תואר בכורה ללייפציג או דורטמונד לראשונה מ-2017? לקראת גמר הגביע

חמישי, 21:40 בספורט2: ארבעה ימים אחרי ה-2:3 הדרמטי בין הקבוצות, נגלסמן יקווה להניף גביע ראשון בקריירה לפני שהוא עוזב לבאיירן, הולאנד בספק אצל הצהובים-שחורים שלא זכו במפעל בארבע השנים האחרונות

(גודל טקסט)

אחרי שאשתקד באיירן מינכן קטפה את כל התארים, בעונה הנוכחית האימפריה הבווארית הסתפקה אך רק באליפות בזירה המקומית, ומחר (חמישי) יחולק הגביע הגרמני באצטדיון האולימפי בברלין כאשר ר.ב לייפציג תפגוש את בורוסיה דורטמונד בגמר הגדול (21:40, שידור ישיר בספורט2). רק לפני ארבעה ימים נערך המשחק הקודם בין השתיים, שבו הצהובים-שחורים ניצחו בבית 2:3 דרמטי וסתמו סופית את הגולל על סיכויי האליפות של יוליאן נגלסמן ושחקניו.

מאמנה של לייפציג יעזוב בסיום העונה לבאיירן ויחליף את האנזי פליק כידוע, אך לפני כן הוא ישמח להעניק תואר משמעותי ראשון למועדון בן 12 השנים, שרק זכה בגביע סקסוניה הצנוע ב-2011 וב-2013. בביקורה הקודם בגמר, לייפציג ספגה 3:0 מבאיירן מינכן. בדרך אל הגמר, הקבוצה שייכת לתאגיד "רד בול" עברה את וולפסבורג עם 0:2 ברבע הגמר ואת ורדר ברמן בתוצאה 1:2 בחצי הגמר, בזכות שער דרמטי של אמיל פורסברג בדקה ה-121. קפטן הקבוצה יוסוף פולסן מוביל את טבלת הכובשים בגביע, עם חמישה שערים.

נגלסמן עשוי לערוך שינויים בהרכב שנכנע לדורטמונד בשבת האחרונה, כשייתכן כי אלכסנדר סורלות' יחליף את הי צ'אן וואנג בהתקפה, בין השאר. מי שנמצאים בספק עקב פציעות הם טיילר אדאמס וכריסטופר אנקונקו, בעוד דומיניק סובוסלאי ולזאר סמארדזיץ' ייעדרו בוודאות.

יוליאן נגלסמן | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images

מן העבר השני, דורטמונד מגיעה במומנטום חיובי לאחר חמישה ניצחונות רצופים ושישה בשבעת המשחקים האחרונים, אשר בזכותם עקפה את פרנקפורט בדרך למקום הרביעי בבונדסליגה – שממנו עולים לליגת האלופות, כידוע. מתוך 10 מפגשים עם לייפציג עד היום, הקבוצה מחבל הרוהר הפסידה רק פעמיים – האחרונה באוקטובר 2017, כאשר שלושת האחרונים הסתיימו בניצחון שלה.

הבשורה המרכזית והלא כל כך מעודדת מבחינתה של דורטמונד היא שארלינג הולאנד בספק להתמודדות, בשל פציעת שריר שהשביתה אותו בשני המשחקים האחרונים של קבוצתו. מי שכן יפתח בחלק הקדמי הוא ג'יידון סאנצ'ו, השחקן הפורה ביותר בגביע הגרמני העונה, שכבש ארבעה שערים ובישל ארבעה נוספים. השוער מרווין היץ נפצע בשבת וגמר את העונה, לכן רומן בורקי יפתח בין הקורות במקומו ויערוך הופעה שלישית בקריירה בגמר הגביע. גם יוסופה מוקוקו ומתאו מוריי הצעירים ייעדרו, בנוסף לאכסל ויטסל ודן-אקסל זגאדו שנפצעו לפני תקופה ארוכה.

הולאנד. יהיה כשיר לגמר? | Friedemann Vogel – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי