פאננקה: "הופתעתי לראות שליאו מסי חיקה אותי"

מסי כובש את השער הראשון מיני רבים
מסי כובש את השער הראשון מיני רבים | צילום: אל מונדו דפורטיבו

ממציא הבעיטה החמיא ל"פרעוש", שיחגוג מחר עשור לשער הבכורה

(גודל טקסט)

מחר יימלאו עשר שנים לשער הראשון שכבש ליאו מסי במדי ברצלונה, ב-1 במאי 2005 נגד אלבסטה. מאז הוא הבקיע עוד 403 שערים והיום נזכרו ב'אל מונדו דפורטיבו' בהבקעת הבכורה. בשער העיתון פוזרו תמונות של ליאו מסי מהעשור האחרון. נעים להיזכר.

 

ראול ולבואנה, שוער אלבסטה דאז, סיפר לעיתון: "אני זוכר את השער היטב, כי כל פעם שואלים אותי עליו. אני יודע שעשיתי אז היסטוריה מבלי לדעת זאת, כי הייתי הראשון שספג מרגלי מסי. אולי כשאהיה זקן אספר זאת לנכדי". לשאלה מי טוב יותר, מסי או רונאלדו אמר: "אותו דבר. למרות שהם שחקנים שונים ביכולת ובאופי, ואף אחד לא יודע איך הם היו משחקים אם היו מחליפים קבוצות (רעיון לא רע, לא? י.ז)".

 

 

מסי שיחק אז עם חולצה מספר 30 והשער הראשון שלו נפסל בגלל נבדל. השוער שספג מרגלי מסי מאלבסטה גילה שהוא עדיין מחזיק בכדור של המשחק: "אם המוזיאון של ברצלונה ירצה את הכדור או שמסי יקים מוזיאון, שיתקשרו אליו ואני אביא להם אותו".

 

שער ה'אל מונדו דפורטיבו'

 

שלשום כבש מסי בניצחון 0:6 על חטאפה בבעיטת פנדל בסגנון "פאננקה", בעיטה שהמציא אנטונין פאננקה קשר נבחרת צ'כוסלובקיה בגמר יורו 1976. הבעיטה היא למעשה הקפצת הכדור מהנקודה הלבנה פנימה. מסי ביצע את הבעיטה בפעם הראשונה בקריירה שלו.

 

פאננקה עצמו ביקר בקאמפ נואו ב-2013 וקיבל חולצה של ברצלונה. בראיון שנערך איתו אחרי שמסי השתמש בטכניקה שלו אמר: "אני חייב לומר שזו היתה הפתעה נפלאה עבורי. לא האמנתי שהשחקן הכי טוב בעולם יחקה אותי. הגרסה של מסי היתה אחת הטובות שראיתי מאז המצאתי את הבעיטה. זו היתה בעיטה לא חזקה מדי, מפוקסת, הכדור ממש התעופף". הכדורגלן הצ'כי אמר שביקר גם את מסי וגם את כריסטיאנו רונאלדו ואמר להם: "אתם החלוצים הכי טובים בעולם, אבל חסר לכם משהו קטן. לכבוש שער כמו שאני כבשתי. עכשיו מסי הגשים את זה". 

פאננקה עם החולצה שקיבל מברצלונה ('אל מונדו דפורטיבו')

בנושא אחר, מסי העלה תמונה לאינסטגרם ואישר את גל השמועות בדבר היורש החדש. הפרעוש צילם כאמור את בת זוגו – אנתונלה יחד עם בנו הבכור – טיאגו."מחכה לך תינוק שלי, אוהב אותך". כתב מסי למעריציו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי