איזו ברצלונה היא הגדולה ביותר?

ברצלונה. כל הקבוצות גדולות
ברצלונה. כל הקבוצות גדולות | צילום: Gettyimages

יעקב זיו סוקר את הקבוצות והשחקנים שהובילו את הקטאלונים לתארים ומנסה למצוא קווי דימיון ושוני

(גודל טקסט)

ברצלונה של לואיס אנריקה זכתה באליפות בצורה מרשימה ואם לא תהיה הפתעה, היא תצבור 96 נקודות וכבר כבשה 108 שערים בליגה מחזור לסיום. יחד עם זאת, ריאל מדריד כבשה 111 שערים.

 

אנריקה הצטרף לארבעה מאמנים נוספים שזכו בתואר בבכורה שלהם, אבל בואו ננסה להשוות בין האליפות של ברצלונה כיום לאליפויות קודמות. האם זו האליפות הכי מרשימה? הנה כמה קבוצות שזכו באליפות ספרד והנתונים שלהן. 

 

 

ברצלונה 2015 (עונת 2014/15)

 

93 נקודות, ארבעה הפסדים, 108 שערים ורק 19 שערים פרפרו ברשת שלה. ליאו מסי מלך השערים של הקבוצה עם 41 שערי ליגה. שלושת החלוצים כבשו 115 שערים בכל המפעלים וקבעו שיא חדש בתולדות המועדון. 

 

שחקנים בולטים נוספים: קלאודיו בראבו שוער השנה (זכה בזאמורה עם 23 רשתות נקיות עד כה), ניימאר ולואיס סוארס השלימו את ה-MSN (הטרידנט הנפלא). איבן רקיטיץ' וסוארס הם הרכש הבולט של העונה. ברצלונה השתמשה בשני שוערים ברמה עולמית גבוהה. בראבו בליגה, מארק-אנדרה טר-שטגן בליגת האלופות וגביע המלך. 

 

 

הכי גדול, בלי תחרות. ליאו מסי (GettyImages)

 

 

ברסה יכולה לזכות בטרבל: אליפות, אלופות וגביע המלך ובכך לחקות את ברסה הגדולה של פפ גווארדיולה. לואיס אנריקה כבר זכה בשיא אחד כאשר הוא המאמן המצטיין ביותר בתולדות ברסה ב-50 המשחקים הראשונים של כל מאמן שהדריך במועדון אי פעם. 

 

ברצלונה 2013 (עונת 2012/13)

 

טיטו וילנובה זכה באליפות עם ברצלונה שצברה באותה עונה 100 נקודות ליגה והשוותה את השיא של ריאל מדריד עם ז'וזה מוריניו. עוזרו של פפ גווארדיולה קיבל את הג'וב למרות שהיה ידוע שסבל ממחלת הסרטן כשהיה עוזרו של פפ. ברסה החלה את העונה עם שישה נצחונות רצופים בעוד שריאל מדריד החלה עם ניצחון מתוך ארבעה מחזורי הפתיחה.

 

כשהשתיים נפגשו באוקטובר ברסה כבר הקדימה את ריאל ב-8 נקודות. במחצית העונה ריאל פיגרה ב-16 נקודות מברסה שסיימה את החצי הראשון של העונה עם שיא חדש של 55 נקודות מ-57 אפשריות.

 

 

טיטו וילאנובה. הוביל את הקבוצה לתואר ולקה בסרטן (GettyImages)

 

 

הם הפסידו שבוע לאחר מכן לריאל סוסיאדד 3:2. ברצלונה היתה תלויה לחלוטין באותה עונה במסי שכבש 46 שערים וטיטו לקה שוב במחלת הסרטן וניהל את הקבוצה מניו יורק בעזרת עוזרו ג'ורדי רואורה. הוא חזר רק בסיום העונה.  

 

ברצלונה 2008 (עונת 2008/9)

 

אחת העונות הכי גדולות בהיסטוריה של ברצלונה אי פעם. פפ גווארדיולה הגיע כמאמן שלא הדריך מעולם ב'לה ליגה' וההימור הגדול הצליח. ברסה זכתה בטרבל כאשר עד אז אף קבוצה ספרדית לא זכתה באותה שנה באליפות, גביע המלך והצ'מפיונסליג ביחד.

 

הם ניצחו בגמר האלופות ברומא את מנצ'סטר יונייטד ואת אתלטיק בילבאו בגביע המלך. הם רשמו את אחד הנצחונות הגדולים של ברסה על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו 2:6. תיירי הנרי וליאו מסי הבקיעו צמדים, פויול ופיקה הבלמים השלימו. 

 

 

הנרי עם זלאטן ומסי. 105 שערים בעונה (GettyImages)

 

 

ברסה כבשה 105 שערים באותה עונה. סמואל אטו, תיירי הנרי וליאו מסי היו הטרידנט של הקבוצה שצברה רק נקודה בשני המחזורים הראשונים, אבל לאחר מכן פשוט המריאה והקדימה את ריאל מדריד בסיום הליגה ב-9 נקודות. 

 

הקבוצה רשמה באותה שנה סידרה של שיאים. בפעם הראשונה הבקיעה 105 שערים. בחצי העונה הראשונה קבעו שיא ליגה של השגת 50 נקודות והפער של 12 נקודות על השנייה בטבלה בחצי העונה היה שיא נוסף. אחרי שני מחזורים ראשונים עם תיקו והפסד הם רשמו 19 נצחונות מ-20 משחקים וזה היה עוד שיא של הקבוצה בליגה. סמואל א'טו היה לשחקן השלישי בלבד בתולדות ברצלונה שכבש 100 שערים. 

 

1991 עד 1994 

 

ברצלונה של יוהאן קרויף זכתה באליפות ארבע פעמים רצופות. איזה שנה היתה מרשימה יותר? 

 

אין ספק שעונת 93/94 בה סיימה ברצלונה ראשונה לא תשכח. במחזור הסיום עמדה דפורטיבו לה קורוניה לזכות בתואר לראשונה בהיסטוריה. הם כבר הקדימו את ברצלונה ב-7 נקודות בשלב מסוים, אבל אחרי כמה הפסדים היו צריכים ניצחון בבית בריאזור על ולנסיה כדי לזכות באליפות בעוד שברסה חיכתה לנס וניצחון על סביליה בקאמפ נואו. ברסה פיגרה 2:1 במגרשה, אבל סיימה בניצחון ענק 2:5 משערים של סטויצ'קוב, רומאריו, לאודרופ, באקרו. בריאזור התוצאה היתה 0:0, אבל נפסקה להם בעיטת פנדל ממש בדקה האחרונה של המשחק. מירוסלב דיוקיץ' היה צריך לכבוש ולהבקיע ולהביא אליפות, אבל החמיץ.

 

 

30 שערים בעונה. היום זה נשמע מצחיק ליד המספרים של מסי. רומאריו (GettyImages)

 

 

בברסה כבש אז רומאריו 30 שערים, חריסטו סטויצ'וקב 16. בקבוצה כיכב פפ גווארדיולה שכונה "המנצח על התזמורת" לצידם של רונאלד קומאן, מיכאל לאודרופ, אחד ששמו אוסקר גרסיה (ששיחק באותה עונה 2 משחקים בלבד), חוליו סאלינס ואנדוני זוביזרטה בשער. באותה שנה הביסה ברצלונה את ריאל מדריד 0:5 כשרומאריו הבקיע שלושער. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי