"למה שפיפ"א תקבע לילד היכן לשחק?"

פטריס במדי ברצלונה. לא מורשה להתאמן
פטריס במדי ברצלונה. לא מורשה להתאמן | צילום: האתר של ברצלונה

9 שחקנים לא רשאים לשחק בנוער של ברצלונה, חלק מההורים זועמים

(גודל טקסט)

פיפ"א לא מאפשרת לתשעה שחקנים מאז פברואר 2013 לשחק באקדמיה של ברצלונה, 'לה מאסיה'. אחד מהם פטריס סואסיה מקמרון בן ה-16 אשר לא מורשה להתאמן בטענה שברצלונה החתימה אותו שלא לפי חוקי החתמות שחקנים מתחת לגיל 16.

 

עד כה הוא שיחק בנוער של ברצלונה ב' תחת קיקה אלבארס, אך ג'ורדי רוארה, האחראי על הנוער של ברסה הודיע לו שלא יוכל יותר לשחק בקבוצה. השחקן הוא אחד האהובים בנוער של ברצלונה והחברים שלו בקבוצה העניקו לו חולצה של ברצלונה עם 9 ואף כתבו לו הקדשה. אימו המאמצת בספרד ואחיו העניקו לו יחס חם עד כה. ברצלונה הודיעה שתשלם לו משכורת מינימלית ומקווה שבגיל 18 הוא יצטרף אליה.

 

 

פטריס הצטרף לקבוצה בעונת 2012/13 ונחשב לחלוץ מהיר. הוא הגיע מ"קרן סמואל אטו" שמחזיק בקבוצות נוער שהוא מממן אותן. עוד שחקו שנאלץ לעזוב הוא בן לדרמן האמריקאי שהוריו הגיעו לגור איתו בברצלונה מקליפורניה.

 

אביו דני תקף בחריפות את פיפ"א בראיון לניו יורק טיימס ואמר: "הבנתי שיש חוק שנועד להגן על הצעירים כשהעם הרחק ממשפחתם, אבל מה עם משפחה כמו שלנו שהחליטה להקדיש חייה לקריירה של הילד. יש לנו כסף, יש אמצעים. למה להרחיק את הילד מברצלונה? למה שארגון פיפ"א יחליט עבורנו היכן הילד שלנו ישחק?". שחקנים אחרים שהיו בנוער של ברצלונה ונאלצו לעזוב עברו לליברפול, טוקיו וקבוצות אחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי