"זידאן הוא לא מיסטר נייס גאי. הוא אלוהים אנושי"

אימון ריאל היה רק עניין של זמן. זידאן
אימון ריאל היה רק עניין של זמן. זידאן | צילום: Gettyimages

ריימונד דומנק עקץ בראיון: "בחיי לא ראיתי עוזר מאמן עם חליפה"

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת צרפת לשעבר, ריימונד דומנק, שאימן גם את זינאדין זידאן בנבחרת הטריקולור אמר עליו כמה דברים לא יפים בראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד". בין היתר הוא העיד שזידאן "הוא לא טיפוס נחמד שמסוגל לכל דבר".

 

 

צרפת כולה עוסקת במינויו של זיזו למאמן ריאל מדריד. רשתות החדשות הפסיקו את שידוריהן ושידרו ישירות מהסנטיאגו ברנבאו, כאשר חדשות ברומו של עולם כגון הסכסוך הדרמטי בין איראן לערב הסעודית נדחקו הצידה.

 

 

בניסיון למלא את זמני השידורים ואת דפי העיתונים במינוי, גם המאמן שסבל ממרד בנבחרת במהלך מונדיאל 2010 קיבל במה רחבה. "זידאן לא אשם בכל זה", התייחס דומנק למשבר במדריד. "יש סביבו הילה מסתורית של כוכב על. הוא אגדה, אבל מישהו שהוא אגדה יכול גם לגרום לרגשות לא חיוביים אצל חלק מהאנשים. הוא לא כוכב בלי בעיות, הוא לא מיסטר נייס גאי. הוא מסוגל לכל דבר וזה מה שעושה אותו אלוהים, אבל אנושי".

 

דומנק דיבר על הנגיחה המפורסמת של זידאן בבלם איטליה, מארקו מאטרצי, בגמר מונדיאל 2006 ואמר: "זו דוגמה לכך שזידאן הוא אלוהים שיכול להיות אנושי. הוא נגח בשחקן שהעליב אותו ואין דבר יותר אנושי מזה. אף אחד לא זוכר מהגמר ההוא את תיירי הנרי, פטריק ויירה, פלורן מאלודה, או את ווילי סניול. כולם מדברים על כך שהאחרים הפסידו באותו גמר ולא זידאן".

הוכיח שהוא אנושי. דומנק וזידאן בגמר מונדיאל 2006 (gettyimages)

דומנק רומז שזיזו עשוי לא לעמוד בלחץ הגדול של הברנבאו: "זידאן עכשיו מאמן, אז הוא כבר לא אחד שאי אפשר לפגוע בו."הוא ייבחן מעכשיו רק לפי התוצאות שלו כמאמן ולא מה שעשה כשחקן. ז'וזה מוריניו היה אלוהים ותראו מה קרה לו עכשיו. ספורט הוא דבר אכזרי".

 

מאידך טען דומנק שזידאן יכול להצליח מהסיבה שבכדורגל המודרני יש לו עוזרים רבים. "יש לו מרכיבים שיכולים לעזור לו להצליח. המועדון נתן לו את המשוכות בגלל שהוא היה המלך של ריאל מדריד וזכה איתה בתארים". מצד שני אמר דומנק: "כשזידאן היה עוזרו של קרלו אנצ'לוטי הוא היה עוזר מדומה. בחיי לא ראיתי עוזר מאמן יושב על הספסל עם חליפה, אבל מהרגע הראשון היה ברור שהוא יהיה מאמן ריאל מדריד בזמן כלשהו". הוא סיים והוסיף שזידאן יכול להיות בהחלט היורש של דידיה דשאן כמאמן צרפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי