2:3 לדורטמונד על לייפציג, באיירן זכתה באליפות תשיעית ברציפות

הצהובים שחורים השיגו ניצחון חשוב שהעלה אותם באופן זמני למקום הרביעי והבטיח אליפות נוספת לבווארים. רויס כבש שער נפלא, סאנצ'ו הוסיף צמד, קלוסטרמן ואולמו רק איזנו זמנית

(גודל טקסט)

עוד לפני המשחק הביתי של באיירן מינכן נגד בורוסיה מנשנגלדבאך, הבווארים הבטיחו הערב (שבת) אליפות תשיעית ברציפות והשוותה את השיא של יובנטוס בליגות הגדולות, בעקבות הפסד 3:2 של לייפציג הסגנית לבורוסיה דורטמונד, שעלתה באופן זמני למקום הרביעי ועשתה עוד צעד חשוב בדרך לכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה.

דורטמונד הייתה הקבוצה הטובה ביותר במחצית הראשונה והיא עלתה ליתרון מוצדק כבר בדקה השביעית. זה קרה מסירה אדירה בעקב של הזאר לרויס, שנכנס לרחבה ושחרר בעיטה חזקה לרשת העליונה מחמישה מטרים. הצהובים שחורים המשיכו לתקוף, אך פספסו גררו, דאהוד וגם הזאר לא היו מספיק חדים מול השער של גולאשי. שחקני האורחת מנגד כלל לא הגיעו למחצית הראשונה.

גם המחצית השנייה נפתחה באותה מגמה. דורטמונד כבשה את השני בדקה ה-51 לאחר שגררו מצא באגף שמאל את סאנצ'ו ומה שנותר לשחקן הכנף הנפלא הוא לבעוט כדור שטוח לפינה הרחוקה. זה היה הבישול התשיעי של הפורטוגלי בליגה. לייפציג עלתה לראשונה על לוח התוצאות 27 דקות לסיום המשחק בעקבות כדור קרן של פורסברג לקלוסטרמן שכבש את שערו הראשון בליגה ובדקה ה-77 לייפציג מחקה את הפיגור בעקבות מהלך נפלא של וואנג שהשאיר לאולמו שדחק לשער החשוף. אולם, סאנצ'ו המצטיין במשחק השלים צמד אדיר בדקה ה-87 והעניק באופן רשמי לבאיירן את האליפות.

כזכור, השתיים תיפגשנה פעם נוספת כבר ביום חמישי (21:40, שידור ישיר בספורט2), במסגרת גמר הגביע הגרמני והמשמעות היא שיוליאן נגלסמן או אדין טרזיץ' יוכלו לזכות בתואר ראשון בקריירה, רגע לפני שהם נפרדים מקבוצתם. מעבר לכך למאמן הקרואטי תהיה עוד משימה אחת עד שיפנה את תפקידו וזה יהיה כמובן הבטחת הכרטיס לליגת האלופות.

אדין טרזיץ' | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images
יוליאן נגלסמן | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images

הרכבים

דורטמונד: מרווין היץ (רומן בורקי 46), לוקאש פישצ'ק, מנואל אקנג'י, מאטס הומלס, רפאל גריירו, אמרה צ'אן, מחמוד דאהוד, טורגן הזאר (יוליאן ברנדט 71), מרקו רויס, ג'יידון סאנצ'ו, ג'ובאני ריינה.

לייפציג: פטר גולאשי, ווילי אורבן, לוקאס קלוסטרמן, דאיו אופמקאנו, אנחליניו (אמאדו היידארה 75), בנג'מין הנריקס, מרסל סביצר, קווין קאמפל (קונרד ליימר 75), דני אולמו, הי-צ'אן וואנג, אמיל פורסברג.

מהלך המשחק

שחקני לייפציג | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

דקה 2: פתיחה נהדרת של לייפציג האורחת, מרסל סביצר שלח מסירה יפה, הי-צ'אן וואנג הקדים את מאטס הומלס אך בעט חלש מדי ואפשר למרווין היץ להדוף.

דקה 7, דורטמונד עלתה ליתרון 0:1! דאבל פס נפלא בין רויס לבין הזאר, הסתיים בעקב של הבלגי לכיוון הרחבה והקפטן שלח פצצה לרשת העליונה מחמישה מטרים.

דקה 22: גררו ניסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה שיצאה החוצה.

מרווין היץ נפצע | Martin Meissner – Pool/Getty Images

דקה 30: דאהוד בעט כדור מחוץ לרחבה, שפגע בשחקן הגנה אדום והוסט לקרן.

דקה 46: חילוף כפוי בדורטמונד, השוער מרווין היץ נפצע ולא פתח את המחצית השנייה ובמקומו נכנס רומן בורקי.

דקה 51, דורטמונד עלתה ליתרון 0:2! גררו מצא במסירה חכמה את סאנצ'ו באגף שמאל, האנגלי נכנס מאגף שמאל למרכז ושלח כדור שטוח שננעץ ברשת.

דקה 63, לייפציג צימקה ל-2:1! קרן מדויקת של פורסברג פגשה את קלוסטרמן שכבש בנגיחה את שערו הראשון העונה.

דקה 77, לייפציג איזנה ל-2:2!  צ'אן וואנג עבר באין מפריע את הומלס והשאיר לאולמו שנותר חופשי וגלגל לרשת מול השער החשוף. לייפציג תדחה את הקץ?

דקה 87, דורטמונד עלתה ל-2:3! סאנצ'ו השאיר בעקב לבראנט המחליף שהשאיר לו בחזרה והאנגלי השלים צמד אדיר.  

מרקו רויס | Martin Meissner – Pool/Getty Images
שחקני בורוסיה דורטמונד | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images
שחקני לייפציג | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images
ארלינג הולאנד | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images
לוקאס קלוסטרמן | Martin Meissner – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי