רוזה סיבך את דורטמונד: 2:4 אדיר למנשנגלדבאך בקרב הצמרת

ניקו אלבדי | Lars Baron/Getty Images

המועמד המוביל לאימון הצהובים-שחורים בקיץ סיבך אותם כהוגן כאשר הנחיל להם משחק שלישי ברצף ללא ניצחון ועלה על חשבונם למקום הרביעי. הולאנד כבש צמד נהדר כדי להשלים מהפך זמני, אך זה היה רחוק מלהספיק

(גודל טקסט)

אי אפשר לפתוח סוף שבוע בצורה טובה יותר מזו. המחזור ה-18 בבונדסליגה נפתח בסערה עם 2:4 מדהים של בורוסיה מנשנגלדבאך על בורוסיה דורטמונד, במשחק שכלל מהפכים, קצב מטורף, שערים יפהפיים וגם מאמן אחד שלפחות זמנית טיפס למקום הרביעי והשאיר מאחור את מי שנראית כמו קבוצתו החל מהעונה הבאה.

צפו בתקציר: 2:4 אדיר למנשנגלדבאך

מרקו רוזה מוביל בהצלחה יתרה את מנשנגלדבאך ועל פי כל הדיווחים הוא צפוי בעונה הבאה לעמוד על הקווים של דורטמונד, שבשבועות האחרונים נמצאת בהדרכת אדין טרזיץ', המאמן הזמני שמונה בעקבות פיטורי לוסיאן פאברה. השבוע אף פורסם כי גם מנשנגלדבאך כבר החלה להיערך להחלפת רוזה ושוחחה עם אריק טן האח, מאמן אייאקס, אבל עד סוף העונה היא תמשיך עם רוזה וכעת גם אותתה לכולן בצמרת שהיא חזק בקרב על הטופ-4 והכרטיס לליגת האלופות.

כבר אחרי שתי דקות עלתה מנשנגלדבאך ליתרון על דורטמונד וקיבלנו רמז ראשון ל-90 דקות מטורפות שלפנינו, אבל שופטי המסך פסלו את השער בעקבות עבירה על ג'וד בלינגהאם הצעיר שאיבוד כדור שלו הוא שהוביל לשער. בדקה ה-11 כבר לא היה מי שימנע מגלדבאך לחגוג יתרון ראשון, לאחר שיונאס הופמן בישל לניקו אלבדי השוויצרי את ה-0:1.

רוזה. סיבך את קבוצתו בעונה הבאה? | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

דורטמונד, שלמזלה הייתה בפיגור מינימלי בלבד אחרי 11 דקות, התעשתה בשלב מוקדם ובעיקר נהנתה מיכולת שיא של הכוכב הגדול שלה, ארלינג הולאנד שתוך שש דקות כבש צמד – ג'יידון סאנצ'ו פעמיים מצא אותו מסתנן בין שחקני ההגנה ופעמיים, בדקות 22 ו-28, הוא הכניע את יאן זומר וקבע 1:2 חד ומהיר לדורטמונד.

ארלינג הולאנד מכניע את יאן זומר | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images
הולאנד מודה לסאנצ'ו על שני בישולים מהירים | Alexandre Simoes/Borussia Dortmund via Getty Image

הקצב המשוגע נמשך והיתרון של דורטמונד החזיק ארבע דקות בלבד, כי בדקה -32 נהנתה מנשנגלדבאך מכדור חופשי מסוכן במיוחד, כ-18 מטרים מרחק ישיר משערו של רומן בורקי: לארס שטינדל הצליח לעקוף את החומה, בורקי רק הדף למרכז הרחבה ובסופו של דבר שוב היה זה אלבדי שמצא את הרשת, השלים צמד גם הוא ולוח התוצאות הראה 2:2 אחרי קצת יותר מחצי שעה.

זה ממש לא היה הסוף, כי הפסקת המחצית כלל לא גרמה להורדת הילוך, אפילו להיפך: ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה נרשם מהפך נוסף והפעם על השער חתום רמי בנסבאיני האלג'יראי שיצא למבצע סולו שהסתיים עם כדור ברשת ו-2:3 למארחת. המילה האחרונה הייתה גם היא של מנשנגלדבאך, בדקה ה-79, אז מרקוס טוראם הצרפתי, שחזר מהשעיה ורק עלה מהספסל 14 דקות קודם לכן, קבע את תוצאת הסיום כאשר עלה גבוה מעל אמרה ג'אן לכדור קרן ונגח את הרביעי של קבוצתו.

בסיום 2:4 אדיר למנשנגלדבאך שכאמור מטפסת זמנית למקום הרביעי עם 31 נקודות במאזנה, שתיים יותר מדורטמונד שרשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחו (הפסד שני ברצף) והיא כעת מדורגת חמישית ועלולה עד סוף המחזור להידרדר עוד הרבה יותר, בדיוק הסיבה בעקבותיה היא כבר מפנטזת על צירוף מרקו רוזה.

בנסבאיני. ניצחון ענק לגלדבאך | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי