ככה חוגגים אליפות: באיירן רמסה 0:6 את גלדבאך, שלושער ללבנדובסקי

הבווארים הוכתרו בפעם ה-9 ברצף עוד לפני שעלו לשחק אך רצו לתת הצגה וכבשו רביעייה כבר במחצית הראשונה. הפולני, שהבקיע שער מרהיב בחצי מספרת, רחוק שער בודד מהשוואת שיאו של גרד מולר. קואסי הורחק בדקה ה-75

(גודל טקסט)

באיירן מינכן יצאה לפגרה הקצרצרה בגרמניה במצב רוח שפוף אחרי הפסד מתסכל 2:1 למיינץ מהתחתית. הערב (שבת) הבווארים הוכתרו רשמית כאלופים עוד לפני המשחק שלהם (אליפות מספר 31), לאחר שבורוסיה דורטמונד ניצחה 2:3 את השנייה בטבלה מיינץ, אולם, הקבוצה של האנזי פליק רצתה לתת הצגה ולחגוג בסטייל, וזה בדיוק מה שקרה. הבווארים הביסו 0:6 את בורוסיה מנשנגלדבאך בדרך לאליפות תשיעית ברציפות (שיא בליגות הגדולות יחד עם יובנטוס), ונהנו מכל רגע מ-90 הדקות. איש השעה היה כרגיל רוברט לבנדובסקי עם שלושער, רחוק רק שער בודד מהשוואת שיאו של גרד מולר – יש לו 39 שערי ליגה.

הבווארים הגיעו נחושים ורעבים מאוד וכבשו שלישייה תוך קצת יותר מ-34 דקות. הם לא יכלו לחלום על פתיחה טובה יותר כאשר לבנדובסקי כבש כבר בדקה השנייה מבישול של דויד אלאבה שהרים מצד שמאל (שערו המהיר ביותר בקריירה במסגרת בבונדסליגה), ההגנה פספסה והחלוצה בעט בקלות לפינה הרחוקה.

בדקה ה-23, אחרי שני מצבים מסוכנים מצד לבנדובסקי וקינגסלי קומאן, תומאס מולר הכפיל לאחר בישול של ג'מאל מוסיאלה. בדקה ה-34 נמשך השואו של הפולני שכבש שער אדיר בחצי מספרת – שערו ה-200 בבונדסליגה במדי באיירן. ככה עושים את זה.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Alexander Hassenstein/Getty Images
מנואל נוייר | Alexander Hassenstein/Getty Images
רוברט לבנדובסקי, שחקני באיירן מינכן | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי, תומאס מולר, ג'מאל מוסיאלה | MATTHIAS SCHRADER/POOL/AFP via Getty Images
רוברט לבנדובסקי | Matthias Schrader – Pool/Getty Images

קינגסלי קומאן הבקיע את השער הרביעי, עוד לפני המחצית (44) מבישול של הפולני שהשאיר אותו לבד מול השער. בדקה ה-60 פליק יכל לבצע חילוף משולש ולתת מנוחה לקומאן, מוסיאלה ואלאבה ובמקום עלו לשחק לירוי סאנה, סרג' גנאברי ולאון גורצקה. בכל מקרה, ההצגה של הפולני נמשכה והחלוץ כבש בדקה ה-66 בפנדל אחרי נגיעת יד של שחקן גלדבאך ברחבה.

רבע שעה לסיום, ניאנזו קואסי ספג כרטיס אדום חמש דקות בלבד לאחר שעלה מהספסל, שכן הכשיל בדרך לשער את בריל אמבולו והורחק לאחר התערבות של מערכת ה-VAR. למרות זאת, מנואל נוייר לא ממש עמד בפני סיכונים ושמר על שער נקי בפעם התשיעית העונה בלבד. להפך, היא הספיקה להבקיע שער נוסף כאשר בדקה ה-86 סאנה בעט בין רגליו של השוער אחרי מסירה של גנאברי.

לאחר המשחק השחקנים החליפו מיד לחולצות וכובעי אליפות עם הספרה 9 בגדול – כמספר האליפויות הרצופות והשחקנים רקדו במעגל עם המאמן פליק, המאמן בעל אחוז ההצלחה הגבוה בתולדות המועדון.

האנזי פליק | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images

עד לסיום העונה תפגוש באיירן את פרייבורג בחוץ בשבת הבא ובמחזור האחרון תארח את אאוגסבורג. אין ספק שלבנדובסקי וחבריו רעבים לשערים נוספים, ויהיה זה משחק הפרידה של פליק. גלדבאך דווקא נראתה טוב יותר לאחרונה, בעיקר במשחקי הבית, אך תסיים את העונה קרוב לוודאי במקום השביעי – עונה מאכזבת לכל הדעות. מאז שנודע שמרקו רוזה יאמן בעונה הבאה את דורטמונד – הקבוצה לא הצליחה לשמור על היכולת המוכרת שלה.

שחקני באיירן מינכן | Matthias Schrader – Pool/Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Matthias Schrader – Pool/Getty Images
מנואל נוייר, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE/POOL/AFP via Getty Images
תומאס מולר | Alexander Hassenstein/Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | S. Mellar/FC Bayern via Getty Images
האנזי פליק, רוברט לבנדובסקי | S. Mellar/FC Bayern via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי