שבת בגמר הגביע הגרמני: קרב סגנונות שיניב זוכה היסטורית

פרייבורג השורשית חולמת על תואר ראשון ב-118 שנות קיומה, ר.ב. לייפציג הנובורישית רוצה תיקון לאחר שני הפסדים בגמר (21:00, ספורט1)

(גודל טקסט)

25 קבוצות שונות הניפו את הגביע הגרמני מאז נוסד ב-1935, ובמוצ"ש (21:00, ספורט1) תצטרף לרשימה הזו מחזיקת גביע חדשה – פרייבורג השורשית או ר.ב. לייפציג הנובורישית. השתיים התחרו גם על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות דרך הבונדסליגה, ובו זכתה בסופו של דבר לייפציג שתפסה את המקום הרביעי. פרייבורג איבדה את המקום בעקבות שני הפסדים, אבל סיימה שישית ובכל מקרה תהיה בליגה האירופית. עכשיו היא רוצה תואר היסטורי בגמר הראשון ב-118 שנות קיומה.

שחקן פרייבורג, ארמדין דמירוביץ', מול שוער ר.ב. לייפציג, פטר גולאצ'י
1:1 בשני מפגשי הליגה העונה. ארמדין דמירוביץ' מפרייבורג מכניע את פטר גולאצ'י | אימג'בנק GettyImages, Cathrin Mueller

ב-20 השנים האחרונות היו ארבעה מועדונים שונים שערכו הופעת בכורה בגמר, וכולם לא הצליחו אפילו לכבוש, כולל לייפציג שהפסידה בגמר הראשון שלה 3:0 לבאיירן מינכן ב-2019 (והובסה 4:1 על ידי דורטמונד גם בגמר אשתקד). פרייבורג, שתגיע לברלין מלווה בכ-27 אלף אוהדים, מקווה לגורל שונה שיהווה חותמת לעונה הנפלאה שלה ובכלל לעבודה הנהדרת שעושה כריסטיאן שטרייך, מאמנה ב-11 השנים האחרונות. זה יהיה המשחק ה-396 של שטרייך על הספסל של פרייבורג – בדיוק כמו מספר המשחקים שיש ללייפציג כמועדון מקצועני.

הקבוצה שהוקמה רק לפני 12 שנים ומשתייכת לקונצרן רד בול, חברה קבועה בצמרת הגרמנית בשנים האחרונות ומציגה סגל מוכשר הרבה יותר. היא נהנית מכריסטופר אנקונקו הצרפתי, שנבחר לשחקן העונה בבונדסליגה ויוביל את ההתקפה יחד עם אנדרה סילבה. למאמן דומניקו טדסקו אין חיסורים והוא מגיע כפייבוריט לאצטדיון האולימפי בברלין, אבל שני משחקי הליגה העונה בין הקבוצות הסתיימו ב-1:1 וגם הוא מבין שהמאבק על הגביע הראשון בתולדות המועדון לא יהיה פשוט.

וינצ'נזו גריפו, שכבש ארבעה שערים עבור פרייבורג בגביע העונה, אמר: "חלמנו על ליגת האלופות, יובנטוס, ריאל מדריד, אבל אחרי עונה כזו אנחנו צריכים להיות גאים בטירוף. ועוד יש גמר גביע לפנינו, מה עוד אפשר לבקש?".