פרידה מאגדה: גרד מולר הלך לעולמו בגיל 75

גרד מולר
גרד מולר | ullstein bild / Contributor

באיירן מינכן הודיעה כי אלוף אירופה ואלוף העולם לשעבר הלך לעולמו. נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הבווארים ונבחרת גרמניה, ולאחד החלוצים הגדולים בתולדות המשחק. חלה באלצהיימר בשנת 2015

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

אבל כבד נפל על הכדורגל הגרמני והעולמי: באיירן מינכן הודיעה היום (ראשון) כי אחד מגדולי שחקניה בכל הזמנים, גרד מולר, הלך לעולמו והוא בן 75. החלוץ האגדי הינו מלך השערים של הבווארים בכל הזמנים, עם מספר יוצא דופן של 566 שערים ב-607 הופעות רשמיות במדי הקבוצה. כמו כן, הוא מלך השערים בכל הזמנים של הבונדסליגה, עם 365 כיבושים. במדי נבחרת גרמניה מולר מחזיק גם כן במאזן יוצא דופן של 68 שערים ב-62 הופעות. הוא מדורג בשני בטבלת מלכי השערים של ה"מאנשאפט", כאשר בפסגה ניצב מירוסלב קלוזה עם 71 שערים.

ה"מפציץ של המדינה", כפי שכונה, הצטרף לבאיירן מינכן מנורדלינגן בשנת 1964, וסייע לה להפוך לאחת ממעצמות היבשת. הוא הוביל את הבווארים לזכייה בארבע אליפויות גרמניה, ארבעה גביעים, שלושה גביעי אירופה רצופים ולזכייה אחת בגביע למחזיקות גביע. במדי הנבחרת, מולר זכה במונדיאל הביתי בשנת 1974 וביורו שנתיים קודם לכן. מבחינה אישית, החלוץ האגדי זכה בכדור הזהב בשנת 1970 ופעמיים בנעל הזהב. מולר עזב את באיירן בשנת 1979, ופרש שנתיים לאחר מכן אחרי ששיחק בארצות הברית.

ב-2015 נודע כי גרד מולר סובל מאלצהיימר, ובעקבות המחלה כוכב העבר היה נצפה לעתים נדירות בציבור בשנים האחרונות של חייו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי