הערב מול ולנסיה: רונאלדו ישתווה לדי סטפאנו?

רונאלדו ודי סטפאנו. שתי אגדות
רונאלדו ודי סטפאנו. שתי אגדות | צילום: AFP

הפורטוגלי רחוק שער אחד מהאגדה בטבלת הכובשים לזכות ריאל מדריד

(גודל טקסט)

ריאל מדריד תשחק היום מול ולנסיה בסנטיאגו ברנבאו (21:00) כשהיא יודעת מה תוצאת המשחק של ברצלונה נגד סוסיאדד. זה יכול להיות שבוע מאוד גורלי לקבוצה שיכולה להפסיד סופית את תואר האליפות (אם אכן תהיה שביתה) וגם לאבד את אליפות אירופה אם לא תצליח לצאת מהפיגור 2:1 ליובנטוס בגומלין חצי גמר ליגת האלופות.

 

ולנסיה תגיע למשחק רעננה בעוד שריאל מדריד לא יכולה לאפשר לשחקנים לנוח לקראת הגומלין עם הגברת הזקנה. היא חייבת את הנקודות במאבק על האליפות – כרגע, לבלאנקוס 2 נקודות פחות מאשר לקטאלונים.

 

 

לכריסטיאנו רונאלדו חסר שער אחד בלבד כדי להשוות את מספר שעריו בריאל לזה של אלפרדו די סטפאנו האגדי (307 שערים), והוא בהחלט עשוי לעשות זאת היום אחרי שכבש מול ולנסיה בארבעת המפגשים האחרונים עימה. בברנבאו הוא כבש ארבעה שערים בחמישה משחקים נגדם בסך הכל.

 

העיתון "אס" משווה היום בין רונאלדו ודי סטפאנו וציטט את השחקן האגדי חנטו שאמר: "רונאלדו הוא הדי סטפאנו של היום". כמו די סטפאנו גם רונאלדו הוא לא חלוץ מספר 9 טבעי. אם ישווה הפורטוגלי את מספר שעריו לאגדה, הוא יעשה זאת לאחר ששיחק ב-99 משחקים פחות.

 

די סטפאנו שהיה לאחר מכן נשיא הכבוד של ריאל מדריד והצטלם עם רונאלדו כשהגיע למועדון ונפטר לפני שנה, אמר פעם: "כשהגעתי לספרד כולם דיברו עליי כעל חלוץ, למרות שאף פעם לא הייתי חלוץ. הייתי שחקן מרחבה רחבה. היו צילומים שלי כובש ברחבה, אבל אהבתי לשחק הרבה יותר מאחור". יחד איתו זכתה אז ריאל מדריד חמש פעמים ברציפות באליפות אירופה בשנים 1956 עד 1960.

 

היום, 51 שנה אחרי שדי סטפאנו שיחק את משחקו האחרון בריאל מדריד, רונאלדו יכול להשוות את השיא ויוותרו לו 16 שערים להשתוות לשיאן של כל הזמנים – ראול. אחרי שלושת הראשונים מדורגים סנטיליאנה (290), פושקאש (242) והוגו סאנצ'ס (207). חנטו שביעי (182), אחריהם פירי (172), אמיליו "העייט" בוטראגניו (171) ואנסיו (155).

 

 

בחזרה למשחק מול ולנסיה. למרות שטען כי יהסס להשאיר את סרחיו ראמוס בקישור, נראה שקרלו אנצ'לוטי בכל זאת יחזיר היום את ראמוס לעמדת בלם אחרי שהוא גילה חולשה במרכז המגרש בטורינו. צ'יצ'אריטו עשוי לחזור להרכב כחלוץ לצידם של כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל. אנצ'לוטי רוצה לחזור לשיטת ה-BBC. היום הוא יחליט אם לכלול את קארים בנזמה בסגל, אחרי שאתמול אמר שהצרפתי עדיין לא כשיר לחלוטין.

 

ולנסיה עשויה "להפריע" לריאל מדריד, מאחר והעטלפים נלחמים עם סביליה על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות. המגן גאיה, שהיה מבוקש בריאל, כנראה לא יגיע לאחר שאתמול האריך את חוזהו אצל הכתומים עד 2020 וסעיף השחרור שלו הוא 50 מיליון יורו. הוא ירוויח 1.5 מיליון יורו לעונה. בטורינו אלברו מוראטה רצה לנקום בקבוצה ששחררה אותו, היום מול ולנסיה ירצו נגרדו ופארחו לעשות אותו דבר נגד קבוצתם לשעבר. אולי גם גאיה ירצה להוכיח לריאל מדריד מה הפסידה.

 

מאמן ולנסיה נונו נשאל מה עדיף לו, ראמוס בקישור או בהגנה: "אני מעדיף להתרכז בשחקנים שלי. ניתחנו את כל האפשרויות עם ראמוס. המטרה שלנו להגיע לברנבאו ולא לחשוש אלא להתחרות עם קבוצה גדולה ולנסות לנצח".

 

פרדראג מיאטוביץ', מכוכבי העבר הגדולים של ריאל מדריד שהיה המנג'ר המקצועי שלה, התראיין ל"אס" ואמר: "המבצע של קרלו אנצ'לוטי לקחת 30 נקודות מעשרה משחקים (אחרי ההפסד לאתלטיקו) יכול להצליח. אני לא מבין למה יש ביקורת על אנצ'לוטי. הוא זכה בתארים עם ריאל מדריד ומצליח עם הקבוצה". 

 

הרכבים משוערים:

 

ריאל מדריד: קסיאס, ארבלואה, פפה (וראן), ראמוס, קואנטראו, איסקו, קרוס, חאמס, בייל, רונאלדו, צ'יצ'ריטו

 

ולנסיה: אלבס, בארגן, אוטמנדי, מוסטפי, גאיה, פואגו, פארחו, גומס (פרס), פגהולי, פיאטי, אלקסר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי