בקרוב לא תוכלו לראות יותר את ריאל וברסה?

מסי ורונאלדו. יסגרו להם את הליגה?
מסי ורונאלדו. יסגרו להם את הליגה? | צילום: Gettyimages

התאחדות הספרדית מאיימת בהשבתה בשל התערבות בהסכם השידורים

(גודל טקסט)

 

ההתאחדות לכדורגל של ספרד קראה לכל הקבוצות להשבית את הליגה מה-16 במאי. אם הבקשה תענה יושבתו שני המחזרים האחרונים בלה ליגה וגמר הגביע הספרדי.

 

 קצפה של ההתאחדות יצא על התערבות ממשלת ספרד בהסכם החדש שהושג על תגמולים משידורי טלוויזיה. לפי ההסכם החדש ההתאחדות תקבל רק 4.55 אחוז מהרווחים. כמו כן יש ויכוח בין כמה צדדים המעורבים בהסכם לגבי פרטים שונים שלו.

 

ההתאחדות טוענת שמשרד הספורט הספרדי התערב בפרטי החוזה החדש ופיפ"א זועמת על משרד הספורט על התערבותו. כל זה בעקבות ההסכם החדש שהיה אמור לחלק את תמלוגי השידור בצורה יותר שוויונית בין הקבוצות ולא כפי שהיה עד כה שברצלונה וריאל מדריד קיבלו את הנתח הגדול.

 

כעת סיום הליגה נראה בספק גדול. מדובר גם בהפסקת כל משחקי הכדורגל בספרד שכוללים 600 אלף כדורגלנים, 30 אלף משחקים בשנה בכל המסגרות כולל נוער ונערים ו-15 אלף משחקי חובבים.

 

ההתאחדות הכריזה על סכסוך מול משרדי החינוך, הספורט והתרבות של ספרד ופיפ"א מגבה את העניין. ההתאחדות טוענת שאותם משרדים רוצים לשאוב כספים מהכדורגל לפעילויות אחרות במדינה וזו גניבה לאור היום ואחרי שלושה חודשים של מו"מ יש נתק מוחלט.

 

לפי פרשנים בספרד הודעת ההתאחדות נועדה למעשה להקדים שביתה עליה היו אמורים להכריז השחקנים שלא מרוצים מהנתחים שיקבלו בעיקר בליגות נמוכות יותר.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי