ביום השואה הבינ"ל: באיירן תרמה 100 אלף יורו לחידוש בית כנסת

שחקני באיירן מינכן | INA FASSBENDER/AFP via Getty Images

מחווה מרגשת של האימפריה הבווארית, שתעזור לבנות מחדש את בית הכנסת במינכן. נשיא המועדון: "חלק מיוזמה להנצחת זכר השואה, נלחמים בגזענות". נשיאת הקהילה היהודית בבוואריה: "תרומה יוצאת דופן"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מצוין היום (רביעי), ב-27 בינואר, התאריך שבו שוחרר ב-1945 מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. באיירן מינכן, האימפרייה הבווארית, הודיעה הצטרפה למיזם להנצחת זכר השואה (IHRA), שהינו גוף בינ"ל בו חברות 34 מדינות.

בנוסף, אלופת אירופה הודיעה על יוזמה נפלאה ומחווה מרגשת, וסיפרה כי תתרום לא פחות מ-100 אלף יורו לטובת בנייה מחדש של בית הכנסת ההיסטורי ברחוב רייכנבכשטראסה בעיר. בית הכנסת נבנה ב-1931, נהרס ב-1938 והוקם מחדש ב-1945.

נשיאת הקהילה היהודית בבוואריה, שרלוטה קנובלוך, אמרה: "אני מודה מקרב לב לבאיירן על התרומה הנדיבה לשימור בית הכנסת ההיסטורי. זו תרומה יוצאת דופן לשימור והמשך המורשת היהודית במינכן, ואני רוצה להודות בשם כל הקהילה היהודית למועדון של קורט לנדאואר". לנדאואר, כידוע, היה יהודי שנשיאה של באיירן במשך 20 שנים בשלוש קדנציות שונות – הכי הרבה בתולדות המועדון.

הרברט היינר, נשיא באיירן הנוכחי, אמר: "באיירן דוגלת בתרבות של הנצחה שנים רבות במטרה להילחם בגזענות ובאפליה מכל הסוגים. החברה צריך לדבר על זה ולדחות על סוג של הדרה ושנאה. נמשיך להיות מעורבים בנושא חשוב זה למען דו קיום. זה חלק מהיוזמה שאנחנו מאמצים של הנצחת זכר השואה ונגד האנטישמיות".

חתונה יהודית בבית הכנסת ברייכנבכשטראסה ב-1966 | Jochen Blume/ullstein bild via Getty Images
הרברט היינר | Alexander Hassenstein/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי