פיקה צפוי להחמיץ את הקלאסיקו

פיקה. התפרצות שתפגע בקבוצה
פיקה. התפרצות שתפגע בקבוצה | צילום: Gettyimages

הבלם עלול להיות מושעה מ-4 עד 12 משחקים בשל המשפט שאמר לקוון

(גודל טקסט)

הגנת ברצלונה נראית כמו מסננת ובמשחק הליגה הראשון שלה היא תחסר את הבלם המוביל שלה ג'רארד פיקה, שהורחק באדום ישיר על קללות נגד הקוון העונש עשוי להיות כבד ביותר. ברצלונה עלולה לאבד אותו בין 4 ל-12 משחקים וזה יכול להרוס לה את כל פתיחת העונה. השופט, ולאסקו קראבליו, כתב בדו"ח שלו את הקללה של פיקה: "אני מחרבן על האמא המזוינת שלך".

 

ועדת המשמעת שתשפוט את פיקה תפסוק לפי סעיף 94 בחוקה המדבר על קללות והעלבות שופט שהוא חמור ביותר ומכאן מספר המשחקים הגדול שהוא עלול להיות מורחק. אם יורחק רק לארבעה משחקים הוא לא יוכל לשחק עד ה-23 בספטמבר ויחזור רק למשחק החמישי של העונה נגד סלטה ויגו. הוא יחמיץ את המשחקים נגד בילבאו, מלאגה, אתלטיקו מדריד ולבאנטה.

 

 

אם פיקה יורחק ל-12 מחזורים, העונש המקסימלי בחוק, הוא יחמיץ את הקלאסיקו נגד ריאל מדריד שכרגע אמור להיות ב-22 בנובמבר. פיקה החל את העונה רע מאוד כאשר רק לפני שבוע נתפס מול המצלמות קורא לשחקני ברסה אחרי שזכו בגביע הסופרקאפ האירופי: "בואו נדפוק את ריאל מדריד".

 

לשופט שהרחיק את פיקה היה כבר רומן קודם עם השחקן. ב-2012 הוא הרחיק את פיקה במשחק נגד ספורטינג חיחון אחרי שהבלם העיר לשופט שהיה פנדל שהוא לא שרק לו. לדברי פיקה השופט איים עליו במחצית: "אם לא תשתוק אני ארחיק אותך", וזה מה שעשה בסופו של דבר.

 

ההחלטה אמורה להיות מחר כאשר שופט אחד של ועדת המשמעת פרנסיסקו רוביו הוא שיחליט על העונש. בינואר 2013 הורחק סרחיו ראמוס לחמישה משחקים על סעיף דומה במשחק גביע נגד סלטה ויגו והוא אמר רק לשופט המשחק איוסה חאמס: "אתה בושה וחרפה". כאן הקללה הרבה יותר חמורה. אין ספק שפיקה איבד את הראש ואת המחיר עשויה לשלם ברצלונה כולה. מארק ברטרה גילה משחק רע מאוד נגד סביליה כבלם, תומאס ורמאלן היה חלש מאוד במשחק ההפסד 4:0 לאתלטיק בילבאו בסאן מאמס. לברצלונה יש גם בעיות עם המגנים. אתמול ג'רמי מת'ייה היה חלש מאוד, אדריאנו היה גרוע במשחק הראשון וג'ורדי אלבה עדיין פצוע.

 

אין ספק שבכל עונה אחרת ברצלונה היתה רוכשת מיד חיזוק להגנה, אבל האמברגו של פיפ"א מונע זאת ממנה, וכנראה שלא סתם אמר אנריקה בסיום משחק: "אני מחכה כבר שחלון ההעברות המקולל הזה ייגמר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי