פוגבה לא יגיע, מתחם ה'קאמפ נואו' ישופץ

ברתומאו. ימשיך באותה הדרך
ברתומאו. ימשיך באותה הדרך | צילום: AFP

ג'וזף ברתומאו נבחר לקדנציה שנייה כנשיא ברצלונה, מה המשמעויות?

(גודל טקסט)

אם לא יקרה פנצ'ר רציני לג'וזף ברתומאו בשש השנים הקרובות, כמו כניסה לכלא, בגלל פרשת העלמת המיסים של ניימאר הוא יהיה האיש שיתווה את הדרך של ברצלונה לעידן חדש אחרי שנבחר אתמול כנשיא ברוב של 54 אחוז. המתמודד העיקרי שלו ז'ואן לאפורטה שהיה הנשיא בעידן פפ גווארדיולה נחל כישלון ועזב את הקאמפ נואו מבלי שהשניים לחצו יד.

 

ברתומאו שב לתפקידו לקדנציה נוספת כנשיא אחרי שנבחר ברוב קולות. הנשיא היוצא נבחר לראשונה לתפקיד אחרי שקודם לכן החליף את סנדרו רוסיי שנאלץ לעזוב בגלל פרשת ניימאר. אין ספק שהזכיות של ברצלונה העונה בכל התארים הביאו לו את הניצחון ולא הבטחה זו או אחרת הוא קיבל 54.63 אחוזים (25,823 קולות) והקדים את ז'ואן לאפורטה (33.03 אחוז, 15,615 קולות) אגוסטי בנדיטו (7.16 אחוז, 3,386 קולות) וטוני פרייקסה (3.7 אחוז, 1,750 קולות).

 

 

ברתומאו לא הבטיח לאוהדים להביא את פול פוגבה למרות שפעל בצורה נמרצת לנהל איתו מו"מ באמצעות המנג'ר המקצועי אריידו בריידה שיישאר כעת בתפקידו ולא יוחלף. הוא כן הבטיח למצביעים שכל שנה הוא ישקיע מינימום של 60 מיליון יורו ברכש, אבל סכום זה גם יכול לגדול. מצד שני ז'ואן לאפורטה היה הרבה יותר נמרץ וטען לפני הבחירות שיביא את פול פוגבה בוודאות ולכן ייתכן שהשחקן לא יגיע בסופו של דבר לקאמפ נואו. בנוסף, יוהאן קרויף שהיה אמור להגיע לברצלונה בתפקיד כלשהו מאחורי הקלעים יישאר שוב מרחוק אחרי שאין יחסים טובים להנהלה הנוכחית. הוא היה מגיע אם לאפורטה היה נבחר.

 

 

ברתומאו אמר בנאום הניצחון שלו שההצלחה של ברצלונה תלויה באחדות שלה. הוא הופיע עם כל הצוות שעבד איתו בשבועות האחרונים כמו נשיא נבחר של מדינה והבטיח שהחולצות של קרלס פויול, ליאו מסי, צ'אבי ואבידל יוצאו ממחזור החולצות כדי לתת להם כבוד כשחקני העל של הקבוצה. זאת למרות שארבעתם נחשבו לאנשיו של לאפורטה.

 

כמו פוליטיקאי משופשף הוא הצהיר שמעכשיו הוא  הנשיא של כולם, גם סוסיוס שהצביעו למתחרים האחרים: "תודה לכם. זה היה יום מושלם לכל אוהדי ברצלונה". הוא גם אמר שברצלונה תמשיך להיות קבוצה מנצחת אם יתנו ללואיס אנריקה את השחקנים והתנאים הכי טובים שהוא צריך. הוא תומך בפרוישט 'אספי ברסה' בו מדובר על הקמת האצטדיון הכי מפואר בעולם.

 

אחת המסקנות של ברתומאו בתקופה האחרונה היו שהזהות המקומית שאפיינה את ברצלונה בשנים האחרונות היטשטשה ועל כן יש לבצע פעולות מידיות כדי להשיבה. על פי דיווח ב'ספורט' הקטלוני, בעלי המניות בברצלונה הביעו הסכמה נרחבת בנוגע לקביעה זו.

 

 

יחד עם זאת, כפי שהדגיש הנשיא, הוא יביא שחקנים ברגע שיצטרך וגם בכסף גדול. ברצלונה לא תוציא כספים כמו מנצ'סטר סיטי, פ.ס.ז' או ריאל מדריד, אבל עדיין תשקיע ברכש כשזה יהיה הכרחי. 70 אחוז מהסוסיוס שהצביעו עבור ברתומאו אמרו שלא צריך להוציא 80 מיליון יורו כדי לרכוש שחקן כמו פוגבה. כעת הוא עשוי למצוא את עצמו במנצ'סטר סיטי שכבר הציעה מעל 100 מיליון יורו, אבל נסוגה כשהתברר שזה לא לפני חוקי הפייר פליי הפיננסי.

 

בעוד שלושה ימים תשחק ברצלונה לראשונה העונה מול לוס אנג'לס גאלקסי של רובי קין וסטיבן ג'רארד. לא ברור מה עתידו של פדרו המחוזר גם בצ'לסי וגם במנצ'סטר יונייטד. בעוד הבחירות היו אתמול בברצלונה ליאו מסי כלל לא היה בעיר והגיע לגבון לפרויקט למיגור העוני יחד עם סגן הנשיא חוארמה פרר ושחקנים אחרים כמו סמואל אטו, דקו ואחרים. העיתון 'אולה' טען שמסי לא ביחסים מצוינים עם הנשיא ברתומאו ולאפורטה ניסה לגייס הצהרה של מסי שתביא לו יותר בוחרים, אבל ה'פרעוש' העדיף לשתוק.

 

אנשי לאפורטה הפיצו שער של העיתון הארגנטיני 'אולה' בו תומך מסי בלאפורטה, אבל עד מהרה התברר שמדובר בזיוף.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי