"אם נשחק ככה נגד יובה, נעלה לגמר האלופות"

רונאלדו מתקשה לעכל את הסיטואציה החדשה
רונאלדו מתקשה לעכל את הסיטואציה החדשה | צילום: Gettyimages

קרלו אנצ'לוטי, מאמן ריאל מדריד, מרוצה למרות המעידה (2:2) נגד ולנסיה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד סגרה אתמול (שבת) שבוע שחור מבחינתה עם תיקו 2:2 נגד ולנסיה, שהרחיק אותה מברצלונה והאליפות מרחק 4 נקודות כשנותרו שני מחזורים לסיום, שספק אם יתקיימו. אם איום השביתה יתממש – ייתכן שברצלונה זכתה כבר אתמול בתואר. 

 

העיתון 'מארקה' המקורב לריאל מדריד כבר הרים ידיים בכל הקשור לאליפות עם הכותרת: "אדיוס עם הלב". גם העיתון 'אס' נפרד בהצדעה משחקניו של קרלו אנצלוטי: "הם מתו זקופים" נכתב בכותרת הראשית. 

 

 

גיבור המשחק היה ללא ספק שוער ולנסיה, הברזילאי דייגו אלבס שהפגין יכולת פנטסטית וקירב את ברסה לתואר. הוא עצר את הפנדל של כריסטיאנו רונאלדו והפך לשוער הראשון שעוצר שני פנדלים של רונאלדו במשחקי הליגה, הקודם היה ב-2009. זו היתה הדיפת פנדל רביעית העונה לשוער הברזילאי (ראשון בהיסטוריה שעושה זאת), ו-16 בקריירה, כשהוא משתווה בכך לשיאו של אנדוני זוביזרטה.

נראה כי אלבס סגר את האליפות לטובת ברסה אלא אם זו תפסיד במחזור הבא (אם יתקיים) בוויסנטה קלדרון לאתלטיקו מדריד ותסיים בתיקו נגד לה קורוניה בבית במשחק האחרון, אבל זו לא אפשרות ריאלית כל כך. ריאל מדריד חייבת בכל מקרה לנצח את שני משחקיה האחרונים נגד אספניול וחטאפה. גם שתי תוצאות של תיקו לברצלונה יסייעו במקרה זה לריאל לזכות באליפות, אבל הסיכויים קטנים. ולנסיה גם הפכה לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שסיימה ארבעה משחקי חוץ רצופים בברנבאו בתיקו במסגרת הליגה. 

 

ה'מארקה' כתב שאלבס חגג את זימונו לסגל ברזיל ל'קופה אמריקה' בחגיגה פרטית בברנבאו והפגין הצלות מדהימות ברגעי מפתח לקבוצה. באתר האינטרנט של 'המארקה' נאמר: "הלכה הליגה". העיתון כתב: "אחרי שנקלעה לפיגור 2:0, ריאל מדריד ניסתה קאמבק הרואי, אבל לא הצליחה לנצח". כותרת אחרת: "ולנסיה העניקה את האליפות לברצלונה". העיתון 'אס' העניק לאלבס 4 לבבות. אף שחקן של ריאל מדריד לא עבר ציון של שני הלבבות. הבלנקוס סבלו גם מחוסר מזל אחרי שבעטו כבר במחצית הראשונה ארבע פעמים למשקוף ולקורה.

בנוסף, כבר בדקה ה-24 איבדו הלבנים את טוני קרוס בעקבות פציעה בשריר הירך האחורי, אחרי שנפל לא טוב והתנגש באנדרה גומס. הוא שיחק עוד מספר דקות אחרי הפציעה ואז סימן שהוא לא יכול להמשיך. כעת הוא בספק גדול למשחק נגד יובנטוס בליגת האלופות ונראה כי סרחיו ראמוס שוב ייאלץ לעלות לשחק בקישור. 

אוהדי ריאל מדריד מחאו לקבוצתם כפיים בסיום, אבל גם שרקו בוז בפרקים ארוכים לשוער איקר קסיאס והיחס בין האוהדים לשוער הפך להיות בלתי נסבל. האוהדים כעסו על השער הראשון שספג מפאקו אלקסר ומרגע זה לא הפסיקו לשרוק לו בוז גם כשבעט כדורי שוער. אנצ'לוטי אמר: "הוא לא שיחק רע יותר מאחרים. היה לו משחק טוב", אבל אחרי שחאבי פואגו העלה את ולנסיה ל-0:2 שריקות הבוז גברו. לפי 'קאדנה 'קופה' באחת ההזדמנויות נראה קסיאס מקלל את הצופים כשאמר: "זה מספיק, לעזאזל". 

 

אלבס עולה מעל בייל (Gettyimages)

 

למרות התיקו אמר המאמן קרלו אנ'צלוטי: "אם נשחק ככה גם באלופות, אפשר לעבור את יובנטוס ולהגיע לגמר. התוצאה לא טובה לנו, אבל המשחק שלנו היה טוב. היו לנו המון הזדמניות לכבוש. לחמנו עד הסוף. הליגה עוד לא אבודה לחלוטין. למרות שמצבנו פחות טוב, נילחם עד הסוף. חייבים לנצח את שני המשחקים שנותרו". 

 

עוד הוסיף האיטלקי: "השחקנים נתנו הכל, אבל לפעמים זה יכול לקרות שמסיימים רק בתיקו משחק כזה". על טוני קרוס: "הוא ספג מכה בירך האחורי, מחר יאבחנו אותו". רפאל וראן היה חולה ולא שיחק. אנצ'לוטי דחה את הטענה שהשערים הובקעו בקלות נגדם וההגנה לא תפקדה: "השער הראשון נגדנו היה מהיר מאוד, אנחנו צריכים ללמוד לא לעשות את הטעויות הקטנות האלה לקראת יובנטוס". 

 

פפה שכבש את השער הראשון לריאל הודה "יהיה קשה עכשיו לזכות באליפות". על השריקות נגד קסיאס: "מצב מאוד לא נעים. כולנו מנצחים ומפסידים כקבוצה. לא הלך לנו במשחק, אבל הפגנו מחצית שנייה גדולה". 

 

מאמן ולנסיה הפורטוגלי נונו אמר: "הייתם עדים למשחק גדול ואחד הטובים השנה ב'לה ליגה'. השחקנים שלי נתנו את הכל ויש הרגשה של עצב שלא השגנו ניצחון, אבל זו תוצאה מכובדת. אלבס השוער הוא בוגר מאוד במשחקו ויש בו משהו מיוחד. הוא נותן לנו שקט נפשי. אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שהם הפגינו משחק גדול. שיחקנו נגד אחת הקבוצות הטובות בעולם ואנחנו יוצאים עם הראש למעלה". 

 

השוער אלבס אמר: "זו תוצאה צודקת. אני מרוצה עבור השחקנים שלנו. קשה מאוד לעמוד בלחץ של ריאל מדריד בברנבאו". 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי