שושלת שתיזכר לנצח: מספרי האליפות המדהימים של באיירן מינכן

באיירן מינכן אלופה | ספורט1

אליפות תשיעית ברציפות, הפעם ללא הפסדים ביתיים. מולר שבר (שוב) את כל השיאים, לבנדובסקי עשה היסטוריה והתקרב לגרד מולר, ומתי בפעם האחרונה הבווארים ספגו 40 שערים בעונה? כל המספרים

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

ההכתרה הרשמית מעט התעכבה אך לאף אחד לא היה ספק: באיירן מינכן זכתה היום (שבת) באליפות התשיעית ברציפות ועוד מבלי לשחק – השוותה את השיא של יובנטוס האיטלקית, לאחר שהשנייה בטבלה לייפציג הפסידה לבורוסיה דורטמונד. לאחר מכן היא נהנתה על כר הדשא והביסה 0:6 את בורוסיה מנשנגלדבאך. זו הייתה עוד עונה מבריקה של רוברט לבנדובסקי שכבש בלי הכרה, ומנגד ההגנה אכזבה. מספרי האליפות השנייה ברציפות של האנזי פליק לפניכם.

0 – באיירן מינכן לא הפסידה אף משחק בית העונה. זה לא קרה לה בשלוש העונות הקודמות. הבווארים ניצחו ב-11 משחקים וסיימו בארבע תוצאות תיקו וכבשו 53 שערים.

1 – רק קבוצה אחת לא הצליחה לנצח באיירן מינכן העונה עד עתה: אוניון ברלין. בשני המשחקים הקבוצות נפרדו בתיקו 1:1.

2 – רוברט לבנדובסקי כבש הערב את השער המהיר בקריירה שלו בבונדסליגה כשכבש כבר בדקה השנייה נגד גלדבאך.

5 – מספר הפעמים בהן לבנדובסקי כבש לפחות שלושער העונה. במחזור הרביעי הוא הבקיע רביעייה נגד הרטה ברלין. יש לו שלושער נגד איינטרכט פרנקפורט וגם נגד בורוסיה דורטמונד ושטוטגארט. כך הוא עשה גם הערב נגד גלדבאך כמו כן הוא כבש עוד חמישה צמדים.

5 – רצף הניצחונות הכי ארוך של באיירן העונה עומד על חמישה משחקים והיא עשתה זאת שלוש פעמים.

8 – הניצחון במחזור הפתיחה על שאלקה היה הגבוה ביותר של באיירן העונה – 0:8 מבריק. סרג' גנאברי כבש שלושער וחמישה שחקנים כבשו שער בודד.

9 – רק שמונה פעמים הצליח מנואל נוייר לשמור על שער נקי העונה בליגה. היה לו רצף שלילי של 11 משחקים ברציפות בהם הוא סופג.

9 – זו אליפות תשיעית ברציפות של באיירן מינכן, החל מעונת הטרבל 2012-13 עם יופ היינקס, שיא בונדסליגה כמובן, ושיא דומה לרצף של יובנטוס מבחינת הליגות הגדולות. פפ גווארדיולה זכה בשלוש אליפויות, האנזי פליק ויופ היינקס בשתיים. קרלו אנצ'לוטי וניקו קובאץ' זכו באליפות אחת כל אחד.

10 – זו האליפות העשירית של תומאס מולר ודויד אלאבה, שיאני האליפויות של באיירן והבונדסליגה בכלל. השניים זכו הבווארים באליפות עוד לפני הרצף המרשים הזה – בעונת 2009-10.

10 – לא פחות מרשים השיא של קינגסלי קומאן שזכה בעשר אליפויות ברצף, בקבוצותיו השונות. שתיים במדי פריז סן ז'רמן, שתיים ביובנטוס ושש בבאיירן מינכן.


15 – מספר השחקנים שכבשו לזכות באיירן העונה בליגה. לבנדובסקי השיאן כאמור עם 38, אחריו תומאס מולר עם 11, סרג' גנאברי עם תשעה ואחריו ג'מאל מוסאילה. לאון גורצקה הבקיע חמישה (מעודכן ללפני המשחק).

18 – מספר הבישולים של תומאס מולר העונה – יותר מכל שחקן אחר בבונדסליגה. אשתקד היו לו 21 בישולים.

29 – מספר המחזורים שבאיירן מינכן שהתה בפסגת הבונדסליגה. היא פתחה את העונה עם 0:8 על שאלקה ושבה לפסגה במחזור השישי ומאז לא ירדה ממנה.

30 – תומאס מולר, דויד אלאבה, ג'רום בואטנג ולירוי סאנה הם שחקני השדה שרשמו הכי הרבה הופעות ליגה העונה בקבוצה – 29

30 – באיירן זכתה באליפות ה-30 בתולדותיה בבונדסליגה, יותר מכל קבוצה אחרת כמובן. במקום השני מדורגות בצוותא בורוסיה דורטמונד ובורוסיה מנשנגלדבאך עם חמש זכיות. הבווארים סיימו גם עשר פעמים במקום השני – יותר מכל קבוצה אחרת.

32 – גם בשנה שעברה זכתה באיירן באליפות גרמניה לאחר המחזור ה-32 (אחרי ניצחון חוץ על ורדר ברמן). כך שהיא שחזרה את ההישג הזה.

39 – מספר שערי הליגה של רוברט לבנדובסקי (27 הופעות ליגה בלבד), שיא קריירה. אשתקד היו לו 34 שערים ב-31 משחקים. הוא במרחק שני שערים מהשיא האדיר של גרד מולר האגדי.

40 – באיירן ספגה העונה 40 שערי ליגה וכמובן שנותרו עוד שני משחקים. אלה המספרים הכי גרועים שלה בעשור האחרון מאז עונת 2010/11.

200 – שערו השני של לבנדובסקי נגד גלדבאך היה גם השער ה-200 שלו במדי באיירן במסגרת הבונדסליגה, רקורד יוצא מן הכלל לכל הדעות. לאחר מכן הוא הבקיע גם את ה-201 במשחק הליגה ה-217 בלבד שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי