קימיך: "חשבתי שבאיירן יכלה להחתים כל אחד, מדוע שהם ירצו דווקא אותי?"

הקשר סיפר בריאיון מרתק על הצטרפותו למועדון: "זה היה צעד ענק עבורי. בעונה הראשונה שיחקתי בכל העמדות". על הקלאסיקר בשבת: "אלה משחקים מיוחדים, דורטמונד תמיד היריבה העיקרית שלנו". וגם: השמינייה נגד בארסה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן עושה עונה נהדרת אך בכל זאת היא מוליכת הבונדסליגה ביתרון זעום של שתי נקודות על פני לייפציג השנייה. ביום שבת הקרוב (19:20, שידור ישיר בספורט4) הטרבליסטית הגאה תקווה לא למעוד נגד בורוסיה דורטמונד בקלאסיקר הגדול. לצד הכוכבים, גם ג'ושוע קימיך יהיה אחד משחקני המפתח. הגרמני כבר לא יכול לחכות למשחק ובריאיון ל-"ESPN" דיבר על ההתמודדות, על התפתחות הקריירה שלו וגם על העונה המדהימה אשתקד. הגרמני בן ה-ה26 סבל העונה מפציעה טורדנית אך בכל זאת הספיק לבשל כבר 13 שערים ב-26 הופעות ולספק גם ארבעה שערים.

"המשחקים נגד דורטמונד תמיד מיוחדים", פתח קימיך. "מאז שאני כאן הם תמיד המתחרים העיקריים שלנו. המשחקים לרוב צמודים, בעיקר אצלהם. בבית לרוב אנחנו מנצחים וזו המטרה הברורה. המנטליות תעשה את ההבדל ועלינו להיות נחושים בכל משחק, אבל במיוחד נגד דורטמונד. למרות הפער בטבלה יש לה את האיכות להתחרות מולנו". בסיבוב הקודם ניצחו הבווארים 2:3.

על העונה הנוכחית: "השאיפה היא תמיד לנצח ולזכות בכל התארים. לצערי הגביע חמק מאיתנו אבל אנחנו רוצים לזכות שוב בבונדסליגה ובליגת האלופות ויש לנו סיכוי לעשות זאת. שיחקנו טוב נגד לאציו, היה חשוב לעשות את זה ולהראות ליריבות שלנו שאנחנו בהחלט כאן ומועמדים רציניים".

קימיך מול הולאנד. שוב ראש בראש בשבת | Martin Meissner – Pool/Getty Images

קימיך נזכר בהצטרפותו למועדון: "חשבתי שבאיירן יכולה להחתים כל קשר או כל שחקן בעולם, מדוע שהם ירצו דווקא אותי? הצעד הזה היה ממש גדול עבורי, הצעד החשוב בקריירה שלי. לשמחתי אני מתקדם בבאיירן ואני מקווה שעשיתי את כולם גאים. המנטליות המנצחת הייתה בי מאז שהייתי ילד, אבל אתה לומד דברים כאלה במועדון מפואר".

על פפ גווארדיולה שצירף אותו מלייפציג ותחתיו רשם 36 הופעות בעונתו הראשונה במועדון, אמר: "שיחקתי בעונת 2015/16 בכל עמדה – לרוב כבלם, אך גם כמגן ימני וקשר מרכזי ואפילו כקשר תוקף. זו הייתה שנה מדהימה עבורי, למדתי על כל התפקידים האפשריים".

אשתקד, כמובן, זו הייתה עונת החלומות של באיירן שזכתה בכל התארים והייתה שותפה למשחק היסטורי. עוד לפני הגמר נגד פריז סן ז'רמן, בו בישל את שער הניצחון לקינגסלי קומאן – הבווארים השפילו 2:8 את ברצלונה ברבע הגמר כשקימיך כבש ובישל. קימיך נזכר: "הרגשנו טוב במחצית אבל למרות שהובלנו 1:4 וזה היה מדהים – היינו צריכים להמשיך והייתה לנו הזדמנות להשיג תוצאה ענקית ועשינו זאת. המוטיבציה שלנו הייתה בשמיים – זו ליגת האלופות".

ג'ושוע קימיך חוגג נגד ברצלונה | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי