogel -Pool/Getty Images
שחקני שטוטגארט חוגגים | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images

צפו: דורטמונד מפסידה 2:1 לקלן

לייפציג – ארמניה בילפלד 1:2

הקבוצה של יוליאן נגלסמן שמרה על המאזן המושלם בביתה והיא תגיע מוכנה לקרב החשוב בליגת האלופות באמצע השבוע נגד איסטנבול בשאקשהיר. אנחליניו, כמה לא מפתיע, היה שוב הגיבור והמשיך את העונה הגדולה שלו כשכבש את שערו השישי ב-13 משחקים. בדקה ה-29 הוא קיבל מסירת עומק נהדרת מלזר סמרדיץ', עקף את השוער ובעט לרשת, 0:1.

כריסטופר אנקונקו עלה מהספסל בהפסקה וגם הוא לא חשב שיכבוש אחרי דקה על כר הדשא. עמוס פיפר מסר כדור נוראי לשוער שלו בחוסר אחריות, דני אולמו חטף ומסר לחלוץ שהיה צריך רק לגלגל מול השער החשוף. החלוץ אלכסנדר סורלות' היה יכול לכבוש את השער השלישי לקבוצתו אבל החמיץ פנדל בדקה ה-74. פביאן קלוס צימק לזכות האורחת כעבור חמש דקות והביא לדרמה עד לסיום המשחק.

אנחליניו חוגג עם שחקני לייפציג | JOHN MACDOUGALL/POOL/AFP via Getty Images

אוניון ברלין – איינטרכט פרנקפורט 3:3

המחצית הראשונה נפתחה בסערה וכבר אחרי שש דקות, הברלינאים הובילו 0:2 משערים של רוברט אנדריך ופנדל של מקס קרוזה. בדקה ה-27, אנדרה סילבה צמצם ל-1:2, והשלים צמד כעבור עשר דקות, בדרך ל-2:2 משוגע במחצית. באס דוסט השלים את המהפך בדקה ה-79 וקבע 2:3 לפרנקפורט. לא חלפו שתי דקות וקרוזה השלים צמד משל עצמו עם בעיטה מרהיבה מחוץ לרחבה, בדרך ל-3:3 מדהים בסיום.

פרנקפורט ספרה משחק שישי ברצף ללא ניצחון, עם תוצאת התיקו השישית שלה העונה (הכי הרבה בליגה). היא מתמקמת במקום התשיעי בטבלה עם 12 נקודות מתוך 27 אפשריות, ותארח את דורטמונד למשחק קשה בשבוע הבא. מנגד, אוניון ברלין שלא הפסידה מאז מחזור הפתיחה, שמרה על מקומה החמישי עם 16 נקודות, ותיפגש לדרבי חם מול הרטה ברלין בשבוע הבא.

בורוסיה מנשנגלדבאך – שאלקה 1:4

אחרי 0:4 גדול על שחטאר דונייצק בליגת האלופות, בורוסיה מנשנגלדבאך רשמה 1:4 קל על שאלקה וחזרה לנצח גם בבונדסליגה אחרי שני מחזורים בהם צברה רק נקודה אחת. האורחת האומללה, שנותרה עמוק במקום האחרון בטבלה עם שלוש נקודות מתוך 27 אפשריות, רשמה משחק מספר 25 ברציפות ללא ניצחון בליגה הגרמנית ומאזן השערים העגום שלה העונה עומד על 27:6.

פלוריאן ניוהאוס (15), אוסקר וונדט (36), מרקוס תוראם (52) והאנס וולף (80) כבשו לזכות מנשנגלדבאך, בניטו ראמא רק השווה זמנית (20) עבור שאלקה. החבורה של המאמן מרקו רוזה נותרה במקום השביעי עם 15 נקודות ובאמצע השבוע מצפה לה משחק ביתי מול אינטר בליגת האלופות. הכחולים יחשפו ניצחון ראשונה העונה במחזור הקרוב מול בבית מול לברקוזן החזקה.

שאלקה | WOLFGANG RATTAY / Contributor

במשחק נוסף: אאוגסבורג – פרייבורג 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי