301 שערי ליגה למסי, 1:3 לברצלונה אצל חיחון

מסי
מסי | צילום: AFP

הכוכב כבש צמד נהדר ורשם ציון דרך נוסף. סוארס השלים. הפער בפסגה: 6 נקודות

(גודל טקסט)

אמנם נותרו עדיין 14 מחזורים בעונת 2015/16, אבל האליפות כבר בכיס של ברצלונה. האלופה המכהנת ניצחה 1:3 את ספורטינג חיחון בחוץ, במה שהיה משחק השלמה מהמחזור ה-16 (נדחה עקב השתתפותה של בארסה בגביע העולם למועדונים), ופתחה פער של 6 נקודות מאתלטיקו מדריד ו-7 מריאל מדריד. בכושר הנוכחי של בארסה ועם הפער הקיים, צריך לקרות משהו מיוחד כדי שהתואר ייצא מקטאלוניה.

אלא שעם כל הכבוד לצעד הגדול שנעשה בליגה, המשחק הזה רשום קודם כל על ליאו מסי. הסופרסטאר הארגנטיני כבש צמד יפהפה, כאשר הראשון היה שערו ה-300 במסגרת הליגה הספרדית ואילו השני היה השער ה-10,000 בהיסטוריה של ברצלונה. לואיס סוארס השלים את החגיגה, 5 דקות אחרי שהחמיץ פנדל, והגיע ל-40 כיבושים בכל המסגרות.


מספר 10 הטוב בהיסטוריה של ברצלונה, ואולי בכלל. מסי (gettyimages)

עוד קצת מספרים? בבקשה. הניצחון בחיחון היה השביעי ברציפות של ברצלונה בליגה, והמשחק ה-31 ברצף ללא הפסד (בכל המסגרות). המכונה של לואיס אנריקה רחוקה כעת שלושה משחקים בלבד מהשיא של ריאל מדריד – 34 משחקים ברצף ללא הפסד – שנקבע תחת קרלו אנצ'לוטי בעונה שעברה.

בשבת הקרובה מצפה לבארסה משחק חוץ נוסף, מול לאס פלמאס, ושלושה ימים מאוחר יותר תתארח הטרבליסטית אצל ארסנל למפגש הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. חיחון, שמרוחקת רק שתי נקודות מהקו האדום, תתארח בשבת אצל בטיס.


לואיס אנריקה, התקבל באהבה בחיחון (gettyimages)

הרכבים

ספורטינג חיחון: פיצ'ו; רוברטו קאנייה, אלברטו לורה, אלכס, מננדס, איגור ליחנובסקי; חורחה מרה, נאצ'ו קאסס, עומאר מסקארל, פאבלו פרס, אלן חלילוביץ'; קרלוס קסטרו.

ברצלונה: קלאודיו בראבו; אלייש וידאל, ג'רארד פיקה (מארק ברטרה/80), ג'רמי מתיה, אדריאנו; סרחיו בוסקטס (חבייר מסצ'ראנו/80), ארדה טוראן, איבן ראקיטיץ'; ליאו מסי, ניימאר, לואיס סוארס.

מהלך המשחק

דקה 9

התקפה מתפרצת נהדרת של חיחון, בראשותו של הסילון חלילוביץ', הסתיימה בבעיטה מ-16 מטרים של מננדס שפספסה במעט את המסגרת של בראבו.

דקה 21

הזדמנות ראשונה לבארסה. ניימאר שלח כדור עומק מעולה לעבר סוארס, החלוץ המשיך בנגיעה ונעצר אצל השוער.

דקה 25

0:1 לבארסה. מסי החליט שדי, לקח כדור ושיחרר בעיטה מדויקת מ-20 מטרים שנעצרה רק ברשת. שער ליגה 300 לכוכב העל.


כבש צמד יפהפה בחצי הראשון. מסי (AFP)

דקה 27

1:1. חיחון יצאה להתקפה נדירה, ההגנה של בארסה קרסה וקסטרו דחק מקרוב לרשת של בראבו.

דקה 31

1:2 לבארסה, הטירוף נמשך. מסי הכניס כדור עומק לסוארס, שהחזיר אחורנית לפרעוש וזה המשיך בבעיטת פאלש אדירה לרשת הגבוהה. צמד נהדר לארגנטיני, שער 10,000 בהיסטוריה של המועדון. 

דקה 33

כמעט שלושער למסי. סוארס שלח פס למרכז הרחבה, הפרעוש המשיך בנגיעה אבל פיצ'ו הדף נהדר. ניימאר השתלט על הריבאונד ונעץ את הכדור בקורה.

דקה 55

מסקארל שלח פגז מכ-25 מטרים, אבל לצערו הכדור הלך בדיוק למרכז השער ובראבו לא התקשה.

דקה 62

החמצת פנדל! ניימאר פרץ לרחבה וספק הופל על ידי השוער, השופט לא היסס ושרק לפנדל. מסי השאיר את הזכות לסוארס, אבל החלוץ בעט גרוע ופיצ'ו הדף.

דקה 67

1:3 לבארסה. חמש דקות בלבד אחרי שהחמיץ מהנקודה הלבנה, סוארס חלף על פני שחקן הגנה בצד ימין וסיבב בשמאל לפינה הרחוקה. שער אדיר לאורוגוואי.


החמיץ מ-11 מטרים. סוארס (AFP)


אבל תיקן 5 דקות מאוחר יותר. סוארס חוגג שער ענק (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי