נגלסמן הוצג בבאיירן, סליהמיצ'יץ': "רוצים לעצב איתו עידן"

יוליאן נגלסמן | באיירן מינכן, רשמי

המאמן בן ה-33 שנכנס לנעליים הגדולות של פליק, לא יכול לחכות: "תהיה עונה מרגשת". המנהל המקצועי: "חוזה לחמש שנים זו הצהרה. כולם מרוצים ממנו". המנכ"ל קאן הבהיר, מנגד: "הכדורגל צריך ללכת יד ביד עם תארים"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

בשנה שעברה באיירן מינכן זכתה באליפות גרמניה בפעם התשיעית ברציפות אך לא הצליחה לשמור על התואר "אלופת אירופה". הבווארים פותחים עידן חדש עם יוליאן נגלסמן על הקווים, כאשר המאמן בן ה-33 שהצליח בגדול בלייפציג, נכנס לנעליים הגדולות של האנזי פליק שעזב לנבחרת גרמניה. היום (רביעי) הוצג נגלסמן רשמית במסיבת עיתונאים חגיגית (אחריה יעביר את אימון הבכורה) לצד חסן סליהמיצ'יץ' המנהל המקצועי וכן אוליבר קאן המנכ"ל החדש.

נגלסמן ינסה להצעיד את הבווארים, שאיבדו את דויד אלאבה אך צירפו את דאיו אופמקאנו, לזכייה באליפות עשירית ברציפות. המאמן אמר: "זה מרגיש טוב, אני מאוד שמח להיות המאמן של באיירן. תהיה הכנה מרגשת ועונת בכורה מרגשת. השיחות הראשונות עם השחקנים והצוות היו מעולות. אני שמח שאנחנו מתחילים להתאמן. אני לא מתיימר להיות מושלם. אני לא מגיע לכאן כדי לשנות הכל, אין צורך. אתן לשחקנים לשחק בעמדה הטובה ביותר שלהם אני יודע שעליי לזכות בתארים ורוצה לעשות את זה. כמובן שאנחנו מחכים לקהל ורוצים לחגוג מולם אליפות עשירית". הוא התלוצץ: "כנראה שלא הייתי בא לשנה. השיחה עם אשתי כשהודעתי לה שאגיע לבאיירן ארכה חמש דקות".

עוד אמר המאמן: "הרבה שחקני נבחרות לא יהיו זמינים במשך שבועיים-שלושה אבל המצב דומה ביתר הקבוצות. נוסיף לאימונים שחקני הנוער. הסגל גדול ואיכותי ומספק, יש 14-15 שחקנים שמשחקים 90% מהעונה ואני מקווה שכולם יישארו בכושר". נגלסמן הבהיר כי מנואל נוייר יישאר הקפטן: "הוא קפטן מצוין". כשנשאל על ידי לירוי סאנה שרשם עונת בכורה מאכזבת וגם במדי הנבחרת לא בלט, אמר: "ראיתי את המשחקים שלו. אני חושב שזה טוב אם ניתן לו קצת זמן לעצמו להתאוששות. יש לו את האיכויות ואת המהירות המדהימה. דיברתי עם השחקנים שהודחו מהיורו, היו הודעות קצרות. יהיו דברים חדשים שעליהם להכיר כאן".

יוליאן נגלסמן
בבאיירן הוא יהיה חייב לזכות בתארים. נגלסמן חולף על פני הגביע | MARTIN ROSE / Contributor

קאן: "הציפיות בבאיירן גדולות. הכל מבוסס על הצלחה בכדורגל. לנגלסמן יש את האיכות לקחת את הקבוצה והשחקנים האלה לשלב הבא ולפתח אותם. כמובן שזה צריך ללכת יד ביד עם תארים. אנחנו משוכנעים שנוכל לעשות זאת יחד איתו. עבודה לטווח ארוך מצד מאמן היא תמיד משתלמת. המשכיות בעמדת המאמן היא גורם חשוב להצלחה".". קאן התייחס לכך שרק 20 אלף אוהדים יורשו להיכנס לאליאנץ ארנה במשחקי הקבוצה בעוד במקומות אחרים בגרמניה הקיבולת תהיה עד 25 אלף: "אנחנו נמצאים בשיח עם הרשויות. עם זאת, ברור כי בריאותם של כל האנשים, במיוחד האוהדים, היא בראש סדר העדיפויות".

סליהמיצ'יץ', לו היו בעיות עם פליק, לעתים, אמר: "יוליאן בלבד היה בראש סדר העדיפויות שלנו. החוזה שלנו איתו, לחמש שנים – זו הצהרה. עקבנו אחר הקריירה שלו ואנחנו רוצים לעצב עידן יחד איתו. לא משנה את מי שאלנו – כולם התלהבו ממנו. יוליאן הוא כדורגל טהור. גם השחקנים שמחים מאוד".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1056217

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי