הקאמבק מתקרב: המבורג ניצחה בברלין במשחק הראשון בפלייאוף

play
איזה גול. לודוביט רייס חוגג | GettyImages, Martin Rose
מתקרבת לבונדסליגה: המבורג ניצחה בברלין במשחק הראשון בפלייאוף 01:13

שער יפהפה של לודוביט רייס (57) העניק לקבוצה מהליגה השנייה 0:1 על הרטה ובראשון היא תוכל לחגוג חזרה לבונדסליגה אחרי ארבע שנים. 90 דקות לדסה בהפסד של ויטסה בפלייאוף הקונפרנס ליג

קבוצות: הרטה ברלין
(גודל טקסט)

ארבע שנים אחרי הירידה ההיסטורית, המבורג עשתה הערב (חמישי) צעד משמעותי לקראת חזרה לבונדסליגה, לאחר שניצחה 0:1 בחוץ את הרטה ברלין במשחק הראשון מבין שניים במבחנים. הקבוצה שסיימה שלישית בליגת המשנה בזכות רצף של חמישה ניצחונות, תארח את הגומלין ביום שני ותוכל להוריד את הרטה אחרי תשע שנים.

לודוביט רייס שחקן המבורג
איזה גול. לודוביט רייס חוגג | GettyImages, Martin Rose

פליקס מגאת, אגדת המבורג שזכה עם הקבוצה בשלוש אליפויות וכמובן כבש את שער הניצחון לרשת יובנטוס בזכייה בגביע האלופות ב-1983, הגיע עמוס בעיות למשחק. אחרי מחזור הסיום הכואב שהוריד את הרטה למקום ה-16 ולמבחנים, תשעה שחקנים חסרו למארחת וביניהם שני השוערים הבכירים, כך שהדני אוליבר כריסטנסן ערך הופעת בכורה אחרי ששיחק רק בקבוצת המילואים מאז הגיע בקיץ מאודנסה.

בדקה ה-33 דרשה המבורג פנדל בעקבות נגיעת יד של פטר פקאריק, אבל ה-VAR קבע אחרת, כשבצד השני נפסל שער לאיסחק בלפודיל האלג'יראי רגע לפני ההפסקה והותיר כ-70 אלף צופים מאוכזבים. בדקה ה-57, בבעיטה הראשונה שלה למסגרת, המבורג גם כבשה. לודוביט רייס ההולנדי, שהספיק לעבור לרגע גם בברצלונה, קיבל כדור בצד שמאל והקפיץ מזווית קשה מעל כריסטנסן ואל הקורה ופנימה. גם החילופים של מגאת לא עזרו והוא יצטרך להיחלץ מבור עמוק בגומלין.

שחקני המבורג מודים לקהל
שחקני המבורג מודים לקהל בסיום | אימג'בנק GettyImages, Martin Rose

* אלי דסה שיחק 90 דקות בהפסד של ויטסה 3:1 לאוטרכט במשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר הפלייאוף בהולנד על הכרטיס לקונפרנס ליג. ויטסה תארח את משחק הגומלין ביום ראשון. בחצי הגמר המקביל, הירנביין ביצעה מהפך דרמטי עם שערים בדקות 90 ו-94, וגברה בביתה 2:3 על אלקמאר.