סיפור הזוי מהבונדסליגה: סוכן סחט את שחקן, ששינה את שמו וגילו

סילאס קטומפה מבומפה | Frederic Scheidemann/Getty Images

הלם: סילאס וומאנגיטוקה, כוכב שטוטגרט, חשף כי הוא צעיר בשנה מגילו המזויף ושמו הוא סילאס קטומפה מבואמפה: "חייתי בפחד בשנים האחרונות". סוכנו איים עליו שלא יחזור לשחק כדורגל, הסיפור המלא בפנים

קבוצות: שטוטגרט
(גודל טקסט)

סיפור פשוט הזוי מהבונדסליגה התפרסם היום (שלישי) על ידי שטוטגרט. הקבוצה סיפרה כי החלוץ, סילאס וומאנגיטוקה, גילה לאחרונה למועדון כי היה קורבן לסחיטה מצד סוכנו לשעבר וכי וומאנגיטוקה זהו לא שמו האמיתי, אלא סילאס קטומפה מבואמפה. בנוסך, מסתבר כי החלוץ נולד בכלל ב-6 באוקטובר 1998, כך שהוא מבוגר בשנה משחשבו.

אז מה הסיפור בעצם? השחקן חתם בפריז מהליגה השנייה בצרפת ביוזמת הסוכן שלו. בזמן הזה, הוא מנע מהחלוץ גישה לחשבון הבנק ולמסמכים שלו, ואת שניהם ניהל הסוכן, ששינה את שמו ואת גילו בשנה אחת בדיוק, כאשר קבע שכביכול הוא נולד ב-6 באוקטובר 1999. הסיבה שהוא עשה זאת, על פי ההערכות כרגע, כדי שהוא יוכל לנתק את סילאס מהמועדון בו גדל בקונגו.

לאחר שפרטי השחקן שונו, הוא כבר היה "בידי" הסוכן, שהחל לסחוט אותו. הקונגולזי התגורר בבית הסוכן, היה בהשגחתו. שכרו לא שולם לו, אלא הוא קיבל רק חלק מסוכנו, שאיים עליו שלא יחזור לשחק כדורגל לעולם אם זהותו האמיתית תצא אל האור.

סילאס קטומפה מבומפה | Matthias Hangst/Getty Images

בעונת 2019/20 סילאס עבר לשטוטגרט, קבוצתו הנוכחית. בדצמבר 2019 עלו לראשונה בתקשורת הצרפתית ספקות לגבי זהותו. שטוטגרט בחנה את המסמכים שהגיש השחקן, שהיה עדיין מיוצג על ידי אותו סוכן, ולא הטילה דופי בחומר שהוצג בפניה.

לאחר שהחלוץ צבר אמון באנשי המועדון והצליח להתנתק מהסוכן, הוא חשף את מצבו למרות שהיה לו חשש גדול לעשות זאת בעקבות האיומים שקיבל. מאז, הוא קיבל תמיכה מיוחדת משטוטגרט ונראה כי הוא לא הפיק תועלת כספית כלשהי מכל מעשיו של סוכנו לשעבר. בימים אלו נבחנים צעדים משפטיים מצד סילאס ואנשיו כלפי אותו סוכן, וגם שטוטגרט בוחנת את האופציה לעשות זאת.

קטומפה מבומפה דיבר באתר הרשמי של שטוטגרט והתייחס למצב ההזוי והלא פשוט: "אני חי בפחד מתמיד בשנים האחרונות ודאגתי מאוד גם למשפחתי בקונגו. היה צעד קשה עבורי לחשוף את הסיפור שלי. העזתי לעשות את זה רק בזכות תמיכה שקיבלתי מהקבוצה. הבנתי שאני כבר לא צריך לפחד, אבל לא הייתי מעז לעשות את זה אם שטוטגרט לא הייתה הופכת לבית שני בשבילי. אני מרגיש כאן בטוח. יש לי הקלה ואני מקווה שמה שעשיתי יעודד שחקנים נוספים שחוו חוויות דומות עם סוכנים. אני מאוד מודה למועדון על כל האמון והתמיכה".

סילאס קטומפה מבואמפה | Carmen Jaspersen/picture alliance via Getty Images

סוון מיסלינטאט, המנהל הספורטיבי של המועדון, אמר: "סילאס הוא קורבן ואנחנו נגן עליו בהתאם. יש לי כבוד רב לעובדה שבגילו הצעיר, כמעט בכוחות עצמו ומבלי שיידע את ההשלכות, הוא העז לנקוט בצעד שכזה כדי להבהיר את מצבו. נמשיך לעזור לו בכל דרך אפשרית, הוא חלק ממשפחת שטוטגרט".

תומאס היצלסברגר, שחקן העבר, שמשמש כיום כמנכ"ל שטוטגרט, אמר: "מיד לאחר שסילאס התוודה בפנינו, יזמנו את כל הצעדים הנחוצים ויצרנו קשר עם הגופים הרלוונטיים. החלטנו כמועדון לפרסם את המקרה הזה כדי לשמור על שקיפות ככל האפשר. אני רוצה להודות לכל הגופים והרשויות ששיתפו איתנו פעולה ועשו זאת עם מצפון, מקצועיות ודיסקרטיות".

סילאס הציג בעונה החולפת יכולת מצוינת, הראה כמה כישרון טמון בו והתקבע אולי כשחקן הבולט של שטוטגרט. ב-25 הופעות בבונדסליגה הוא כבש 11 פעמים ובישל עוד חמישה שערים. בתחילת חודש אפריל הוא קרע את הרצועה הצולבת בימים אלו מתמודד עם הפציעה הלא פשוטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי