דאבור הפך לכובש הישראלי הבכיר בתולדות הבונדסליגה: "מתרגש"

play
מונס דאבור, שחקן הופנהיים | אימג'בנק GettyImages, Sebastian Widmann
דאבור כבש מחוץ לרחבה, הופנהיים ניצחה 0:2 את לייפציג 01:56

החלוץ הגיע ל-10 כיבושים בגרמניה ועקף את אלמוג כהן ב-0:2 של הופנהיים על ר.ב. לייפציג: "השער שלי הלך בדיוק לפי התכנית"

קבוצות: הופנהיים
(גודל טקסט)

מונס דאבור היה זקוק לערב כזה. החלוץ הישראלי ממעט לקבל הזדמנויות בהופנהיים מאז שאיבד את מקומו בהרכב לאחר המחזור השני בבונדסליגה, אולם אתמול (שבת) הוא קיבל מהמאמן סבסטיאן הנס את ההזדמנות ב-11 וגמל לו עם שער שסייע לקבוצה לרשום ניצחון 0:2 חשוב על ר.ב. לייפציג.

דאבור, שבמשך שלושה חודשים עד אתמול פתח רק במשחק נגד הולשטיין קיל בגביע (כבש ובישל בניצחון 1:5), הוכיח שוב שהוא מופיע למשחקים נגד הגדולות, כשאת שערו הקודם בליגה הוא הבקיע נגד בורוסיה דורטמונד, כזכור, אלא שאז זה הסתיים בהפסד דרמטי וכואב והפעם צברה הופנהיים שלוש נקודות שעזרו לה להתאושש מההפסד 2:0 לבוכום לפני הפגרה. בתום 12 מחזורים בליגה הגרמנית, הישראלי וחבריו מדורגים אמנם במקום התשיעי בטבלה, אך רחוקים ארבע נקודות בלבד מבאייר לברקוזן המדורגת רביעית.

מונס דאבור, שחקן הופנהיים
מונס דאבור, שחקן הופנהיים | GettyImages, Sebastian Widmann

דאבור, שכבר תקופה ארוכה חווה קשיים גם בנבחרת ישראל מסיבות שדווקא אינן קשורות לכדורגל, העלה את מאזנו בבונדסליגה לשני שערים העונה, אבל חשוב מכך – הפך לכובש הישראלי הפורה ביותר אי פעם בליגה הבכירה בגרמניה, כאשר עקף את אלמוג כהן והגיע ל-10 כיבושים.

בסיום המשחק אמר החלוץ: "השער השני שלנו הגיע בדיוק לפי התכנית. רצינו להפעיל לחץ על לייפציג ולהרוויח את הכדור בחזרה במהירות, אנחנו החלוצים היינו בתיאום מושלם עם הקישור. נתנו הכל מהדקה הראשונה והראנו נוכחות מיד. כל הקבוצה שיחקה נהדר. באופן טבעי אני מתרגש מהשער שלי, אבל הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו. עכשיו אנחנו רוצים לבנות על זה מומנטום ולהמשיך לנצח בשבוע הבא".

הכובש הישראלי הבכיר בתולדות הבונדסליגה: מונס דאבור

עבור הופנהיים היה זה הניצחון הביתי ה-100 בתולדותיה בבונדסליגה ובמשחק עצמו היא שלטה ביד רמה, עם 24 איומים לעבר השער, 8 מתוכם למסגרת, לעומת 4 בלבד של ר.ב. לייפציג שלא הטרידה את השוער אוליבר באומן אפילו פעם אחת.

הנס סיכם את הניצחון: "משריקת הפתיחה עשינו על המגרש את הדברים שתכננו. היינו אגרסיביים ולא אפשרנו ללייפציג לפתח את המשחק שלה. הסגנון האינטנסיבי מאוד עזר לנו. הכשל היחיד שלנו היה בניצול המצבים, אבל אנחנו לא רוצים להיות חמדנים מדי ושמחים שניצחנו קבוצה מצמרת הבונדסליגה. צריך למנף את זה להמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי