"השער יעשה לסוארס דברים טובים"

|

בברצלונה מתחילים להריח אליפות, מסי ואנריקה שברו שיאים, אבל ניימאר לא מרוצה

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילום: GettyImages

איזה הצגה של ברצלונה. הכל הלך לה אתמול (ראשון) קל כמו חמאה במשחק בו ניצחה את לבאנטה 0:5 בקאמפ נואו וליאו מסי שבר שיאים כמו לחמניות טריות. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר שרשם 300 משחקים בליגה, הפך למבשל הגדול בליגה ועבר את כריסטיאנו רונאלדו בכמות השערים הכללית העונה אחרי שהבקיע שלישייה.

למרות זאת, הקדיש היום ה'אל מונדו דפורטיבו' את השער שלו ללואיס סוארס שכבש במספרת, שער שלא רואים כל יום. הכותרת בעיתון היתה: "מסי וניימאר גאונים, המשולש בהתקפה קטלני".

מסי רשם את המשחק ה-300 בגיל 27 ו-236 יום והוא השחקן הכי צעיר שעשה זאת בל'ה ליגה' – שבר את שיאו של צ'אבי שעשה זאת בגיל 28 ו-352 יום. 

ליאו מסי כבר רחוק שני שערים מכריסטיאנו רונאלדו עם 26 שערים (לעומת 28 של רונאלדו) בליגה ובסך כל השערים העונה מסי כבר עבר את CR7 עם 37 שערים לעומת 36 של הפורטוגלי. מסי גם כבש את השלישייה השלישית שלו העונה וכבש בפעם העשירית ברציפות. מישהו זוכר את המשבר של ברצלונה אחרי ההפסד לריאל סוסיאדד 1:0? ברסה רחוקה נקודה מריאל, אבל עם הפרש שערים טוב משל הבלנקוס (54+) לעומת (51+). 

מסי גם שבר עוד שיא כאשר הפך למבשל הגדול בליגה עם 106 בישולים לעומת 105 של לואיס פיגו. העונה מקדים במשחקים רשמיים את קוקה (14), רונאלדו (13) וקרוס (12).

מסי וניימאר הם צמד הכובשים הכי פורה במשותף באירופה עם 61 שערים ביחד בכל המסגרות העונה, אבל בלי משחקי אגו בברסה אי אפשר. ניימאר שהוחלף כדי לתת מקום לסוארס שוב אמר שהוא לא אוהב שמחליפים אותו, אם כי סייג זאת: "אין לי בעיה להיות מוחלף כשהמאמן רוצה שאנוח, אבל אף אחד לא אוהב להיות מוחלף, כולל אני. עכשיו המשחק הולך לנו מצוין הדינמיקה מעולה. במשחק הקודם החמצתי פנדל, אבל הפעם כבשתי. יש דברים שהולכים בקלות אצל ברצלונה והצגנו את אחת ההופעות הגדולות שלנו. מסי, סוארס ואני יודעים מה אנחנו עושים על המגרש. עבורי זה כבוד לשחק לצד מסי סוארס ופדרו".

סוארס פתח על הספסל ונכנס כמחליף וכבש את השער של המשחק בבעיטת מספרת, וניימאר כבש את הראשון, ושלושת שחקני החוד אימתו את דברי לואיס אנריקה שיש לו את ההתקפה הטובה בעולם כיום. אנריקה צבר את הניצחון ה-11 ברציפות שלו בכל המסגרות ושבר את שיאו של פפ גווארדיולה עם 10 נצחונות. 

אנריקה כרגיל נשאר עם הרגליים על הקרקע: "הכי חשוב זה שנזכה בתארים. עשיתי רוטציה הפעם, כי מההתחלה הכוונה היתה שיהיה לי סגל גדול לעשות את השינויים".

על השער של סוארס אמר: "זה היה שער ענק ומהלך כדורגל נפלא. השער הזה יעשה לסוארס המון דברים טובים. אני רוצה שהשחקנים שלי יהנו ויהיו מאושרים. השיא שלי? לא משנה כמה פעמים אתה מנצח ברציפות, העיקר שנביא תואר". 

אתלטיקו מדריד התרחקה משתי הגדולות ונראה שהשאירה את המאבק לאליפות ביניהם אחרי הפסד מפתיע לסלטה ויגו 2:0 בבליידוס. הקולצ'ונרוס שיחקו ללא ארדה טוראן, קוקה ולואיס גרסיה שחסרו להם מאוד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי