ריאל זועמת: "זו החלטה חסרת שחר"

מכה קשה לריאל ואתלטיקו
מכה קשה לריאל ואתלטיקו | צילום: Gettyimages

הבלאנקוס הגיבו בכעס על האמברגו. אתלטיקו: "חוסר צדק משווע"

(גודל טקסט)

ריאל ואתלטיקו מדריד לא יוכלו לקחת חלק בשני חלונות ההעברה הבאים – קיץ 2016 וינואר 2017 – לאחר שנענשו על ידי פיפ"א בעקבות הרשעה בביצוע עבירות הקשורות להחתמת שחקנים קטינים. הקולצ'ונרוס אף נקנסו ב-900 אלף יורו, בעוד הבלאנקוס חטפו קנס בסך 360 אלף.

בהודעה מטעם פיפ"א נאמר כי שני המועדונים של הבירה הספרדית הפרו מספר תקנות הקשורות להעברה, לרישום ואף לשיתופם של אותם שחקנים עד גיל 18. העבירות של אתלטיקו מתייחסות לשנים 2007 עד 2014 ושל ריאל בין השנים 2005 ל-2014.

על פי חוקי פיפ"א, מותרת העברה בין-לאומית של שחקנים מתחת לגיל 18 אם מתקיים לפחות אחד משלושת התנאים הבאים:

1. אם הוריו של השחקן עוברים עמו למדינה אחרת מסיבות שאינן קשורות לכדורגל.

2.  אם השחקן משתייך לאיחוד האירופי ובתנאי שגילו בין 16 ל-18.

3. אם השחקן אמננם מחזיק באזרחות אחרת, אבל מתגורר ברדיוס של 100 ק"מ מהמועדון הקולט.

העונש הקשה זהה לזה שהוטל על ברצלונה והסתיים רק בחלון ההעברות הנוכחי. הקטלונים חששו מפגיעה קשה, אבל בכל זאת הצליחו לזכות בדאבל בעונה שעברה והשלימו זכיה ב-5 תארים במהלך 2015.

אגב, אחד השחקנים שקיים חשד בנוגע לתקינות העברתו לשורות ריאל מדריד, הוא לוקה זידאן בן ה-17, בנו של מאמן הבלאנקוס, זינדין זידאן. 

לריאל ואתלטיקו מדריד יש עוד קצת יותר משבועיים לנעילת חלון ההעברות הנוכחי והעונש הכבד עשוי לגרום להשתוללות של שני המועדונים, ובמיוחד של נשיא הבלאנקוס פלורנטינו פרס, במטרה לחזק את הסגל לפני כניסת האיסור לתוקף.

העונש לא תקף על השחקנים שמושאלים מריאל ואתלטיקו לקבוצות אחרות. אותם שחקנים יוכלו לחזור לקבוצות האם שלהם בכפוף לתנאי ההשאלה. הבולטים ביניהם: פאביו קואנטראו, לוקאס סילבה – ריאל, לאו בפטיסטאו, אלסיו צ'רצ'י – אתלטיקו.


כריסטיאנו, זה ישפיע גם על עתידו? (gettyimages)

ריאל מדריד הודיעה בתגובה כי תערער על העונש. לטענתה, מדובר ב"החלטה חסרת שחר", והיא תפנה לערכאות הספורט הבכירות עליהן היא סומכת כי יבררו ויגלו את האמת.

נשיא אתלטיקו מדריד, אנריקה סרזו, הודיע בתגובה לעונש שהוטל על אתלטיקו מדריד שהקבוצה תערער על העונש. "הצדק איתנו לחלוטין. קראתי 110 עמודים של הסברי פיפ"א. העונש של פיפ"א הפתיע אותי ולא ציפינו לעונש כזה. זה חוסר צדק משווע, אבל יש לנו צוות שחקנים מאוד רחב". 

טיאגו ופרננדו טורס יאריכו את חוזיהם מיידית וישחקו גם בשנה הבאה למרות שלא היה בטוח שזה יקרה. טיאגו נפצע בצורה רצינית וגמר את העונה או שיחזור רק למחזורים האחרונים של השנה. 

סרזו כבר הודיע שיערער על ההחלטה של פיפ''א.


טורס. יישאר באתלטיקו עונה נוספת?   (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי