זידאן: מרוצה מהגישה, בייל: עצוב שבניטס עזב

זידאן ובייל. לא כולם מרוצים כמוהו
זידאן ובייל. לא כולם מרוצים כמוהו | צילום: GettyImages

מאמן ריאל לאחר שהביס 0:5 את לה קורוניה: "חייבים לנצח כל משחק"

(גודל טקסט)

זינדין זידאן רשם בכורה חלומית כמאמן ריאל מדריד אחרי שהביס את לה קורוניה 0:5 בסנטיאגו ברנבאו. העיתונים שעשו קמפיין להעיף את רפא בניטס מאושרים. "המארקה" כתב: "חמישיה של זידאן" והוסיף שראינו כדורגל של החלפת מקומות, הקרבה מהשחקנים, מהירות, לחץ והעיקר כדורגל יפה". העיתון "אס" הסתפק במילה אחת: "נפלא". המצטיינים שלו במשחק היו דני קארבחל, לוקה מודריץ', מרסלו, בייל ובנזמה עם 3 לבבות. רונאלדו קיבל שניים.

 

בניגוד לשריקות הבוז שהיו כל משחק נגד רפא בניטס, ברגע ששמו של זידאן הושמע באצטדיון האוהדים לא הפסיקו לקרוא בשמו ולא הפסיקו עד לסיום המשחק. האוהדים מחאו כפיים לכל שם של שחקן שהוקרא. ה-11 שפתחו בהרכב היו למעשה החזק ביותר של ריאל מדריד העונה ובניטס לא שיחק עם ההרכב הזה אפילו פעם אחת. דני קארבחל ואיסקו החליפו בפותח את דנילו וחאמס רודריגס. זידאן שמר אמונים לפפה ולא פתח עם בן ארצו רפאל וראן.

 

 

בסיום היו מודאגים בריאל מדריד מפציעתו של סרחיו ראמוס שהוחלף במחצית בגלל בעיות בשריר הירך. זידאן טען שזה לא רציני. כמו כן נכתב בעיתונים שחאמס רודריגס "הפסיד בקרב שלו עם איסקו". עכשיו נשאלת השאלה אם לא ירצה לעזוב.

 

 

המאמן החדש ביקש להרגיע אחרי המשחק את ההתלהבות: "הדבר הכי טוב שמסרנו טוב את הכדור עם מטרה ועבדנו כדי להשיג את הכדור כשאיבדנו אותו. כל דבר בעתו. רק נכנסתי לתפקיד. זה ייקח זמן". הוא ביקש לשמור על פרופיל נמוך: "כל פעם כשאתה מנצח כמאמן אתה יכול להיות רק מאושר ואני מאושר. הייתי הכי מרוצה מגישתם של השחקנים. אלה ששיחקו ואלה שלא. זה לא קל להבקיע חמישה נגד קבוצה כמו לה קורוניה".

 

הוא הבטיח לעבוד על החולשות של ריאל: "קבוצה כמו ריאל חייבת תמיד לנצח. הדבר העיקרי זו הגישה ואנחנו צריכים להשתפר בדברים רבים. עשיתי שינוי טקטי לשחק מאחור ולהחליף אגפים במהירות". על קבלת הפנים לה זכה: "הקהל היה פנטסטי ותמך בקבוצה מבעיטת הפתיחה עד שריקת הסיום. האווירה היתה פנטסטית, אבל זה משחק ראשון נראה מה יהיה הלאה". 

 

כרים בנזמה שפתח את הכיבושים הבקיע את שערו ה-100 בליגה ב-202 משחקים. רק 13 שחקנים של ריאל מדריד לאורך ההיסטוריה הגיעו לציון דרך הזה. הוא כבש עוד אחד וסיים עם 101 שערים ונכנס לספר ההיסטוריה כשחקן הראשון שכבש עבור זידאן כמאמן בבלאנקוס. הוא כבש העונה כבר 18 שערים ב-18 משחקים ויש לו הזדמנות טובה לשבור את שיאו האישי של 32 שערים בכל המסגרות בעונת 2011/12. עד כה כבש 14 שערי ליגה ושיאו בליגה לעונה הוא 21 שערים.

 

בנזמה. נכנס להיסטוריה (gettyimages)

 

עוד בשורה נפלאה עבור אוהדי ריאל מדריד. כריסטיאנו רונאלדו לא כבש, אבל שני חברי שלישיית BBC הבקיעו את כל חמשת השערים וכרגע בקרב בין BBC ל-MSN של ברצלונה מובילים שלושת שחקני ריאל מדריד עם 40 לעומת 39 העונה.

 

חבר הנהלת ריאל מדריד, אמיליו בוטראגניו, אמר אחרי המשחק: "זה היה המשחק הכי טוב העונה של גארת' בייל שהבקיע שלושה שערים. הוא שיחק מצוין בהתקפה ובהגנה. הוא הקריב את עצמו בהגנה וכבש שערים בעיתוי חשוב. אני מקווה שריאל מדריד תוכל לשמור על היכולת כל העונה. זידאן הוא איש אהוב ואגדה במועדון. האוהדים מרגישים זאת וזו הדרך בה רצינו ללכת".

 

 

בייל סרב להתלהב מזינאדין זידאן ולצאת בהצהרה שבואו שינה את הקבוצה וסירב לומר אם זה היה משחקו הכי טוב במדי ריאל מדריד: "אני זוכר עוד משחקים טובים. רפא בניטס היה מאמן גדול והיו לי יחסים טובים איתו. ברור שלא אהבתי שעזב, אבל בכדורגל מסתכלים קדימה. אני לא עצוב שעזב, אלא עניינים של כדורגל. היחסים עם זידאן? הכל טוב כרגע. אני עדיין לא מכיר אותו מספיק. לא ראיתי הבדל ביחס של הקבוצה למשחק נגד דפור. תמיד אנחנו מתייחסים כך למשחקים ועובדים קשה. בניטס נתן לי חופש פעולה וזידאן נותן לי חופש דומה".

 

השוער קיילור נבאס פירגן לזיזו: "הוא אמר לנו לעלות למגרש וליהנות מהכדורגל. הוא אמר שנהיה רגועים עם ביטחון שאנחנו יכולים לעשות את העבודה. אנחנו נחושים להמשיך להילחם, כי יש עוד דרך ארוכה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי