דחייה של יותר מ-9 שעות: באיירן חיכתה כל הלילה ולא המריאה

הבווארים ניצחו 0:1 בשלג של ברלין ויצאו לשדה התעופה כדי להמריא לאליפות העולם לקבוצות בקטאר, אך לא קיבלו אישור להמריא. רומניגה תקף: "דפקו אותנו לגמרי, לאנשים אין מושג איזה נזק הם גרמו לנו"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

התנאים היו לא פשוטים בכלל ורוברט לבנדובסקי אפילו החמיץ פנדל, אבל באיירן מינכן הצליחה אמש (שישי) לנצח בברלין המושלגת 0:1 את הרטה המקומית ולא רק ייצרה זמנית יתרון דו ספרתי בפסגה של 10 נקודות על לייפציג, אלא גם חשבה שהיא יוצאת לגביע העולם לקבוצות בראש שקט.

המשחק הוקדם בחצי שעה לבקשת הטרבליסטית ומיד אחרי המשחק יצאה באיירן מינכן לשדה התעופה כדי להמריא לקטאר, משם היא תנסה לשוב עם תואר נוסף ולשם כך היא תצטרך לעבור תחילה את אל אהלי בחצי הגמר כבר ביום שני (החל מ-19:50 בשידור ישיר בספורט4), אבל קודם כל עליה להגיע ליעד.

במועדון נדהמו שאחרי כל השלמת הבירוקרטיה בימי קורונה והקדמת המשחק לצורך הגעה מהירה לקטאר, לאורך הלילה המטוס לא קיבל אישור להמריא וכך מצאה את עצמה הקבוצה מחכה למעלה מתשע שעות בשדה התעופה בברלין עד להמראה.

בבוקר, בלית ברירה, המריאה באיירן בחזרה למינכן ומשם היא תצא מיד אחר כך לקטאר. הכנה אידיאלית למשחק ביום שני ככל הנראה כבר לא תהיה לה ונשיא המועדון קרל היינץ רומניגה תקף: "אנחנו מרגישים שנדפקנו לחלוטין על ידי מקבלי ההחלטות בבראנדנבורג. לאנשים האלה אין מושג כמה נזק הם גרמו".

ובחזרה לאשר מתרחש על הדשא. לבדובסקי, שהחמיץ פנדל אחרי 17 בעיטות מוצלחות מ-11 מטר מאז ינואר 2019, קיבל את הציון הנמוך ביותר בבאיירן מינכן לפי "הבילד", יחד עם סרג' גנאברי ותומאס מולר – מה שמבהיר כמה קשה היה לבאיירן מול הרטה מהתחתית. אם לא די בכך, בתואר מצטיין המשחק זכה השוער מנואל מנוייר שהצליח לשמור על רשת נקייה גם בתנאי מזג האוויר הקשים. אגב, זו הייתה הפעם ה-16 שנוייר שומר על רשת נקייה נגד הרטה במסגרת הליגה וזהו שיא חדש, מכיוון שאף שוער לא שמר על שער נקי כל כך הרבה פעמים מול קבוצה אחת.

מיד לאחר המשחק ורגע לפני שהקבוצה המשיכה לשדה התעופה, עוד לפני שידעו הבווארים שלפניהם לילה לבן קשוח במיוחד, אמר המאמן האנזי פליק: "היינו צריכים לשרוד במשחק הזה. במחצית הראשונה בכלל היה קשה לשחק. אני מרוצה, כי עלינו ליתרון והצלחנו לשמור עליו עד הסיום. רצינו לצאת מפה עם ניצחון ואני שמח שתהיה לנו טיסה נעימה".

מי שלא יצאו עם הקבוצה למשחקי גביע העולם לקבוצות הם לאון גורצקה וחאבי מרטינס, שנותרו מחוץ לסגל בעקבות פציעות. פליק הסביר את ההחלטה: "לאון הולך ומשתפר מיום ליום, אבל חאבי כנראה לא יכול היה לשחק. אלו דברים שצריכים לבחון מיום ליום ואולי משהו ישתנה למשחק השני".

קינגסלי קומאן חוגג | Boris Streubel/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי